Sivu 1/1
Ducaton jakopää
Lähetetty: 11 Joulu 2013 18:16
Kirjoittaja Reddewil
Ajattelimpa jakaa päiväisen kokemuksen kanssanne.
Kävin terrasta hakee vähä maalia ja lähin pihasta niin kuuntelin oikealta edestä kolinaa, resonoivaa ääntä muusiikkia kovemmalle ja matkaan. Kilsan päästä kuuntelin uudestaan, ääni jäi pysyväksi, kilsa vielä ja koukkasin huoltikan pihaan ihmettelee.
No jakokopasta törrötti 10mm pultti joka hakkasi "runkoaisaan", koitin pyöritellä kierteelle, ei menny. No tempasin se käpälään ja ihmettelin, koneen päästä poikki oleva pinnapultti. No menin huoltsikalle syömään ja samalla kattelin netistä josko löytys kuvaa jakopäästä, ei löytyny. Venäläinen kasausvideo löyty juutuupista ja pultin piru on hihnankiristäjän pinnapultti! No auto jäi sinne ja taxilla himaan.
Sellanen munkki kävi kun ei tullu konerikkoa että ei varmaan tarvii lotota hetkeen
Hihnanhan vaihoin viime talvena. Tuo pultti irtosi muistaakseni silloin mutteirn mukana lohkosta. Kaikkee ei voi muistaa, muta momenttiin oon ilmeisesti kiriny
Nyt kattelen pikkuautoa netistä että pääsen osakaupoille...
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 11 Joulu 2013 19:24
Kirjoittaja Rosvolinna
Hannu-Hanhi. Mun tuurilla vastaavanlaisessa tilanteessa auto olisi syttynyt tuleen...
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 23 Joulu 2013 11:42
Kirjoittaja Reddewil
Joo hyvin se meni, ehjäksi tuli, mitä nyt ihme ääntä piti mutta se johtu siitä että laturin remmi otti muoviseen jakokoppaan kiinni. Nooh teki uran ja hiljeni. Ihmettelin asentaessa että ei se koppa voi tulla kiristimen mutterin alle, vaan siellä se on ennenkin ollu. Toki ois kannattanu laittaa kierrelukitetta tai uus lukkomutteri, meinaa ku se kopan muovi painuu niin vanha lukkoprikka ei jarruttele ja mutteri tippuu päästäen kiristärullan liikkumaan pois ja hihna tipahtaa sivuun.
Kas, niin siinä kävi ja auto jäi Vantaan Tikkurilaan. Kaverin avustuksella auto hallille, jakopäätä takasi kasaan. Oli hassusti vartin ajotusmerkki jälessä ja ku nokkaa pyöritti kohilleen niin tiukka ja kas "tyhjä" kohta. No öljykorkista kurkkasin ja nenäkepakkohan siellä on poikki.
Ny tästä halvalla jollekki rojekti. Voidaan karsia rokkivehkeitä ja invertteriä, webastoo ym. Uuden karheet kesäkumet ja huonot talvirenkaat. Leimaa maaliskuulle. Helmat kaikki on tehty ruukin sinkitystä teräslevystä ja pohja on ehjä! Jakopäänremontti tehty 10kk sitten ja öljyt + suod. tässä kuussa!
Moottorinvaihto teetettynä stadissa on sen verran tyyris että olen unohtanut sen, ja sellanen kutina on hanurissa että pelkällä nenäkepillä ei selviä ku onhan siellä joku venttiiki tietenki mutkalla.
Että sellasta joulua ja vissiin junalla kotio.
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 23 Joulu 2013 12:08
Kirjoittaja wiima63
No nyt ei mee kyllä ducatolla ajot putkeen. Ei tykkää.
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 23 Joulu 2013 16:35
Kirjoittaja kulkuri
Siitähän ei oo kun kivenheitto tattarisuolle

Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 23 Joulu 2013 16:52
Kirjoittaja Wilcox
Mikä moottori? Löytyy kantta ja muuta osaa 2.5 TDI Sofim/Fiat moottoriin.
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 24 Joulu 2013 02:09
Kirjoittaja Reddewil
8140.47 Sofim on pata. Tuossa oli 5 satasta tarjolla -02 2,8 Suoraruisku muta ei mee heittämällä perskele.. Ja 650e sais helmamädän autonki... Taitaa menna paaliin tuo rakas ku kopistelen kaikki terpeellisen irti. Koneen vaihto ois jonku 5-9 sataa teetettynä ny pyhina

Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 24 Joulu 2013 12:33
Kirjoittaja Wilcox
Soita Kuosmasen Ramille Järvenpäähän. Ramilla saattais olla käyttöä kyseiselle laitteelle.
Numero on 041 5199 519.
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 25 Joulu 2013 22:07
Kirjoittaja kulkuri
Oliks tää ajoauto vai kolarin tulijainen?
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 26 Joulu 2013 08:20
Kirjoittaja ponupannu11
Kylläpä tais olla ihan ajoauto.
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 26 Joulu 2013 15:12
Kirjoittaja Reddewil
Joo oli ihan ajoauto, männä suvena työnnettiin onnellisesti parikymppiä että heilahti ja joka päivä sille on ollu käyttöä.
Helmat tein vuosi sitten sinkitystä ja alapallot, iskarin yläpään vaihoin, jarruputket ja silleen. Vesikiertonen lattialämmitys + eristys seinät + katto ja verhoilu ja mitähän tähän nyt oon tehny. Puran kyllä webaston, 3x15" subit, vahvarit tv:t, invertterin jne pois ennen ku jos stenalle lähtee.
Toki mieluiten ostasin kannen tähän, koska männät tuskin on saanu kipeetä mutta joku venttiili varmasti on. Kannesta ei kai muuta ole rikki kuin joku venttiili + nokka-akseli. Mutta pelkkää nokkaa ei varmaan löydy mistään, sillähän vois kokeilla ja venttiilit selviis ku mittais puristukset.
Ei tuo korjaaminen vain onnistu niks naks kun auto on Vantaalla ja ite lähen tänään Poriin...
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 26 Joulu 2013 18:12
Kirjoittaja Iski
Pitikö sitä mennä virittämään

mitäs tosta pitäis maksaa?
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 26 Joulu 2013 23:55
Kirjoittaja kulkuri
Minkä arvosia noi on ehjinä ?
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 27 Joulu 2013 01:09
Kirjoittaja Reddewil
no ajokuntosta saa tonnilla-kahella, ei katsastettu tai jos leimaa, niin seuraavalle kilvelle siihen pitää vaan hitsata 11m helmaa, neliöstä kahteen pohjaa. Omaksi iloksi vaihtaa jakopää ja ostaa renkaat... tuo on kohtuu vähän rutussa ja muuten järissään.
ja jakopää ei hajonnu virityksen takia, mutta ongelmat alko ja kulutus nousi kun vähensin syöttöjä katsastusta silmällä pitäen...
Re: Ducaton jakopää
Lähetetty: 02 Tammi 2014 09:03
Kirjoittaja Reddewil
Kaveri kerkes kurkata venttiilikopan alle, ykkösen ja kakkosen venttiileissä kipua nähtävissä painimien puolelta katsottaessa. Venttiilit on kuulema kohtisuoraan mäntiä päin ja venttiilivauriot ei kovin yleisiä, osasi joku kertoa. Tästä voisi päätellä että männässäkin voi olla reikä. Odotellaan tietoja kun kansi saadaan pois niin näkee selviikö pelkällä täyd. vaihtokannella.
No pohjosen pikku tukato on katsastettu ja pelaa ku kello. Laiskahan tuo on verrattuna tuohon jääkaappiin, mutta on paljon hiljasempikin =D Webasto pitäs saaha pöhisee, nyt ei virka mitään.