Miksikähän keskimoottori Volvossa on moottorin ilmanottoputki vedetty keulaan kuskin lattian alle

? Suodattimelta lähtee ainakin 120mm paksu peltitorvi mutkittelemalla keulaan

. Mitä haittaa olisi jos sen poistaisi kokonaan käytöstä

ja siirtäisi ilmanoton konehuoneen yläosaan

Tai sitten jatkaisi sen ihan keulaan asti niin että haukkaisi vastatuulta suoraan

Tarviiko moottori kylmää ja kuivaa ilmaa? No mitäkö haittaa tuosta on ja miksi kyselen, möreät imuäänet kurnuttaa suoraan keulalla ja se on paremmin semmosta lypsykoneen muhrutusta. Se torvi on alustassa kaikkien putkien edessä ja haitolla. Tuskimpa se tuuppari saa henkeensä konehuonetta kummempaa ilmanlaatua? Toisaalta kompura ottaa ilman samasta torvesta että olisiko tuo kuivuus nimenomaan avainsana
