Sivu 1/1

rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 24 Loka 2012 19:39
Kirjoittaja bolinder
Terve

rupes tossa viimereisulla b10 tempuilee. sammuu kun päästää kaasun nopeasti lähtee sahaamisella käyntiin sitten käy kyllä nätisti heti ja sama kun vauhdista päästää kaasun sammu.... sitten vauhdista vaiheella käyntiin niin heti käyntiin, voimaa on niinkuin ennen ja muuten toimii

mulle neuvottiin että ois joku takaiskuvenat tommosessa muoviset mistä kannattais ettiä niitä ? siitä käsipumpusta jostain vai?

tämähän on volvon mahuri v-87

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 24 Loka 2012 20:12
Kirjoittaja ansa
bolinder kirjoitti:Terve

rupes tossa viimereisulla b10 tempuilee. sammuu kun päästää kaasun nopeasti lähtee sahaamisella käyntiin sitten käy kyllä nätisti heti ja sama kun vauhdista päästää kaasun sammu.... sitten vauhdista vaiheella käyntiin niin heti käyntiin, voimaa on niinkuin ennen ja muuten toimii

mulle neuvottiin että ois joku takaiskuvenat tommosessa muoviset mistä kannattais ettiä niitä ? siitä käsipumpusta jostain vai?

tämähän on volvon mahuri v-87
saattaispa nuo oireet viitata myös pumpun kyljessä olevaan paineventtiiliin ;-)

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 24 Loka 2012 20:34
Kirjoittaja KajNyy1
Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 24 Loka 2012 21:42
Kirjoittaja bolinder
KajNyy1 kirjoitti:Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.
Tämmöstä aatelin itekin enste , mutta tämähän ei selitä kankea käyntinlähtö

saattaispa nuo oireet viitata myös pumpun kyljessä olevaan paineventtiiliin ;-) mikä se tämmönen?

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 24 Loka 2012 22:59
Kirjoittaja motoku
oliskohan kyse pumpun paluuputken alussa oleva takaiskuventtiili, joka samalla paineistaa pumppukammion? takaiskuventtiili toimii oikein jos käsipumpulla paine nousee aika korkeaksi ts pumppu raskaaksi, kunnes ihan ääneen suhisten päästää polttoainetta läpi. käynnistyshäiriö menee herkästi joko sen tai ilmaa antavan käsipumpun piikkiin. sakkakuppi myös "vakiotarkastettava".

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 25 Loka 2012 08:29
Kirjoittaja KajNyy1
bolinder kirjoitti:
KajNyy1 kirjoitti:Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.
Tämmöstä aatelin itekin enste , mutta tämähän ei selitä kankea käyntinlähtö

saattaispa nuo oireet viitata myös pumpun kyljessä olevaan paineventtiiliin ;-) mikä se tämmönen?
Silloin kun kone sammui noin 500 R/min kierroksilla niin ei se käyntiinkään lähtenyt ilman että painoi jalalla kaasua. Tulkitsin että katkaisi polttoaine syötön. Tähän auttoi kierrosten nosto.

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 25 Loka 2012 12:00
Kirjoittaja Reddewil
KajNyy1 kirjoitti:
bolinder kirjoitti:
KajNyy1 kirjoitti:Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.
Tämmöstä aatelin itekin enste , mutta tämähän ei selitä kankea käyntinlähtö

saattaispa nuo oireet viitata myös pumpun kyljessä olevaan paineventtiiliin ;-) mikä se tämmönen?
Silloin kun kone sammui noin 500 R/min kierroksilla niin ei se käyntiinkään lähtenyt ilman että painoi jalalla kaasua. Tulkitsin että katkaisi polttoaine syötön. Tähän auttoi kierrosten nosto.
Yhdyn tähän mietteeseen. Jos tyhjäkäynti on niin pieni että sammuu, niin ei se sillä käynnistykkään.
Ei muuta ku ukko pumpulle kattomaan, tai auto käyntiin ja pumpulta vääntää kaasun nolliin stopparia vasten, ja jos stumppaa, niin lisää kierroksia.

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 25 Loka 2012 14:46
Kirjoittaja bolinder
ei ois räjähdyskuvan tosta rivipumpusta tarjota

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 25 Loka 2012 16:56
Kirjoittaja bolinder
http://www.traktordelar.nu/bm350-matarpump.htm

tämmönen kuva löysin oisko noilla 14-15 jotain tekemistä takaisinvuodon kanssa

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 25 Loka 2012 22:56
Kirjoittaja Addica
Osaluettelo
Sijoittelu
Osaluettelo2
Sijainnit2

Aiemmissa viesteissä ilmeisesti tarkoitettiin kuvan 4 osaa no 16.

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 26 Loka 2012 06:00
Kirjoittaja ansa
Addica kirjoitti:Osaluettelo
Sijoittelu
Osaluettelo2
Sijainnit2

Aiemmissa viesteissä ilmeisesti tarkoitettiin kuvan 4 osaa no 16.
aivan oikein tuo venttiili jos jää vuotamaan nin pumpussa ei pysy siirtopaine ja on huono lähtemään käyntiin :wink:

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 27 Loka 2012 15:44
Kirjoittaja Puu Tiainen
Reddewil kirjoitti:
KajNyy1 kirjoitti:Minulla oli vastaava ilmiö omassa B10M joka on vm. 1980. Eli sammui kanssa kun räväytti kaasun ylös vauhdilla. Tulkitsin että väljyytä vivustossa. kone sammui myös kun nostin jalalla kaasupoljinta ylös. Ero siisti jalan nosto vastaan nopea/jalalla avitettu nosto oli 150 kierrosta. Vikaa en tutkinut vaan nostin vähän tyhjänäkäynti kieroslukua niin että hitaassa kaasun nostossa on kierokset 750 ja nopeessa 600 R/min. Säädön tein käsikaasun avulla.

Yhdyn tähän mietteeseen. Jos tyhjäkäynti on niin pieni että sammuu, niin ei se sillä käynnistykkään.
Ei muuta ku ukko pumpulle kattomaan, tai auto käyntiin ja pumpulta vääntää kaasun nolliin stopparia vasten, ja jos stumppaa, niin lisää kierroksia.
+1
Ääni tälle

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 29 Loka 2012 16:40
Kirjoittaja bolinder
Aiemmissa viesteissä ilmeisesti tarkoitettiin kuvan 4 osaa no 16.

siis eikö toi ole vaan prikka :o vai meinatiinkö kuva 6 osa 16 sitä överströmningsventil ??

voiko noi muoviventiilit mikä on siinä käsipumpussa löytyä jostain muualta , mulle myytiin 4 sanoi että tossa pannussa voi olla 4?


joo ja katon kyllä sitä kaasuvipua kun pääsee niin pitkälle , kärsii kyllä varmaan nostaa sitä tyhjäkäyntiä

Re: rivipumpun" esipumppu"

Lähetetty: 05 Marras 2012 21:03
Kirjoittaja bolinder
vähän edistystä nytt lähtee kivasti käyntiin ,vaihoin ne muovivenat toiseen pohja oli aika syöpyny voikohan se päästä läpi vielä ? muuten niin tolla kyllä pärjää nytt melkein sammuilee vielä pitäis varmaan sitä tyhjäkäyntiä nostaa , onkohan toi paras pumpun puolelta säätää vai mistä?