Ilmajouset ja seisonta
Ilmajouset ja seisonta
Hei. Olen uusi rekisteröityjä itselläni kesällä amerikasta tuotu motorhome 11,3 m 1994 holiday rambler imperial koneena cummins 8,3l vaihteisto allison 6 vaihteinen autom,alustan merkki Spartan.kysyisin mitenkäs ilmajouset ilman paineita kun ajattelin seisottaa autoa talven yli eli meneekö jotain hajalle kun auto makaa alhaalla. Autossa on myös hydrauliset tukijalat kannattaisiko seisottaa niiden varassa (nousee ilmaan hydr, jaloilla) mielipiteitä kiitos!
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Ilmajouset ja seisonta
bussin ilmajouset ei pahastu tyhjänäseisomisesta. eipä noista jenkeistä tiedä mutta mikäli säkki ei tyhjänä jää puristuksiin tai muuten vaan
murtuvaan tilaan
ei liene haittaa.
hydraulitunkeilla toki voi keventää kunhan huolehtii ettei kori jää kierteelle. talvisäilytys on jo aika jossa saattaa jäädä muodonmuutoksia koriin.
renkaitahan siinä säästää jos vähän kohottaa. mutta jos renkaissa riittävästi ilmaa painumatkin häviää alle 50km ajolla eikä murtumia tule. vajaat renkaat murtuu pilalle nopeasti


hydraulitunkeilla toki voi keventää kunhan huolehtii ettei kori jää kierteelle. talvisäilytys on jo aika jossa saattaa jäädä muodonmuutoksia koriin.
renkaitahan siinä säästää jos vähän kohottaa. mutta jos renkaissa riittävästi ilmaa painumatkin häviää alle 50km ajolla eikä murtumia tule. vajaat renkaat murtuu pilalle nopeasti
Re: Ilmajouset ja seisonta
Kiitos vastauksesta. Ei näytä olevan jenkissäkään ongelmia paineitta seisottaa. Annan olla ilman hyd, tunkkeja ettei turhaan väännä runkoa. Kesää odotellessa.
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 281
- Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
- Truck: volvo b57/b58
- Location: karkkila
- Member id: 151
Re: Ilmajouset ja seisonta
pitäis kaiketi jokaisessa ainakin alkujaan olla jonkinlaiset pohjaanlyöntikumit minkä varaan runko jää, kun ilmat on karkuteillä.
teoriassa runko voi tosin vääntyä silloinkin, jos kovin epätasainen maasto missä seisottaa.
teoriassa runko voi tosin vääntyä silloinkin, jos kovin epätasainen maasto missä seisottaa.
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"