508:sin kytkimen ilmaus. (varsinainen sähläys)
Lähetetty: 13 Heinä 2008 11:38
Mb 508 kytkimen ilmaus, tehdään oikeaoppisesti miten
Olenpa yrittäny työntää nestettä takaperoisesti eli sieltä kytkyttimen sylinteriltä joka on laatikon kylessä kiinni, takasinpäin sinne jarrunestesäiliöön, mutta ei.
Oon ottanu paineapuja jarruiltakin, mutta ei, ainua mitä tapahtu oli se että nesteet katos jonnekki ja heräs eppäily siitä että se jarrusylinteri pullahtanu ulos ja sieltä heittää nesteet pellolle, sen näkkee vielä tänään.
Kaikenlaista "viritelmää" tullu koitettua, ja on ollut kummatkin kytkin sylinterit auki ja kummeja vaiheltu, sisältä putsailtu sekä herkistetty, kytkinpolkimen juuresta lähtevä putki uusittu, säiliöltä tuleva putki uusittu, mutta ei ilimaa on.
Yks tietty mikä jääny vaivaamaan on sen putken sisähalkaisija, sekun muistaakseni EI ole samankokoinen kuin se mikä siellä oli, vaan on aavistuksen pienempi.
Voiko tällanen seikka aiheuttaa niin valtavan vastapaineen että se jarrusylinteri pullahtaa pois?
Ainakin sain nesteet pariin otteeseen naamalleni kun letkut poksautti ittensä irti.
Oli lainassa sellanen "tippakannun" tapainen laite johon laitettiin neste sisään ja sitten pumpattiin painetta, letku kiinni ilmanippaan ja hana auki, nesteet silimille ja hana kiinni, sylinteri irti ja vielä herkistämistä, ja sama homma uusiks, sitte huomasin että ne jarrunesteet katoaa jonnekkin, mihin en tiedä vielä.
On vaan mahotonta sanoa vielä jotta tuliko ne sieltä jarruista vaiko jostakin muualta, kun se renkaan ja laatikon ympärystä niin nesteissä, ja oli kädetkin kunnolla jarrunesteessä, aivan ryppysiäkin olivat.
No nyttehän tulee sitte kuitenkin vaihettua jo tänä vuonna ne jarrusylinterit, mutta jos joku tietäis sen oikian tempun tuollaseen 508:si mersun jarru ja kytkimen ilmaukseen, kun ei ole ollenkaan kivaa ku nesteet "pöllähtää" naamalle.
Nimimerkillä: kohtapuoliin neekerinmustaukko.

Olenpa yrittäny työntää nestettä takaperoisesti eli sieltä kytkyttimen sylinteriltä joka on laatikon kylessä kiinni, takasinpäin sinne jarrunestesäiliöön, mutta ei.
Oon ottanu paineapuja jarruiltakin, mutta ei, ainua mitä tapahtu oli se että nesteet katos jonnekki ja heräs eppäily siitä että se jarrusylinteri pullahtanu ulos ja sieltä heittää nesteet pellolle, sen näkkee vielä tänään.
Kaikenlaista "viritelmää" tullu koitettua, ja on ollut kummatkin kytkin sylinterit auki ja kummeja vaiheltu, sisältä putsailtu sekä herkistetty, kytkinpolkimen juuresta lähtevä putki uusittu, säiliöltä tuleva putki uusittu, mutta ei ilimaa on.
Yks tietty mikä jääny vaivaamaan on sen putken sisähalkaisija, sekun muistaakseni EI ole samankokoinen kuin se mikä siellä oli, vaan on aavistuksen pienempi.
Voiko tällanen seikka aiheuttaa niin valtavan vastapaineen että se jarrusylinteri pullahtaa pois?
Ainakin sain nesteet pariin otteeseen naamalleni kun letkut poksautti ittensä irti.
Oli lainassa sellanen "tippakannun" tapainen laite johon laitettiin neste sisään ja sitten pumpattiin painetta, letku kiinni ilmanippaan ja hana auki, nesteet silimille ja hana kiinni, sylinteri irti ja vielä herkistämistä, ja sama homma uusiks, sitte huomasin että ne jarrunesteet katoaa jonnekkin, mihin en tiedä vielä.
On vaan mahotonta sanoa vielä jotta tuliko ne sieltä jarruista vaiko jostakin muualta, kun se renkaan ja laatikon ympärystä niin nesteissä, ja oli kädetkin kunnolla jarrunesteessä, aivan ryppysiäkin olivat.
No nyttehän tulee sitte kuitenkin vaihettua jo tänä vuonna ne jarrusylinterit, mutta jos joku tietäis sen oikian tempun tuollaseen 508:si mersun jarru ja kytkimen ilmaukseen, kun ei ole ollenkaan kivaa ku nesteet "pöllähtää" naamalle.
Nimimerkillä: kohtapuoliin neekerinmustaukko.