Kytkimen uudistaminen

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Kytkimen uudistaminen

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Tuli tuossa mieleen kun pihassa pyöritellyt ja kaverit on kytkintä paikoillaan painellut, niin on kuulema kauhian jäykkä. No onhan se mopon kytkintä jäykempi, kun sattuu olemaan täysin mekaanin tankovälitteinen. Tästä tuli vaan mieleen kun useimmilla varmaan on hydraulinen tai pneumaattinen mitä olen käsittänyt, että millanen homma ois tehostaa tuo nykyinen tai sitten muuttaa kokonaan ilmalla tai hydrauliikalla toimivaksi? Onko valmiita settejä purkaamoilla vai täytyykö väsätä jostain h.auton kytkinsylinteristä tjms? Ite kyllä pärjään tuollakin, mutta vivusto alkaa olla melko väljä ja ei se haittais jos kevympikin olisi :lol:
-Koska sen voi tehdä myös itse-
KajNyy1
Vapaaherra
Truck: B10M, Ajokki 7000
Member id: 061
Viesti:

Re: Kytkimen uudistaminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

tässä linkki keskusteluun aiheesta
viewtopic.php?f=3&t=1941&hilit=kytkin
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No siellähän sitä juttua oli, eli rakentamalla vaan. Nykyinen on tosiaan vivusto jossa väljiä ja kuivia niveliä jokunen, laatikkohan mulla on scaniasta että volvon nestepalikat ei varmaan mene bolt on. Täytyy kastoa jos niveliä laakeroisi tai sitten vaan laitan vaikka henkilöautosta sylinterit. Polkimen teekse on vaan melko hankala rakennella mitään kun on mallia laittiasta alas... Tietenkin jos pedalboxin väsäisi, niin rojut tulisi kabiinin puolelle. Noh katotaan mitä keksii tai pitää vain tuollaisena, tuolla KajNyy1:n linkissä oli se kevennin-idea, se olisi kyllä helpoin tarmaan tehä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
KajNyy1
Vapaaherra
Truck: B10M, Ajokki 7000
Member id: 061
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Reddewil kirjoitti:No siellähän sitä juttua oli, eli rakentamalla vaan. Nykyinen on tosiaan vivusto jossa väljiä ja kuivia niveliä jokunen, laatikkohan mulla on scaniasta että volvon nestepalikat ei varmaan mene bolt on. Täytyy kastoa jos niveliä laakeroisi tai sitten vaan laitan vaikka henkilöautosta sylinterit. Polkimen teekse on vaan melko hankala rakennella mitään kun on mallia laittiasta alas... Tietenkin jos pedalboxin väsäisi, niin rojut tulisi kabiinin puolelle. Noh katotaan mitä keksii tai pitää vain tuollaisena, tuolla KajNyy1:n linkissä oli se kevennin-idea, se olisi kyllä helpoin tarmaan tehä.
Hae romuttamolta B10M
:arrow: jarrupoljin
:arrow: jarrunestesäiliö
:arrow: Jarruservo paineilmalaite joka saa ohjauksensa jarrunesteen välityksellä jarrupolkimesta
Joidut lisäksi vetämään jarruneste putken polkimen ja servon väliin. Siinä minun kuvassani Rasvanippa ? onkin jarrunesteen ilmausruuvit. :mrgreen:

Edit:
Kytkin tehostin on kytketty samaan ilmapiiriin kuin ovi ja ilmajuositus :!:
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

tarvit myös 6 metriä paineletkua sylintereiden väliin... viimeisissä B58 alustoissa on sama systeemi myös
Tulevaisuus on sähköinen
Vastaa Viestiin