scanian jarrukellon korjaus
Lähetetty: 22 Syys 2009 20:39
Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
http://www.kylahullutkulkurit.fi/forum/
http://www.kylahullutkulkurit.fi/forum/viewtopic.php?f=3&t=2277
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.Puu Tiainen kirjoitti:Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Liittyykö tämä kpajulan tapaukseen? Jos littyy, niin tuskin siellä jarrukello vuotaa.Reddewil kirjoitti:No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.Puu Tiainen kirjoitti:Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Ei liity kpajulaan, vaan on "ohi aiheen sitä sivutakseni =)" oma b58 delta star50 on kyseessä. Makasin auton alla ja pieni sihinä tulee jarrukellon päältä mielestäni, pää ei mahdu sinne enkä kädellä tuntenut kohtaa mistä olisi vuotanut. Sihinä tulee apparin puolelta ja kuskin puolen kello näytti suht tuoreelta. Huomasin tuon kun rasvasin kardaanin nippoja.Puu Tiainen kirjoitti:Liittyykö tämä kpajulan tapaukseen? Jos littyy, niin tuskin siellä jarrukello vuotaa.Reddewil kirjoitti:No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.Puu Tiainen kirjoitti:
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?
Tekstistä ei mitenkään käy selville mikä alusta on kyseessä, mutta releventtiili voisi olla yksi syyllinen vuotoon.
Ehkä kannattais käväistä siellä auton alla tutkimassa mikä siellä vuotaa.
Nyt taas jarrut toimivat kunnolla. scanauton hyvillä neuvoilla uusimme uuden kalvon a.15 euroa .Muilta osin vielä hyvässä kunnossa.Samalla uusimme kompressorin, niin alkoi paineet toimimaan erimalliin. Uusi kellokin hankittiin varastoon.Mutta ei vielä keretty mallailemmaan paikalleen kun joutuu vaihtamaan liittimetkin millisiin.kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Ei liity kpajulaan, vaan on "ohi aiheen sitä sivutakseni =)" oma b58 delta star50 on kyseessä. Makasin auton alla ja pieni sihinä tulee jarrukellon päältä mielestäni, pää ei mahdu sinne enkä kädellä tuntenut kohtaa mistä olisi vuotanut. Sihinä tulee apparin puolelta ja kuskin puolen kello näytti suht tuoreelta. Huomasin tuon kun rasvasin kardaanin nippoja.[/quote]Puu Tiainen kirjoitti:Liittyykö tämä kpajulan tapaukseen? Jos littyy, niin tuskin siellä jarrukello vuotaa.Reddewil kirjoitti:No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.Puu Tiainen kirjoitti:
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?
Tekstistä ei mitenkään käy selville mikä alusta on kyseessä, mutta releventtiili voisi olla yksi syyllinen vuotoon.
Ehkä kannattais käväistä siellä auton alla tutkimassa mikä siellä vuotaa.