NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
- Truck: Ajokki express
- Location: Rauma
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Viimeksi muokannut Kiitokori-82, 14 Helmi 2008 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
- Truck: Ajokki express
- Location: Rauma
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset HERÄTYS!!
Itse raahaisin jo kuorta postiin.. en vaan jaksa alkaa enää alusta 

Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Missäs hintaluokissa nämä on liikkunut?
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Minkälainen ruljanssi on lisätä ajonaikaisia istuimia tuon ikäiseen kirjastoautoon? Uudenpiin matkailuautovirityksiin tietääkseni tarvitaan testipaperit niin vöistä kuin istuimien kiinnityksistäkin (VTT,joku korirakentaja?)
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Tietoa ei ole, mutta eiköhän se taaskin riipu inssistä loppupeleissä. Itse uskaltaisin lähteä linjalle asenteella -kunhan kiinnitys on riittävä, eli kunnolliset pulttaukset vöille.jollyjumper kirjoitti:Minkälainen ruljanssi on lisätä ajonaikaisia istuimia tuon ikäiseen kirjastoautoon? Uudenpiin matkailuautovirityksiin tietääkseni tarvitaan testipaperit niin vöistä kuin istuimien kiinnityksistäkin (VTT,joku korirakentaja?)
Onko tuossa autossa sitten minkälainen rekisteriote, eli meneekö paikkaluvun muutos muuten läpi, onko luku nyt 2hlö ja mikä auto oikeasti on?
Mielenkiintoinen kapistus, pienillä kilometreillä mutta jotenkin niin ruma

-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
- Truck: Ajokki express
- Location: Rauma
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Minkä korivalmistajan koppa mahtaa olla?
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
- pupetti
- Rattimajuri
- Viestit: 230
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
- Truck: mercedes-benz
- Location: Vaasa/ muu suomi
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Kori luultavasti se normaali kiitokori, ja mallia uudempi.
Vuosiluvusta vaan päättelin. Täällä on kunnan kurjasto auto edellistä kori mallia, mutta tuolla naapurikunnassa on samantapainen ja pitäisi olla kiitokori.
Voihan se tietysti olla joku toinenkin, mutta kun kiitokori on se yleisin jota noissa kurjasto-autoissa käytetään.
Noilla kurjasto-auto henkilöillä on oma kerhonsakin ja tulevana keväänä heillä on kokoontuminen, paikasta ei ole vielä tietoa mutta ovat perinteisesti kokoontuneet niin että ovat noilla busseilla niihin menneet.
Edellinen suurempi oli kuulemma lähellä sallaa jonkun urheilu kentän laidalla, tai siis urheilukentällä, ja mitkä eivät mahtuneet olivat tien pientareella.
Onhan se komia näky kun 70 kirjastobussia kokoontuu samaan paikkaan, mutta ahdasta on kuulemma aina ollut.
Voin kysyä että onko yleensä kirjasto-auto vain kaksi paikkainen vaiko eikö?
Ja tietääkseni se paikkaluvun lisäys menee sillä että se rekisteröidään joko linja-autoksi tai M1- matkailu-autoksi, eikä niitä vöitä tarvitse laittaa.
Mutta jos ne sinne laittaa niin periaatteessa kuuluisi sitten hommata se lausunto vtt:ltä koskien sitä kiinnitystä ja sen kestävyyttä.
Tai sitten korittajalta kyselee linja-auton vöiden kestävyys ja kiinnitys päätöstä, tai siis kopiota siitä.
Se kuulemma riittää, jos nyt joku sitä sitten kyselee.
Ainakin näin kertoivat kun soittelin Ja katsastus konttorilta asiaa kyselin.
Ja jos vyöt ovat "piilossa" ei niiten perään kukaan huutele, ainakaan jos kulkine on tarpeeksi painava ja vaikka olisikin linja- auto niin kun tarkoitus on toinen, eli matkailu käyttö, niin ei niitä laki juttuja kuulemma kukaan oikein tiedä, ja sen ole itse saanut huomata.
Tosin olen käynyt vain leimakonttoreilla täällä vaasan seudulla, ja niissä minut jo tunnetaan määrätystä tarkkudesta niin hyvin että kun vien jotakin autoa leimalle en enää itse SAA olla siellä auton alla. kestää kuulemma liian kauan se katsastus, kun rupian aina turhia tutkimaan, ja sellaisia kohtia mitä ei leima henkilöt tee ja mitkä eivät kuulu varsinaiseen katsastukseen.
Syykin on vain se että kun siitä maksaa että sen joku virallisesti tarkastaa niin siinä samalla kun se kulkine on kerran ylhäällä, on niin helppo mennä ropeloimaan kaikkia kohtia, ahtaitakin, eipä sitten tarvitse kylmässä maassa maata ja tutkia sitä alustaa ja sen mahdollisia vikoja.
Ja kun esmes bussi on nosturilla tai "montulla" näkee sieltä melkein aina ne kylkien ruosteet, jotka ei vaikuta katastukseen, mutta saattavat häiritä muuten vaan, varsinkin minua jos satuin olemaan epävarma että onko sitä vai ei.
Mutta kyselemällähän asiat selkiytyy. Ainakin minä olen näin tehnyt.
Terveisin:pupetti
Vuosiluvusta vaan päättelin. Täällä on kunnan kurjasto auto edellistä kori mallia, mutta tuolla naapurikunnassa on samantapainen ja pitäisi olla kiitokori.
Voihan se tietysti olla joku toinenkin, mutta kun kiitokori on se yleisin jota noissa kurjasto-autoissa käytetään.
Noilla kurjasto-auto henkilöillä on oma kerhonsakin ja tulevana keväänä heillä on kokoontuminen, paikasta ei ole vielä tietoa mutta ovat perinteisesti kokoontuneet niin että ovat noilla busseilla niihin menneet.
Edellinen suurempi oli kuulemma lähellä sallaa jonkun urheilu kentän laidalla, tai siis urheilukentällä, ja mitkä eivät mahtuneet olivat tien pientareella.
Onhan se komia näky kun 70 kirjastobussia kokoontuu samaan paikkaan, mutta ahdasta on kuulemma aina ollut.
Voin kysyä että onko yleensä kirjasto-auto vain kaksi paikkainen vaiko eikö?
Ja tietääkseni se paikkaluvun lisäys menee sillä että se rekisteröidään joko linja-autoksi tai M1- matkailu-autoksi, eikä niitä vöitä tarvitse laittaa.
Mutta jos ne sinne laittaa niin periaatteessa kuuluisi sitten hommata se lausunto vtt:ltä koskien sitä kiinnitystä ja sen kestävyyttä.
Tai sitten korittajalta kyselee linja-auton vöiden kestävyys ja kiinnitys päätöstä, tai siis kopiota siitä.
Se kuulemma riittää, jos nyt joku sitä sitten kyselee.
Ainakin näin kertoivat kun soittelin Ja katsastus konttorilta asiaa kyselin.
Ja jos vyöt ovat "piilossa" ei niiten perään kukaan huutele, ainakaan jos kulkine on tarpeeksi painava ja vaikka olisikin linja- auto niin kun tarkoitus on toinen, eli matkailu käyttö, niin ei niitä laki juttuja kuulemma kukaan oikein tiedä, ja sen ole itse saanut huomata.
Tosin olen käynyt vain leimakonttoreilla täällä vaasan seudulla, ja niissä minut jo tunnetaan määrätystä tarkkudesta niin hyvin että kun vien jotakin autoa leimalle en enää itse SAA olla siellä auton alla. kestää kuulemma liian kauan se katsastus, kun rupian aina turhia tutkimaan, ja sellaisia kohtia mitä ei leima henkilöt tee ja mitkä eivät kuulu varsinaiseen katsastukseen.
Syykin on vain se että kun siitä maksaa että sen joku virallisesti tarkastaa niin siinä samalla kun se kulkine on kerran ylhäällä, on niin helppo mennä ropeloimaan kaikkia kohtia, ahtaitakin, eipä sitten tarvitse kylmässä maassa maata ja tutkia sitä alustaa ja sen mahdollisia vikoja.
Ja kun esmes bussi on nosturilla tai "montulla" näkee sieltä melkein aina ne kylkien ruosteet, jotka ei vaikuta katastukseen, mutta saattavat häiritä muuten vaan, varsinkin minua jos satuin olemaan epävarma että onko sitä vai ei.
Mutta kyselemällähän asiat selkiytyy. Ainakin minä olen näin tehnyt.
Terveisin:pupetti
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Vähämaa , ja ysikymppisestä asti on takavalot kulmissa pystyssä. Tv. AriKiitokori-82 kirjoitti:Minkä korivalmistajan koppa mahtaa olla?
#048
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
- Truck: Ajokki express
- Location: Rauma
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Mikäs tuo alusta on? B9M Mitäs eroa B10M:n
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Ei paljookaan
on vaan sellanen halvempi versio
olikohan niin et mm.kone heikkotehoisempi 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Hinnat allkaen malli. 245hv ja yksilevyinen kytkin, ei intercooleria. Harvemmin vaihteiston puolittajalla. Kone muuten ihan sama 9,6LTv. AriKiitokori-82 kirjoitti:Mikäs tuo alusta on? B9M Mitäs eroa B10M:n
#048
- pupetti
- Rattimajuri
- Viestit: 230
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
- Truck: mercedes-benz
- Location: Vaasa/ muu suomi
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Niin näinhän se oli, kun muistia kaivelin ja varmuudeksi vielä soitin.
Mutta mutta, siihen b9m voi jälkiasentaa sen välijäähdyttimen.
Sillä vaan ei ole mitään muuta merkitystä kulkuri "hommissa" kun että kone ei lämpeä niin nopiasti, eikä lämpene liikaa pitkillä taipaleilla.
Mutta jos ei turbo ole oikein iskussaan niin sellaisen välijäähdyttimen laitto onkin sitten silkkaa rahan ja ajanhukkaa.
Aikoinaan kun olin eräässä bussiyhtiössä töissä niin siellä laittoivat talon ainoaan 9m koneeseen sen interin eikä kestänyt kauaakaan kun ottivat sen pois, vaihtoivat laatikon loikkari laatikkoon, ja poistivat sen esi-ilman lämmityksen käytöstä, niin sitten alkoi kuskien mukaan kylmilläkin tulla vähän enemmän lämpöä ja bussi kulutti jonkun litran vähemmän, mutta ei niin että se olisi ollut mainittavaa, ja bussi oli vain kaupunki liikenteessä.
Ja sellaista bussia missä oli sähköinen "loikkari" jälkiasennuksena oli kiva ajella, kun nopeus rajoitus 50km/h helsinkiin tultaessa, niin bussin mittari näytti 45-110 välisellä alueella aina kun oli "sähkö" vaihde päällä.
Mutta hyvin se lähti liikenne valoistakin sillä "sähkö" kuutosella, vaikka aluksi vähän nikotteli kunnes sen lähdön oppi.
Ja jos muistini oikein toimii niin eikös 10 koneesssa on isompi öljy tila kun 9m:ssä? muistini mukaan 10 olisi 28l ja 9 olisi 25l, tästä asiasta en ole varma, mutta korjatkaa virheeni jos olen väärässä.
Niin ja lukemat on ilman että öljyn putsaria olisi vaihdettu, putsarin vaihdon kanssa oli sen putsarin verran eroa, eli muistaakseni noin 5 litraa.
Tästä on kuitenkin sen verran monta vuotta kun olen niitä hommia tehnyt etten tarkasti enää muista, ja viimeksi kun vaihdoin öljyt putsareineen oli scania, ja sekin kuorma-auto ja koneena 112H, mutta enpä tullut katsoneeksi sitä öljyn määrää kun oli valmiiksi jo kannuun laitettu, ja minä vain irrotin ropun ja putsarin ja laitoin toisen tilalle ja ropun kiinni, niin ja käytin sitä siinä välissä jotta kaikki öljy tuli pois, ja niin voi tehdä vaikka sitä putsaria ei vaihdakkaan, sieltä tulee sitte se pari litraa lisää.
Terveisin:pupetti
Mutta mutta, siihen b9m voi jälkiasentaa sen välijäähdyttimen.
Sillä vaan ei ole mitään muuta merkitystä kulkuri "hommissa" kun että kone ei lämpeä niin nopiasti, eikä lämpene liikaa pitkillä taipaleilla.
Mutta jos ei turbo ole oikein iskussaan niin sellaisen välijäähdyttimen laitto onkin sitten silkkaa rahan ja ajanhukkaa.
Aikoinaan kun olin eräässä bussiyhtiössä töissä niin siellä laittoivat talon ainoaan 9m koneeseen sen interin eikä kestänyt kauaakaan kun ottivat sen pois, vaihtoivat laatikon loikkari laatikkoon, ja poistivat sen esi-ilman lämmityksen käytöstä, niin sitten alkoi kuskien mukaan kylmilläkin tulla vähän enemmän lämpöä ja bussi kulutti jonkun litran vähemmän, mutta ei niin että se olisi ollut mainittavaa, ja bussi oli vain kaupunki liikenteessä.
Ja sellaista bussia missä oli sähköinen "loikkari" jälkiasennuksena oli kiva ajella, kun nopeus rajoitus 50km/h helsinkiin tultaessa, niin bussin mittari näytti 45-110 välisellä alueella aina kun oli "sähkö" vaihde päällä.
Mutta hyvin se lähti liikenne valoistakin sillä "sähkö" kuutosella, vaikka aluksi vähän nikotteli kunnes sen lähdön oppi.
Ja jos muistini oikein toimii niin eikös 10 koneesssa on isompi öljy tila kun 9m:ssä? muistini mukaan 10 olisi 28l ja 9 olisi 25l, tästä asiasta en ole varma, mutta korjatkaa virheeni jos olen väärässä.
Niin ja lukemat on ilman että öljyn putsaria olisi vaihdettu, putsarin vaihdon kanssa oli sen putsarin verran eroa, eli muistaakseni noin 5 litraa.
Tästä on kuitenkin sen verran monta vuotta kun olen niitä hommia tehnyt etten tarkasti enää muista, ja viimeksi kun vaihdoin öljyt putsareineen oli scania, ja sekin kuorma-auto ja koneena 112H, mutta enpä tullut katsoneeksi sitä öljyn määrää kun oli valmiiksi jo kannuun laitettu, ja minä vain irrotin ropun ja putsarin ja laitoin toisen tilalle ja ropun kiinni, niin ja käytin sitä siinä välissä jotta kaikki öljy tuli pois, ja niin voi tehdä vaikka sitä putsaria ei vaihdakkaan, sieltä tulee sitte se pari litraa lisää.
Terveisin:pupetti
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Kyllä omaan saa meneen sen +30 litraa eikä vielä ole ihan maksimissa. Öljynsuodattimia on kaksi ja varmaan tilavuudeltaan n 1,5 litraa kipale. Toisessa isompi kiinnitysreikä kuin toisessa. Öljypohjaa ei ole vaan se vasemman eturenkaan takana oleva "kuivasumppu" öljysäiliö. Tusin on eroa B9M ja B10M säiliön tilavuudessa. Tv. Aripupetti kirjoitti: Ja jos muistini oikein toimii niin eikös 10 koneesssa on isompi öljy tila kun 9m:ssä? muistini mukaan 10 olisi 28l ja 9 olisi 25l, tästä asiasta en ole varma, mutta korjatkaa virheeni jos olen väärässä.
Niin ja lukemat on ilman että öljyn putsaria olisi vaihdettu, putsarin vaihdon kanssa oli sen putsarin verran eroa, eli muistaakseni noin 5 litraa.
Terveisin:pupetti
#048
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Minulla ensimmäisen viikon B10M runkonumero 65. 30 öljyä menee moottoriin,,, näin laskussa on lukenut 

KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Joo, mutta ne ei laitakkaan huollossa maksimiin vaan minimin ja maximin puoliväliin.KajNyy1 kirjoitti:Minulla ensimmäisen viikon B10M runkonumero 65. 30 öljyä menee moottoriin,,, näin laskussa on lukenut

#048
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Ihan asiallinen peli, jokohan tässä tarttuisi syöttiin ja ottais projektin. Auton tekniikka on simppeliä ja tunnen sen läpikotaisin, B10 halpismalli.
Varsinaisia onkelmakohtia ei tuossa ole, paitsi jäähdytinflektin kardaani, oikea murheenkryyni, jos sitä ei ole asennettu kunnolla.
Varsinaisia onkelmakohtia ei tuossa ole, paitsi jäähdytinflektin kardaani, oikea murheenkryyni, jos sitä ei ole asennettu kunnolla.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Oisko noin uudessa sitä kardaania jäljelläkäänPuu Tiainen kirjoitti:Ihan asiallinen peli, jokohan tässä tarttuisi syöttiin ja ottais projektin. Auton tekniikka on simppeliä ja tunnen sen läpikotaisin, B10 halpismalli.
Varsinaisia onkelmakohtia ei tuossa ole, paitsi jäähdytinflektin kardaani, oikea murheenkryyni, jos sitä ei ole asennettu kunnolla.

KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Näitä löytyy kardaanilla, hydrauli- tai sähköflektillä. Kardaaniveto on näissä malleissa toteutettu toisin, kuin vanhemmissa autoissa.
Kardaani on siirretty hihnavälityksellä rungon vasempaan reunaa ja se on todellinen insinöörien viritelmä.
Valitettavasti en nyt löytänyt kuvaa keksinnöstä, olisitte voinu päätellä jotakin systeemin järkevyydestä.
Varmaan jollakin kylähullulla on tästä omakohtaista kokemusta.
Kardaani on siirretty hihnavälityksellä rungon vasempaan reunaa ja se on todellinen insinöörien viritelmä.
Valitettavasti en nyt löytänyt kuvaa keksinnöstä, olisitte voinu päätellä jotakin systeemin järkevyydestä.
Varmaan jollakin kylähullulla on tästä omakohtaista kokemusta.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22 Loka 2007 23:40
- Truck: Ajokki express
- Location: Rauma
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Mitäs tuollaisesta kuuluis tarjota? 10000€??
Kun ei valmiina saa täytyy itse tehdä.
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Arvaisin että hinta alkaa ykkösellä ja perässä ne neljä mumeroa. Koneella vielä vähintään 1 000 000 km
edessä ilman tyhmiä haavereita. Siinä riittää kelkkkomista. Tv. Ari

#048
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Todella mainio aihio jossa kallista tavaraa sisällä. Menee yli kympin että rytisee.
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
Hetkinen!! Ymmärsinkö oikein, käytit moottoria ilman öljyjä, että kaikki loputkin tulis ulos.pupetti kirjoitti: ja minä vain irrotin ropun ja putsarin ja laitoin toisen tilalle ja ropun kiinni, niin ja käytin sitä siinä välissä jotta kaikki öljy tuli pois, ja niin voi tehdä vaikka sitä putsaria ei vaihdakkaan, sieltä tulee sitte se pari litraa lisää.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!





Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!
No ei se kone käy ilman öljyä niinä ensimmäisillä kierolksilla koska se on valmiina niillä pinnoilla. Mutta kannattaa muistaa että kun uudet öljyt on kaadettu koneeseen kestää pienen hetken ennenkuin voitelu alkaa painaa uutta öljyä pintoihin.
Kyllä konetta voi käyttää pari sekunttia mutta ei mielellään kymmentä. Olen samaa käyttänyt henkilöautoissa. Saavutettu etu ei vastaa menetelmän riskiä.

Kyllä konetta voi käyttää pari sekunttia mutta ei mielellään kymmentä. Olen samaa käyttänyt henkilöautoissa. Saavutettu etu ei vastaa menetelmän riskiä.


KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: NETTIKONEESSA ! ! ! Tulevat ja nykyiset hullut HERÄTYS!!

Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....