Sivu 1/1
Paineet
Lähetetty: 22 Syys 2011 11:41
Kirjoittaja kyykkis
Mikähän on normaali jarrupaine volvossa. Omassa kummankin piirin mittarit on melkein pohjassa. Voiko/saako säätää. Tämän takia tuntuu että paine venttiili tussahtelee minusta melko tiheään.
Re: Paineet
Lähetetty: 22 Syys 2011 12:39
Kirjoittaja Reddewil
Mulla keventää n.9 kilossa ja sitten jää sutkuttamaan tyhjää. Sitten jossain 7 kilon nurkilla alkaa taas nostamaan. Jos on tuollanen kuivain ku mulla, niin voi säätää, sen keventimen säätö on mulla tuotu siihen ilmanpuhdistimen viereen, mutta tuo onkin muutettu systeemi. En tiijä millä välillä tuon pitäs olla, mut noin tuntuu toimivan hyvin.
Se että sulla tussahtelee useasti tarkottaa vaan että kompurassa on hyvä tuotto, kun saa paineet ylärajaan nopsaan!
Re: Paineet
Lähetetty: 22 Syys 2011 13:08
Kirjoittaja kyykkis
Tuo ei päästä paineita juuri putoamaan, vähän jarrulla käyttää jalkaa, niin heti alkaa nostaan paineita. Tuntuu että raja jossa se alkaa nostaan paineita on turhan korkealla. Paineet on kokoajan yli 9 kiloa
Re: Paineet
Lähetetty: 22 Syys 2011 15:43
Kirjoittaja Reddewil
No sit kannattas varmaan vähän säätää, että kompura sais huilia välillä. Eti se kuivain tai mikä sutkuttaja se nyt on, ja sieltä lähtee mulla ainakin sellanen ohuempi nailonputki (x2) jonka päässä on murikka jonka kumikannen alla on pultti. Olettasin että sillä sääjetään jonpikumpi paine. Tai no parempi jos Puu Tiainen tulee kertoo totuuden =)
Re: Paineet
Lähetetty: 22 Syys 2011 18:33
Kirjoittaja Lahti32
meillä vaihtelee 5,5-8 barin välillä.
Re: Paineet
Lähetetty: 22 Syys 2011 20:12
Kirjoittaja Reddewil
Lahti32 kirjoitti:meillä vaihtelee 5,5-8 barin välillä.
Taitaa se "suojaventtiili" just pysyä alhaalla tuolla 5,5 kilolla. Hupipiiri, ovet ja kattokanavat alkaa pelaa tuon yläpuolella tai jossain 6 kilon kohilla. Nuokin kai voi säätää, ainakin tuon hupipiirin...
Re: Paineet
Lähetetty: 22 Syys 2011 20:53
Kirjoittaja Lahti32
Nelitieventtiili jakaa paineet tasan 5 barin kohdalla. Voi se muuten kompura aloittaa jo 6 barin kohdalla mutta joskus automaatilla parkkeerattaessa tulee polettua jarrua niin että putoaa 5 bariin saakka.
Re: Paineet
Lähetetty: 24 Syys 2011 07:28
Kirjoittaja Puu Tiainen
Reddewil kirjoitti:No sit kannattas varmaan vähän säätää, että kompura sais huilia välillä. Eti se kuivain tai mikä sutkuttaja se nyt on, ja sieltä lähtee mulla ainakin sellanen ohuempi nailonputki (x2) jonka päässä on murikka jonka kumikannen alla on pultti. Olettasin että sillä sääjetään jonpikumpi paine. Tai no parempi jos Puu Tiainen tulee kertoo totuuden =)
Kertoisin, mutta jälleen kerran puuttuu alustan tiedot ja ne valokuvat, laittakaa kuvia.
Re: Paineet
Lähetetty: 25 Syys 2011 21:40
Kirjoittaja kyykkis
Kävimpä tutkimassa systeemiä.
Tällainen säätösysteemi löytyi.
1: Näistä toinen menee ilmasäiliölle ja toinen kuivaajan pohjaan.
2: Mutta puutuuko systeemistä jotain, kun tastä ei lähde kuin putken pätkä. Ihan kuin olisi otettu jotain pois ja letku olisi vaan katkaistu?
Tuosta päädystä muovikannen alta löytyy kuitenkin säätöruuvi.
Re: Paineet
Lähetetty: 25 Syys 2011 23:44
Kirjoittaja KAJI
Ainavaan puuttuu ne tärkeät tiedot jolla toi meidän erikoismies voi auttaa.....alustan tiedot
Re: Paineet
Lähetetty: 26 Syys 2011 06:34
Kirjoittaja kyykkis
B10m -87...
Osa on Bendixin (englanniksi) governor, asiantuntia varmaan tunnistaa tuon.
Re: Paineet
Lähetetty: 26 Syys 2011 06:59
Kirjoittaja ansa
kyykkis kirjoitti:Kävimpä tutkimassa systeemiä.
Tällainen säätösysteemi löytyi.
1: Näistä toinen menee ilmasäiliölle ja toinen kuivaajan pohjaan.
2: Mutta puutuuko systeemistä jotain, kun tastä ei lähde kuin putken pätkä. Ihan kuin olisi otettu jotain pois ja letku olisi vaan katkaistu?
Tuosta päädystä muovikannen alta löytyy kuitenkin säätöruuvi.
no se yks pitäis mennä kompuran vapautukselle , ohitettu toden-näköisesti sen takia että vanhemmiten kompurat vapautettuna rupeavat pumppaamaan öljyä järjestelmään, toinen hyvä puoli tuossa poistossa on tuo ilman lämpeäminen talvikäytössä ,pysyy kuivaaja paremmin toiminnassa.