Sivu 1/1
Volvon ilmanottoputken sijainti
Lähetetty: 14 Tammi 2009 20:32
Kirjoittaja Lahti32
Miksikähän keskimoottori Volvossa on moottorin ilmanottoputki vedetty keulaan kuskin lattian alle

? Suodattimelta lähtee ainakin 120mm paksu peltitorvi mutkittelemalla keulaan

. Mitä haittaa olisi jos sen poistaisi kokonaan käytöstä

ja siirtäisi ilmanoton konehuoneen yläosaan

Tai sitten jatkaisi sen ihan keulaan asti niin että haukkaisi vastatuulta suoraan

Tarviiko moottori kylmää ja kuivaa ilmaa? No mitäkö haittaa tuosta on ja miksi kyselen, möreät imuäänet kurnuttaa suoraan keulalla ja se on paremmin semmosta lypsykoneen muhrutusta. Se torvi on alustassa kaikkien putkien edessä ja haitolla. Tuskimpa se tuuppari saa henkeensä konehuonetta kummempaa ilmanlaatua? Toisaalta kompura ottaa ilman samasta torvesta että olisiko tuo kuivuus nimenomaan avainsana

Re: Volvon ilmanottoputken sijainti
Lähetetty: 14 Tammi 2009 21:25
Kirjoittaja Tare
Varmaankin putki laitettu puhtaamman ilman takia keulalle, eturenkaiden eteen ettei ajossa nouseva pöly mene suoraan ilmanottoon ja moottoriin.
Re: Volvon ilmanottoputken sijainti
Lähetetty: 14 Tammi 2009 21:47
Kirjoittaja 3510
volvo miehet katsokaa moottorin päälle mikä ryjälä sen päällä on niin varmaan se putki on sen takia viety eteen
Re: Volvon ilmanottoputken sijainti
Lähetetty: 14 Tammi 2009 23:13
Kirjoittaja Lahti32
bkf867 kirjoitti:volvo miehet katsokaa moottorin päälle mikä ryjälä sen päällä on niin varmaan se putki on sen takia viety eteen
Joissakin korimalleissa rapa lentää suoraan mahurin koneen päälle. Ainakin Lahti on tehnyt koneen eteen raskaan kumiseinän mikä pitää konehuonetta puhtaana ja eristää hyvin ääntä. Sinänsä ehjä on tuokin ilmanottoputki että sitä nyt ei ole pakko alkaa miksikään muutteleen...
Re: Volvon ilmanottoputken sijainti
Lähetetty: 15 Tammi 2009 17:04
Kirjoittaja Reddewil
Lahti32 kirjoitti:bkf867 kirjoitti:volvo miehet katsokaa moottorin päälle mikä ryjälä sen päällä on niin varmaan se putki on sen takia viety eteen
Joissakin korimalleissa rapa lentää suoraan mahurin koneen päälle. Ainakin Lahti on tehnyt koneen eteen raskaan kumiseinän mikä pitää konehuonetta puhtaana ja eristää hyvin ääntä. Sinänsä ehjä on tuokin ilmanottoputki että sitä nyt ei ole pakko alkaa miksikään muutteleen...
Joo likaa lentää, mutta ei mitenkään dramaattisesti kun ottaa kilometrit huomioon. Se imuilman otto on kai ihan tuon puhtaan ilman vuoksi tuotu sinne eteen, mutta mielestäni voisi olla muuallakin. Kunhan imee viileää ja mahd. puhdasta ilmaa.