Täällä kun on vanhempien scanioiden omistajia.
Scanian Carrus korisissa uudemmissa 3 sarjan ja 4 sarjan autoissa on lähes järjestään seuraava ongelma.
Moottorin ollessa pysähdyksissä webastoa käytettäessä ei nesteen virtaus moottorin läpi ole riittävän voimakasta, vesipumppu ja moottorin kanavat ahdistaa. Webasto paukuttaa ja pulputtaa voimakkaasti paisuntasäiliössä.
Joissakin autoissa webaston termari pätkii jatkuvasti, koska neste kuumenee liikaa.
Olen joihinkin webastoihin laittanut pienempää suutinta ongelman pienentämiseksi, mutta huonolla menestyksellä.
Onko vanhemmissa scanioissa ilmennyt samaa ongelmaa, mun muistin mukaan ei olisi. Mielestäni tämä ongelma ilmestyi scania-carruksiin 90-luvun lopulla.
Scania ja Webasto
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
Scania ja Webasto
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Ambulance
- Tosi harrastaja
- Truck: Scania 112 Kutter 9
Re: Scania ja Webasto
Minulla -85 scania K112, ei mitään muuta ongelmaa vebaston kanssa ole ollut kuin se että lämmittää liian kuumaksi jos ei seuraa parkissa moottorin lämpömittaria...ilmeisesti vebaston termostaatti rikki kun kääntää sen vaikka 20 asteelle niin silti pauhaa niin kauan kun katkaisee napista pois päältä...pitäis huoltaa muutenkin koko vebasto.
Scania Carrus 602
Meillä on Scania K 112 -86 ja webasto lämmittää tasasesti ilman pulinoita.
Falcon
- Carman
- Rattiamiraali
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Member id: 134
Myöskin K112 -87/88, webasto (30kW) toimii hienosti ilman kiehuntaa.
Ainut ongelma on, jos laittaa patterilämmityksen termostaatilla sellaiseksi mukavan lämpöiseksi, webaston käynti on melko lyhyttä pätkää kun suntti päästää niin vähän kuumaa vettä kiertoon.
Ainut ongelma on, jos laittaa patterilämmityksen termostaatilla sellaiseksi mukavan lämpöiseksi, webaston käynti on melko lyhyttä pätkää kun suntti päästää niin vähän kuumaa vettä kiertoon.
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal