Sivu 1/1

Jarrun säätö

Lähetetty: 02 Huhti 2013 18:53
Kirjoittaja TN62
No niin...katsastus lähenee. Viimeksi kun pari vuotta sitten katsastin oli toisen etujarrun kanssa ongelma. Ei ollut tehoa tai eroa toiseen liikaa. Kuinkas tuo säädetään? Pitääkö auto tunkata ylös, että voi vertailla pyöriä? Säädetäänkö siitä kellon akselin päässä olevaa haarukkapalaa kiertämällä? Vai mistä ja miten?

Re: Jarrun säätö

Lähetetty: 02 Huhti 2013 19:24
Kirjoittaja Reddewil
Eiköhän kellossa ole liikkeet kunnossa, joten pönkät renkaan molemmin puolin, käppäri pois päältä. Auton alle ja räikkä kiinni ja pari napsua takasi niin ettei laahaa. 17mm avaimella. Palstalsta löytyy kuva ja ohje pariin kertaan, mut ite en kyllä löytäny ku koitin ehtiä =D
Vähän niin ku tää proton räikkä http://www.sisua.net/gallery/d/255-15/jarrukampi.jpg

Re: Jarrun säätö

Lähetetty: 02 Huhti 2013 21:26
Kirjoittaja Lahti32
Saattaa tarvita enemmän kuin kaksi napsua, katsastusmies kiristi tiukalle ja palautti varttikierroksen reilusti takas. Ja läpi meni.

Re: Jarrun säätö

Lähetetty: 02 Huhti 2013 23:45
Kirjoittaja Reddewil
Sopivasti takasi, siinä ku makoilee ja kattoo miten homma toimii niin se on selkee homma. Välillä käyttää jarrun päällä ja tsekkaa ettei kampee vinoon ja jää laahaamaan vaan vapautuu. Napsu on yksi kulma siitä pultista, eli 1/6 kierrosta, jos en nyt taas ihan väärin muista...

Re: Jarrun säätö

Lähetetty: 03 Huhti 2013 00:01
Kirjoittaja motoku
scanian kirjassa on ihan millimetriohjeet perusasennosta ja liikkeen pituudesta.

Re: Jarrun säätö

Lähetetty: 12 Huhti 2013 20:00
Kirjoittaja TN62
No niin. Nyt säädelty. Räikässä on säätöruuvin ympärillä sellanen lukitusrengas. 14 mm hylsyllä painetaan holkki sisään..ja sitten väännetään. Hyvin toimi kun sai kaiken paskan holkin ympäriltä ensin pois. Nyt pitäis olla helppo säätää vaikka konttorilla jos tarvii.

Re: Jarrun säätö

Lähetetty: 12 Huhti 2013 22:39
Kirjoittaja vanha vanaja
missäs meinaat leimailla.meikä painuu Lohjalle siihen motonetin viereen

Re: Jarrun säätö

Lähetetty: 13 Huhti 2013 11:33
Kirjoittaja Rosvolinna
Rölliin hain jarrut ja savut VHL-huollosta Vihdistä. Hinta sama ja konttorilla katsottiin valot ja iskarit sekä sammutin ja sorkkarauta. Helppoa ja stressivapaata...

Lohjan Volvolla on pakettihinta leimaukseen ja jarrusovitukseen. Inssi tulee naapurikonttorilta Volvolle.