Sivu 1/1
B10M Moottori pihalle.
Lähetetty: 27 Maalis 2010 22:18
Kirjoittaja Zyke64
Re: B10M Moottori pihalle.
Lähetetty: 27 Maalis 2010 23:15
Kirjoittaja Bussiton
Hatun ja noston PAIKKA

Ja jos vittit aavistuksen verran valottaa tota rojektia sanallisesti niin moni olisi varmaan kiitolinen

voi vaikka olla joillain edessä

en haluu maalata piruja seinälle mutta onhan se mahollista

Re: B10M Moottori pihalle.
Lähetetty: 28 Maalis 2010 21:34
Kirjoittaja Puu Tiainen
Nyt olis hyvä paikka vaihtaa tuo tuplalevykytkin yksilevyiseen. Tuplalevyn kanssa on odotettavissa ongelmia hyvin suurella todennäköisyydellä.
Re: B10M Moottori pihalle.
Lähetetty: 29 Maalis 2010 07:54
Kirjoittaja Zyke64
Puu Tiainen kirjoitti:Nyt olis hyvä paikka vaihtaa tuo tuplalevykytkin yksilevyiseen. Tuplalevyn kanssa on odotettavissa ongelmia hyvin suurella todennäköisyydellä.
Kytkin on niin hyvässä kunnossa, etten taida alkaa turhaa rahaa polttamaan. Lisäksi kilpa-autoiluajoista on niin hyvät kokemukset tuplalevyistä, että en ongelmiin kyllä usko, onhan siina 100% kitkapintaa enemmän, kuin 1 levysessä. Mistä olet tuollaista kuullut, että ongelmia olisi odotettavissa vai onko omakohtaisia kokemuksia? ja millaisia ongelmia

Re: B10M Moottori pihalle.
Lähetetty: 29 Maalis 2010 08:04
Kirjoittaja Bussiton
Kyllä mäkin olen kuullut että on tossa tuplalevykytkimessä onkelimia ( itse asiassa mulla just on eli välillä toimii ok ja välillä toi irrottaminen ei oikein kiinnosta

) ja mulla on ajatuksena että jos tarvii jostain syystä availla niin vaihan "tavalliseen"

tietty jos ei ala pelittään niin joutuu tietty sit vartta vasten vaihtaan

Re: B10M Moottori pihalle.
Lähetetty: 29 Maalis 2010 09:18
Kirjoittaja Puu Tiainen
Zyke64 kirjoitti:Puu Tiainen kirjoitti:Nyt olis hyvä paikka vaihtaa tuo tuplalevykytkin yksilevyiseen. Tuplalevyn kanssa on odotettavissa ongelmia hyvin suurella todennäköisyydellä.
Kytkin on niin hyvässä kunnossa, etten taida alkaa turhaa rahaa polttamaan. Lisäksi kilpa-autoiluajoista on niin hyvät kokemukset tuplalevyistä, että en ongelmiin kyllä usko, onhan siina 100% kitkapintaa enemmän, kuin 1 levysessä. Mistä olet tuollaista kuullut, että ongelmia olisi odotettavissa vai onko omakohtaisia kokemuksia? ja millaisia ongelmia

Sanotaanko, että 20 vuotta olen näitä vehkeitä ropannu ja aina kun vastaan tulee tuplalevykytkin, se vaihdetaan yksilevyiseen.
Kuorma-autopuolella tuplalevylle saattaa löytyä järkeviä perusteita, mutta busseissa se on lähinnä haitaksi.
Tottakai, jos se toimii niin hyvä sitten. Mutta yksilevyinen on huomattavasti varmempi ja nyt sulla olis hyvä tilaisuus laittaa asia kuntoon.
Re: B10M Moottori pihalle.
Lähetetty: 29 Maalis 2010 09:32
Kirjoittaja Zyke64
Puu Tiainen kirjoitti:Zyke64 kirjoitti:Puu Tiainen kirjoitti:Nyt olis hyvä paikka vaihtaa tuo tuplalevykytkin yksilevyiseen. Tuplalevyn kanssa on odotettavissa ongelmia hyvin suurella todennäköisyydellä.
Kytkin on niin hyvässä kunnossa, etten taida alkaa turhaa rahaa polttamaan. Lisäksi kilpa-autoiluajoista on niin hyvät kokemukset tuplalevyistä, että en ongelmiin kyllä usko, onhan siina 100% kitkapintaa enemmän, kuin 1 levysessä. Mistä olet tuollaista kuullut, että ongelmia olisi odotettavissa vai onko omakohtaisia kokemuksia? ja millaisia ongelmia

Sanotaanko, että 20 vuotta olen näitä vehkeitä ropannu ja aina kun vastaan tulee tuplalevykytkin, se vaihdetaan yksilevyiseen.
Kuorma-autopuolella tuplalevylle saattaa löytyä järkeviä perusteita, mutta busseissa se on lähinnä haitaksi.
Tottakai, jos se toimii niin hyvä sitten. Mutta yksilevyinen on huomattavasti varmempi ja nyt sulla olis hyvä tilaisuus laittaa asia kuntoon.
No onhan tuokin muutaman kerran jättänyt irrottamatta, mutta en sitä niin ongelmana ole pitänyt. Mitähän tuo 1-levypaketti maksaa, onko tietoa. Nythän se on helppo kuitenkin vaihtaa, tallin pöydällä!

Re: B10M Moottori pihalle.
Lähetetty: 29 Maalis 2010 10:25
Kirjoittaja niki-racing
Meillä -70 luvulla Sisuissa "laajempihalkaisijalla" olevat 1-levykytkimet, eikä sen parempaa ja herkempää ja toimintavarmempaa "patenttia"..., niitä kärsi tiukanpaikan tullen vaikka vähän "liirata"... Kaksilevykytkimessä tuplat liukupinnat kytkinakselilla, lyhyempi liikerata kytkinkeskiöllä ym. ym. jotka ajanoloon "pikeentyy" ja hakee omia kolojaan kytkinakselille, levyjen välinen teräslevy ja paineasetelma kieroutuu lämmöstä, lopulta levyt jää laahaamaan, "pelivara" loppuu jne., sitpä ei enää irrota kunnolla..... Sitä pintojen kestoa varmaan haettu pinta-alan lisäämisellä, ja tietysti moottoritehot kasvaneet, että ois pitoa.... joskus liikaakin.... Jossain Sisu-mallissa ensimmäiset "tähtilevy" kytkimet... kuin on/off, ei välimuotoa....