Sivu 1/1

scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 22 Syys 2009 20:39
Kirjoittaja kpajula
Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?

Re: scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 22 Syys 2009 22:22
Kirjoittaja Bussiton
Kannattaa varmaan myös kysästä tarvikeliikkeestä tai jopa maahantuojalta paljonko uusi kustantaisi saattaa olla yllättävänkin järkevän hintanen :wink: Tai sit ainakin Paimelaan soiton paikka :lol:

Re: scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 24 Syys 2009 19:00
Kirjoittaja Puu Tiainen
Ei kannata korjata, enkä suosittele käytettyäkään.

Re: scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 24 Syys 2009 21:23
Kirjoittaja Reddewil
Paljoko tuollanen kello saa vuotaa katsastuksessa, kun mielestäni itsellä sihisee takaa toinen?

Re: scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 24 Syys 2009 21:41
Kirjoittaja Puu Tiainen
kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?

Re: scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 24 Syys 2009 22:09
Kirjoittaja Reddewil
Puu Tiainen kirjoitti:
kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?
No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.

Re: scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 25 Syys 2009 05:42
Kirjoittaja Puu Tiainen
Reddewil kirjoitti:
Puu Tiainen kirjoitti:
kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?
No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.
Liittyykö tämä kpajulan tapaukseen? Jos littyy, niin tuskin siellä jarrukello vuotaa.
Tekstistä ei mitenkään käy selville mikä alusta on kyseessä, mutta releventtiili voisi olla yksi syyllinen vuotoon.
Ehkä kannattais käväistä siellä auton alla tutkimassa mikä siellä vuotaa.

Re: scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 25 Syys 2009 08:31
Kirjoittaja Reddewil
Puu Tiainen kirjoitti:
Reddewil kirjoitti:
Puu Tiainen kirjoitti:
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?
No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.
Liittyykö tämä kpajulan tapaukseen? Jos littyy, niin tuskin siellä jarrukello vuotaa.
Tekstistä ei mitenkään käy selville mikä alusta on kyseessä, mutta releventtiili voisi olla yksi syyllinen vuotoon.
Ehkä kannattais käväistä siellä auton alla tutkimassa mikä siellä vuotaa.
Ei liity kpajulaan, vaan on "ohi aiheen sitä sivutakseni =)" oma b58 delta star50 on kyseessä. Makasin auton alla ja pieni sihinä tulee jarrukellon päältä mielestäni, pää ei mahdu sinne enkä kädellä tuntenut kohtaa mistä olisi vuotanut. Sihinä tulee apparin puolelta ja kuskin puolen kello näytti suht tuoreelta. Huomasin tuon kun rasvasin kardaanin nippoja.

Re: scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 27 Syys 2009 21:08
Kirjoittaja kpajula
kpajula kirjoitti:Kannattaako scanian taka jarrukelloa alkaa kunnostamaan , malli TMR. Vuotaa ilmaa tangon juuresta .Vai etsiä käytetty tilalle. Onko kellään hyviä ohjeita moiseen hommaan ?
Nyt taas jarrut toimivat kunnolla. scanauton hyvillä neuvoilla uusimme uuden kalvon a.15 euroa .Muilta osin vielä hyvässä kunnossa.Samalla uusimme kompressorin, niin alkoi paineet toimimaan erimalliin. Uusi kellokin hankittiin varastoon.Mutta ei vielä keretty mallailemmaan paikalleen kun joutuu vaihtamaan liittimetkin millisiin.

Re: scanian jarrukellon korjaus

Lähetetty: 18 Marras 2009 00:07
Kirjoittaja Reddewil
Puu Tiainen kirjoitti:
Reddewil kirjoitti:
Puu Tiainen kirjoitti:
Siis vuotaako ilmaa, vaikka ei paineta jarrupoljinta?
No auto oli pumpannut paineet täyteen ja sammutin käsijarru päällä, niin jäi suhisemaan. Paineet pysyy jonkun puolisen tuntia sammuttamisen jälkeen ainakin.
Liittyykö tämä kpajulan tapaukseen? Jos littyy, niin tuskin siellä jarrukello vuotaa.
Tekstistä ei mitenkään käy selville mikä alusta on kyseessä, mutta releventtiili voisi olla yksi syyllinen vuotoon.
Ehkä kannattais käväistä siellä auton alla tutkimassa mikä siellä vuotaa.
Ei liity kpajulaan, vaan on "ohi aiheen sitä sivutakseni =)" oma b58 delta star50 on kyseessä. Makasin auton alla ja pieni sihinä tulee jarrukellon päältä mielestäni, pää ei mahdu sinne enkä kädellä tuntenut kohtaa mistä olisi vuotanut. Sihinä tulee apparin puolelta ja kuskin puolen kello näytti suht tuoreelta. Huomasin tuon kun rasvasin kardaanin nippoja.[/quote]

Tämä tuli korjattua, kello on priima, putki vuoti sen takana. Nyt korvattu koneelta säiliölle 4m nailonilla ja kaksi säiliötä. Ja taas kelpaa!