Pollttoainesäiliö

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Pilotti
Ajoneuvos
Truck: Scania K112Superstar

Pollttoainesäiliö

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Alkoi Scanian naftasäiliö vuotamaan, ilmeisesti vanhuuttaan ruostunut jo puhki. Tuolla vielä kotvasen pärjäilee kun ei pidä täyteen tankattuna. Mutta vaihto tulee vastaan väistämättä, eli onko kellään kokemusta ko. operaatiosta. Kannaattaako hakea purkamolta toinen lähes yhtä mätä vai hankkia uusi? Scanian oma maksanee maltaita, Onnin Autosta voinee löytyä halvemmalla. Mutta onkos vielä muita liikkeitä tiedossa? Entäs pajoja jotka tekevät vanhan mallin mukaisen uuden?
Marco71
Kippari
Truck: Scania K113Superstar

Re: Pollttoainesäiliö

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Pilotti kirjoitti:Alkoi Scanian naftasäiliö vuotamaan, ilmeisesti vanhuuttaan ruostunut jo puhki. Tuolla vielä kotvasen pärjäilee kun ei pidä täyteen tankattuna. Mutta vaihto tulee vastaan väistämättä, eli onko kellään kokemusta ko. operaatiosta. Kannaattaako hakea purkamolta toinen lähes yhtä mätä vai hankkia uusi? Scanian oma maksanee maltaita, Onnin Autosta voinee löytyä halvemmalla. Mutta onkos vielä muita liikkeitä tiedossa? Entäs pajoja jotka tekevät vanhan mallin mukaisen uuden?
Onnin Autossa noi näyttää olevan n. 300-400 euroa koosta riippuen.
jeepster
Rattiamiraali
Truck: volvo b57/b58
Member id: 151

Viesti Kirjoittaja jeepster »

mun käsittääkseni meidän scaniaan haettiin romikselta rosteritankki. Mut käviskö niitä ristiin?
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
manuaudio
Kippari
Truck: Volvo Ajokki Royal

Viesti Kirjoittaja manuaudio »

omani oli joskus edellisessä elämässä saanut ilmeisesti kiveniskun pohjaan lähelle toista päätyä ja tankissa oli peukalon mentävä reikä. sitten se oli paikattu peittämällä lasikuidulla koko tankki. viime jouluaattona leikkasin tankin päädyn irti ja putsasin ruosteet ja hitsasin päädyn takaisin uuteen kohtaan. tankista tuli n:10cm lyhyenpi mutta ehjä. sitten vuorasin lasikuitukerroksella tankin kertaalleen varmuuden vuoksi koska oli aikamoista pistesyöpymää jokapuolella tankkia. nyt tankki on tähän päivään asti ainakin kestänyt hienosti. hitsauksessa kannattaa kyl pestä tankki :D
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Kannattanee katsoa että onko oikeasti ruostunut puhki. Se voi esim. imetty lommolle kuten mulla ja vuoti anturin laipasta täynnä, mutta muuten kohtuu kunnossa.
Missäs kohtaa scaniassa se tankki on, pääseekö pällistelemään tai edes vaihtamaan koria irroittamatta? Tuohon omani vikaan ex.liikennöitsijä suositteli tavaratilaan uutta tankkia... Minä oikaisin vanhan ja taas mennään!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Vastaa Viestiin