Koneen ykkös ja kakkos sylinterikansien välistä lorottelee nestettä auton käydessä,sammutettuna tippa silloin tällöin.
Taitaa olla edessä kansien avaus, joten onko vinkkejä siitä mihin tulis varautua? Nesteet pois koneesta ja purkamaan
Olisko kellään tiedossa mistä löytyis räjäytyskuva kannesta ja pulttien momentit?
mopoauto kirjoitti:Koneen ykkös ja kakkos sylinterikansien välistä lorottelee nestettä auton käydessä,sammutettuna tippa silloin tällöin.
Taitaa olla edessä kansien avaus, joten onko vinkkejä siitä mihin tulis varautua? Nesteet pois koneesta ja purkamaan
Olisko kellään tiedossa mistä löytyis räjäytyskuva kannesta ja pulttien momentit?
saattaa olla mahdollista että joudut nostamaan vielä sylinteriputketkin pois jos olis käyny niin ikävästi että putket laskeneet ja vuoto tuleekin sydämmestä asti.
ekana kumitiiviste jutun/ härpäkkeen vaihto , jos ei auta vuoto voi olla kannen pakkaspropussa. muistaakseni mootorissa thd 101 ohuemmat pelti proput kun thd 102 ssa.
No niin,
Ei oo kansissa niitä kumi härpäkkeitä.Nyt otettu ykkösen ja kakkosen kannet irti ja todettu
kakkosessa kannentiivisteen vuoto
Oliko kellään muistissa kannenpulttien kiristysmomentteja?
Ootteko joutunu oikoon yleensä kansia jos ollut tiiviste vuoto vai riitäiskö pelkkä
putsaus ja uudet tiivisteet?
Se on niin pieni se kansi että mahtaako mennä edes kieroon? Toki 3-pyttysen taihutsun kensikin saatiin kolmesta kohtaa halki ja kieroksi että kaikki kai on mahdollista...
mopoauto kirjoitti:No niin,
Ei oo kansissa niitä kumi härpäkkeitä.Nyt otettu ykkösen ja kakkosen kannet irti ja todettu
kakkosessa kannentiivisteen vuoto
Oliko kellään muistissa kannenpulttien kiristysmomentteja?
Ootteko joutunu oikoon yleensä kansia jos ollut tiiviste vuoto vai riitäiskö pelkkä
putsaus ja uudet tiivisteet?
Kiitokset kaikille
Samppa
nyt pitäis mitata putken korkeus lohkon yläpäästä ,ettei ole putki pudonnut ,on muuten lyhytaikainen tuo uusi kannentiiviste. volvo miehet varmasti muistavat putken oikean korkeuden ,itsellä niin kauan kun viimeksi tehnyt volvon koneremppaa.
Muistaakseni tuo putkien "putoaminen" ei ole se oleellisin syy vesivuotoon vaan syöpymät siellä lohkossa olakkeessa johon putken korkeus säädetään simmirenkailla, volvo korjaamoilla oli muinoin lainata pyöreetä "limppua"jolla sai pyörittämällä jyrsittyä nuo pinnat suoriksi. Tai joku nykyaikainen kalvain tuohon hommaan kun kone on vaakassa.
Mitä kannentiivisteestä oli vuotanut ?
Eikös vesikanavat kulje kansista lohkoon kumirinkula/messinkiholkki tiivisteillä. miten vesi kulkee kannesta toiseen,onko joku erillinen vesikanava, olen avannut 15v. sitten -87 k-a moottorin ei tahdo muistaa, mutta kiristysmomentit mulla on jossakin ylhäällä.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987