Niinhän siinä kävi kun olisi pitänyt saada kalusto liikkeelle että jarrut olivat jäässä No, eihän se ole kumma kun kunnon vesisateiden (kosteusprosentti oli varmaan 99%) jälkeen paukkuu pakkanen ja auto on seissyt jo pari viikkoa.
Tuntui siltä että käsijarruventtiili olisi jäässä koska vaikka sen vapauttaa niin ei kuulu minkään sortin tuhinoita. Ei olisi kannattanut jättää kässäriä päälle...
Missähän se venttiili mahtaa olla tuossa K113 scaniassa niin voisi antaa sille vähän lämmintä henkäystä joskos se sillä lähtis auki? Vai olisiko muita ideoita?
onkohan seisontajarrun releventtiilit rikki tai jumissa? Kokeile vapauttaa jarru hitaasti kahvasta. Kaverin K113 Scaniasta meni releventtiili ja oireili juuri noin. Kuivain kannattaa tarkistaa et ryynit toimii. Onko huoltokirjassa mainintaa kuivaimen vaihdosta?
Huoltokirja, mikä se on? Ei ole semmoista kapinetta tässä autossa... joten täytyy vain arvailla. Kokeilin kyllä kaikkia mahdollisia tapoja vapautukseen mutta mitään ei tapahdu missään.
Etunurkka vuotaa hieman katosta ja se tiputtaa suoraan käsijaarukahvan viereen joten silläkin kosteudella voi olla jotain tekemistä asian kanssa.
Lahti32 kirjoitti:Kuivain kannattaa tarkistaa et ryynit toimii.
Neuvotko vielä miten sen kuivaimen toiminnan voi tarkistaa? Se kyllä tuhauttelee ilmaa joten ainakin venttiilit toimii mutta kuivaako se ilmaa, sitä en tiedä.
tarkoitatko sitä pientä nappia joka on vivun vieressä. Sehän menee yleensä omia aikojaan pohjaan mutta joskus tarvii ite painaa siitä. Miksi se nappi muuten edes on olemassa.
Juuri se nappi, sen kun painat pohjaan niin taas liikkuu. Eli kun paineet laskee tarpeeksi niin toi venttiili nousee ylös, oli käsijarru päällä tai ei.
Niin, eikös sen tehtävä ole jos auto on jäännyt seisomaan, ja paineet laskee -> käsijarrun irrottaa, ja jos ei toi venttiili olisi niin kun auton käynnistäisi sitten vaikka seuraavana päivänä, niin auto lähtisi liikeelle kun paineet nousee, esim. jos kuski olis takana konehuoneessa
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
only4pro kirjoitti:Niin, eikös sen tehtävä ole jos auto on jäännyt seisomaan, ja paineet laskee -> käsijarrun irrottaa, ja jos ei toi venttiili olisi niin kun auton käynnistäisi sitten vaikka seuraavana päivänä, niin auto lähtisi liikeelle kun paineet nousee, esim. jos kuski olis takana konehuoneessa
Joku tällänen funktio sillä kai on. Itsekkin tuossa joku kerta ihmettelin että mikäs on kun ei jarru irrota ja käppäri ei suhise vaikka kuinka renkutti, mut sit muistin tuon namiskan.