konenikkari kirjoitti:En oikein tarkkaan tiedä, mutta ehkä toi käsittämätön pilkingtonin

sanelema tuulilasin hinta on usein saanut pohtimaan, voiskos tuulijasirakennelman oikein luvan kanssa toteuttaa jollain toisellakin tavalla.
Tosin havaintojeni mukaan iso osa laseista särkyy, kehyksiinsä sopimattomina, käsittämättömän suurista lämpöshokeista, ja kuivuneitten tiivisteitten takia, liimalasit tiätty on luku erikseen.
Tosin mulla on muitakin ymmärtämis vaikeuksia, esim miksi linin keulan on oltava lähes kokonaan lasia

Älä muuta sano. Mulla on hurja kokemus Pilkingtonin laseista. Tilasin USAsta 1974 Corvetteen tuulilasin, kun paketti saapui luki "Pilkington Made in Finland" kyljessä ja maksoi neljäsosan rahtikuluineen Suomen hinnasta.
Käynyt maailmanympärimatkalla mutta kuitenkin halvempi ja vieläpä reilusti, kuin Suomesta.
Virosta vai? Saiskos vähän tarkemmin, Viro kun kuitenkin on aika kookas maa.
Onko kukaan kokeillut Ruotsista, mitenkä niitten hinnat?
Paikallinen väitti että jos purkaamolta ostaa niin pitää olla ehdottoman virheetön lasi koska muuten halkeaa satavarmasti kiinnilaitettaessa (olikohan vain myyntipuhetta siinä toivossa että sais uuden myytyä).