
Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
-
- Kippari
- Viestit: 56
- Liittynyt: 28 Touko 2012 19:15
- Truck: Volvo Carrus 9700H
- Location: Oulu
Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Elikkäs pelkkä nosto(0-ja 1),ei laskua..kuskin puoleinen takapussi tyhjenee pikkasen yön aikana,olen nostanut napilla(1asento) ja kun valo sammuu,nappi norm.asentoon(0-asento) ja menox!Vai pitääkö nappi jättää ajon ajaksi 1 asentoon? 

- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Ei kannata koska se nostaa sit autoa koko ajan, kyllä se jaksaa pitää ajossa ylhäällä kompuran kanssa vaikka vähän vuotas ( mulla pari vuotta ajettu sillai ). Jos alat vaihteleen ilmapussi (tietty jos vuotaa sieltä) varaudu laitteleen ylälevyäkin uusiksi 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Ei ainakaan vanhojen muistissa olevien ohjeiden mukaan saa ajaa "kori ylhäällä" ainakaan yli 20km/h. Tuossa asennossahan pussit on täynnä, eli joustovaraa ylöspäin ei enää ole. Ainakin aikanaan oli nuo vaijeritkin rajoittamassa pussien liikettä yläsuuntaan.
- Victorjussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 264
- Liittynyt: 17 Loka 2010 09:15
- Truck: Suentassu
- Location: Kajaani
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Uudemmissa busseissahan tuo korotuspäällä ajaminen on estetty. Scaniassa korotus lähtee automaattisesti pois nopeuden noustessa. Volvo taas ei kulje kahtakymppiä kovempaa.
--Volvo B 9 M, siisti kotirattori-- --MF 165 MP, samoin--
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Meillä laskunappi laskee vain ovenpuolen alas ja auto jää vinoon, siis parempi pieni vuoto niin laskeutuu nopeammin itsestään ja tasaisesti.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Mun B10M nostonappi vaikuttaa molempiin akseleihin. Alusta nousee tikkuaskin pitkänsivun verran. Ei tuosta silloinkaan ole maastoajoneuvoksi. Pääsee ilman kipinöitä lautalle ja lautalta pois.
Laskunappi vaikuttaa ainoastaan etuakselin ilmoihin. Pieni vuoto ilmapusseissa ei ole vika se on ominaisuus. Uudella lautasella ominaisuus saattaa kadota.
Laskunappi vaikuttaa ainoastaan etuakselin ilmoihin. Pieni vuoto ilmapusseissa ei ole vika se on ominaisuus. Uudella lautasella ominaisuus saattaa kadota.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Onks semmosen nostonapin sähkö- / ilma-asioista kuvia kellä? Omassa kinnerissä nostonapin painaminen sytyttää nappiin valon. Ei riitä minusta vielä se. Verenpaineennostonappi?
N
N
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Nostonappeja.. Semmoinen on meidänkin kaniassa. Tuo mukavasti maavaraa lisää, jos joskus tarviaisi tiukan paikan tullen. Mutta minä haluasin laskunapin
Siis sellaisen, että saan auton matalaksi kun se parkitetaan. Lasku-laskuja tuo posti aivan riittävästi ilman nappiakin.. Tarttis perehtyä venttiilien ja painepiirien saloihin. 


Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Zippo
- Rattiamiraali
- Viestit: 359
- Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
- Truck: Scania K113 Falcon
- Location: Kouvola
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Nosto löytyy mut laskunappi ois kyl kätevä mikä puottais koko auton, nyt paris päiväs laskeutuu kallelleen..
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
No niinpä.. Varsinkin kun meillä puhutaan parista tunnista, ei päivästäZippo kirjoitti:Nosto löytyy mut laskunappi ois kyl kätevä mikä puottais koko auton, nyt paris päiväs laskeutuu kallelleen..

Nimimerkillä: "Suotta vikaa ehjäämään, jos oireeseen on helppo lääke"

Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Ei kai se oo ku takaiskulla t-haarat säkeiltä ja sähköventtiili jolla ilmat pihalle? Tai johan siellä joku venttiili on per nurkka? niin toinen kaveriks jolla tyhjätä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Zippo
- Rattiamiraali
- Viestit: 359
- Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
- Truck: Scania K113 Falcon
- Location: Kouvola
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Periaattees toimis varmaan, koittaa korjata turhaan ylöspäin kunnes säiliöt on tyhjät..Reddewil kirjoitti:Ei kai se oo ku takaiskulla t-haarat säkeiltä ja sähköventtiili jolla ilmat pihalle? Tai johan siellä joku venttiili on per nurkka? niin toinen kaveriks jolla tyhjätä.

- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
moikkaZippo kirjoitti:Periaattees toimis varmaan, koittaa korjata turhaan ylöspäin kunnes säiliöt on tyhjät..Reddewil kirjoitti:Ei kai se oo ku takaiskulla t-haarat säkeiltä ja sähköventtiili jolla ilmat pihalle? Tai johan siellä joku venttiili on per nurkka? niin toinen kaveriks jolla tyhjätä.
mulla oli alunperin noi tyhjäykset noin juuri noilla takaiskuventtiileillä ja yhdellä käsikäyttöisellä venttiilillä , mutta viime talvena piti saada lasten takia ovi toimimaan ilmalla ja sen takia muutin nuo pussin tyhjennykset siten että asensin taakse molemmille puolille ,eteen yhden ja vielä penkille oman ilmaohjatun sulku /tyhjennysventtiilin ,auton ilmanpaineen tuottoon asensin pakastimen kompuran (hiljainen) ,ja tuntuu riittävän hyvin tuohon oven toimintaan

hintaa noilla venttiileillä oli vähän alle 30€ kpl ,voin suositella tuota järjestelmää ,caravan alueellakaan kukaan ei enää valita kun pitää nostaa paineita kauan ,sen vain opin kun juhannus retkelle oltiin lähdössä niin siirsin autoa pussit tyhjänä ja oli vissiin vähän kallistunut siirrettäessä ja korkannut etu pussi yläpäästä irti ja siinä saikin vähä temppuilla että sai takaisin

- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
B10M nostomekanismi toimii paineilmalla. Alustan korkeudensäätöventiilien ohjaustangoissa on pienet ilmasylinterit, joiden pituus muuttuu nappia painaessa. Todennäköisesti sun kelkassa on nuo nippelit jumissa. Irtoavat pikkulenkkiavaimilla - pajan pöydälle ja hieman herkistelyä. Päivän puurtamisen jälkeen auto nousee tuon tikkuaskin verran.neppi kirjoitti:Onks semmosen nostonapin sähkö- / ilma-asioista kuvia kellä? Omassa kinnerissä nostonapin painaminen sytyttää nappiin valon. Ei riitä minusta vielä se. Verenpaineennostonappi?
N
Olen vissiin tumpelo, kun sain muutamaan mokkamutteriin tärvättyä noinkin paljon elinaikaani....
http://www.volvodemort.com/technical/vo ... index.html
linkistä löytyy ohjeita - mikäli haluat millileen säätää

En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 281
- Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
- Truck: volvo b57/b58
- Location: karkkila
- Member id: 151
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
volvossa on nostolla kolmiasentoinen katkaisija, keskiasennossa on ajoasento, ja ylöspäin on nosto, tasonsäätö venttiileissä on juurikin jonkinlainen paineilmasylinteri. alin asento ei luonnollisestikaan tee mitään
minkäslainen tämä ansan kertoma venttiili on? eli millä nimellä löytyy kun menen liikkeestä kyselemään?
minkäslainen tämä ansan kertoma venttiili on? eli millä nimellä löytyy kun menen liikkeestä kyselemään?
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
2/3 venttiili paineilmaohjauksella ja jousipalautuksella ,paikallinen hydrauliikka liike hommasijeepster kirjoitti:volvossa on nostolla kolmiasentoinen katkaisija, keskiasennossa on ajoasento, ja ylöspäin on nosto, tasonsäätö venttiileissä on juurikin jonkinlainen paineilmasylinteri. alin asento ei luonnollisestikaan tee mitään
minkäslainen tämä ansan kertoma venttiili on? eli millä nimellä löytyy kun menen liikkeestä kyselemään?

- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Ei mun Volvossa oo ku päällä ja pois. Siis se valo.
N
N
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Ootko kuunnellut kuuluuko suhinaa? mullakin on letkut poikki ja puhaltaa ilmat vain ulos 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Kerroppa miten tuollainen pakastimen kompura valjastetaan ilmantuottajaksi. Tuossa olis pihalla yksi turskanhajuinen pakastin, menossa kompostiksi. Mitä suolistan siitä.ansa kirjoitti: ilmanpaineen tuottoon asensin pakastimen kompuran (hiljainen) ,ja tuntuu riittävän hyvin tuohon oven toimintaan
Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Iha vaan kylmäaineet harakoille ja imuilmaan vedenerotin, se on siinä! Tuotto on pientä mutta painetta piisaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Zippo
- Rattiamiraali
- Viestit: 359
- Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
- Truck: Scania K113 Falcon
- Location: Kouvola
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Jääkaapin kompura ei vaan yleensä jaksa käynnistyä jos on paljon vastapainetta, omarakennelma aikoinaan toimi hienosti kun säiliö oli tyhjä mutta ei jaksanut lähtä pyörimään 6 baarin painetta vastaan..
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
... eikä pakkasella.
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
Kanikassa on kolme säätöventtiiliä. Yksi edessä ja takana molemmille puolille omat. Venttiiliin menee varsi joka kääntää vipua. Auton kallistukset ja korkeuden muutokset kääntävät vipua jolloin tilannetta korjataan vastakkaiseen suuntaan. Yhdelle takaventtiilille meni muistini mukaan neljä ilmaputkea. Millainen lie kytkentä? Onko kenelläkään kaaviota? Jotkut putkethan tuosta täytyisi katkoa ja venttiiliä laittaa väliin. Ja siten ettei alaslasku tyhjennä ilmatankkeja.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
eli yhdestä tulee paine säiliöltä yks on vaihtoehtoinen ajotaso ja molemmille saman puolen palkeille lähtee omat putket .j0ri kirjoitti:Kanikassa on kolme säätöventtiiliä. Yksi edessä ja takana molemmille puolille omat. Venttiiliin menee varsi joka kääntää vipua. Auton kallistukset ja korkeuden muutokset kääntävät vipua jolloin tilannetta korjataan vastakkaiseen suuntaan. Yhdelle takaventtiilille meni muistini mukaan neljä ilmaputkea. Millainen lie kytkentä? Onko kenelläkään kaaviota? Jotkut putkethan tuosta täytyisi katkoa ja venttiiliä laittaa väliin. Ja siten ettei alaslasku tyhjennä ilmatankkeja.
eli siis helpoiten siten tuon venttiilin kytkentä että yuo toinen pussilähtö tulpataan ja toiseen lähtöön se venttiili väliin ja venttiili jälkeen t-haaralla paine toiselle pussille ,periaatteessa siellähän olis jo se vaihtoehtoisen tason putkituskin jo valmiina ohjaamaan noita venttiilejä ,itse tosin vedin uudet putket ohjauspaineelle

- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: Korin nosto nappi ajokki royal volvo b10m-88
mä rakensin sen sellaisen halppis kompuran rinnalle jossa oli valmiina jopa tuo paineen poisto kompurasta mutta eihän se tuolla ilman tuotolla toiminutkaan ,tällä hetkellä ruokkii suoraa kompuransäiliötä ja painekytkin vain katkaisee kun paineraja ylittyy ,mulla jonkun verran ilmansyöttöputkea kompuran ja takaiskuventtiilin välis niin ainakin tähän asti toiminut ilman ongelmiaZippo kirjoitti:Jääkaapin kompura ei vaan yleensä jaksa käynnistyä jos on paljon vastapainetta, omarakennelma aikoinaan toimi hienosti kun säiliö oli tyhjä mutta ei jaksanut lähtä pyörimään 6 baarin painetta vastaan..
