Sivu 1/1

B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Lähetetty: 26 Huhti 2014 18:44
Kirjoittaja KajNyy1
Belgiasta se kurnutus alkoi samana se pysyi seuraavat 6000 km eli metelöi kun on päällä normaalit matkanopeuskierokset. Tämä lienee korvattavissa Paimelasta haettavalla vastineella. Onko tämä se "pyöreä malli" ja se toinen on kantikas malli. Riittääkö hakukriteereiksi.

Ratkaisen mielellään tämän ongelman saman aikaisesti tuon pakosarja ongelman kanssa.

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Lähetetty: 03 Touko 2014 15:49
Kirjoittaja KajNyy1
Eilen hain Paimelasta korvaavat osat eli Ilmakompressori ja pakosarja tänään putsaillut liitospintoja. Paikallaan olevalle pakosarjalle annoin toisen kieroksen lämmitystä ja leikkuuöljyä.

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Lähetetty: 04 Touko 2014 00:00
Kirjoittaja Reddewil
Mulla kävi volvossa nii että turpos tuon kolmeosasen pakosarjan pätkät ja alko halkeilee. Että ihme että saatu kokonaisena irti, ja täytyy vaan toivoo että kestää... Tuo kompura kai on aika simppeli huoltaa uuden veroseksi?

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Lähetetty: 05 Maalis 2016 13:38
Kirjoittaja Lahti32
Milloin kompressori on liian hidas?

Mulla on Volvossa juurikin tuo ylläoleva kompura. Laitoin tänään käyntiin, viimeksi ajettu syyskuussa. Paineet oli kutakuinkin nollassa. Mittasin paineennousun sekuntikellolla.
• 0-8bar, 700rpm, jousitus ja kaikki tyhjänä, 5 minuuttia
• 4-8bar, 550rpm tyhjäkäynnillä 2 minuuttia
• 4-8bar, 1000rpm, 50sek

Pienihän tuo on alunperinkin. Osaako joku sanoa onko saavutettavissa nopeampi paineennousu kunnostetulla kompuralla. Kyseessä siis THD100D Volvo B58 vuodelta 1979

Kompura pitää käydessään pientä kalaputikalaputi ääntä ja tussauksen perästä jää öljyläikkä muistoksi. Tuommoinen se on aina ollut

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Lähetetty: 05 Maalis 2016 16:56
Kirjoittaja Rosvolinna
Röllissä B10M, kun on tyhjänä 5min menee huutomerkin katoamiseen. Nelitieventtiili miettii hetken ja säiliöiden pohjatulpat eivät heti pidä. Eiköhän nuo ole ihan hyviä aikoja tyhjillä säiliöillä.

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Lähetetty: 05 Maalis 2016 18:42
Kirjoittaja Pukaatti
Apout samoja itellä. Olettasin olevan iha ok.