Sivu 1/1
Paineilman ero piireissä
Lähetetty: 05 Elo 2014 12:26
Kirjoittaja Masi
Heip, autona Volvo B10 ble, jossa edessä levyjarrut ja takana rummut. Katselin noita painemittareita ja 1 piirissä painetta 10 bar ja 2 piirissä vain 6 bar. Eikös noi pitäis olla niikun saman verran ? Saako jostain säädettyä piirejä erikseen ?
Re: Paineilman ero piireissä
Lähetetty: 05 Elo 2014 12:45
Kirjoittaja neppi
Siellä on joku vika. Käys kuuntelee, mistä suhisee.
N
Re: Paineilman ero piireissä
Lähetetty: 05 Elo 2014 18:24
Kirjoittaja Reddewil
Eikö summeri huuda vielä, taitaa raja olla jossain 6bar nurkilla. Nouseeko ne minne asti ja mitä tahtia? Tippuuko jarrutellessa tuo toinen vai ovia rämpyttäessä? Veikkaan kassivikaa

Re: Paineilman ero piireissä
Lähetetty: 05 Elo 2014 22:25
Kirjoittaja pelti
vai mittarivika? omassa noi vaeltelee tähtien ja kuunkierron mukaan.
Re: Paineilman ero piireissä
Lähetetty: 05 Elo 2014 23:01
Kirjoittaja neppi
pelti kirjoitti:vai mittarivika? omassa noi vaeltelee tähtien ja kuunkierron mukaan.
Mut eihän ne sais? Tuijottaako katsastussetä niitä mittareita, mikäli äityy paineennousuja testaa?
Jokatapauksessa ite menisin ihan sekasin, jos ne näyttäis jotain muuta ku mitä pitää. Tässä taannoin ajelin Mäntsälästä Paimelaan ja sieltä kotikausalaan pahahko vuoto paineilmasysteemissä ja kyllä käänsi sydänalaa kattoo niitä mittareita ku ne vaelsi jossain kutosen ja kasin välissä...
N
Re: Paineilman ero piireissä
Lähetetty: 05 Elo 2014 23:06
Kirjoittaja Matkamese
Omassa b10m:ssä ykkösmittari tapissa ja kakkonen noin 8bar kun kompura pysähtyy.
Mittaritaulu irti ja heiluttelee mittarien johtonipun liitintä. Jos mittarit sekoaa niin vika liittimessä, kuten minun b10m:ssä. Jos kompura käy lähes kaiken aikaa niin silloin on myös vuotoakin todennäköisesti.
Re: Paineilman ero piireissä
Lähetetty: 06 Elo 2014 00:29
Kirjoittaja Rosvolinna
Kyllä ne mittarit aina välillä pienen napautuksen tarvitsee. Röllissä jää välillä paine 1. ja volttimittari nollille. Napautuksella palaavat ruotuun. Molempien painemittareiden tulee näyttää samaa.
Vaihda päittäin mittareiden anturien johdot - sillähän tuo selviää. Liittimet löytyvät polkimien vierestä. Siellä on jarrruvalon painekytkin sekä kolmet liittimet painemittareille, joista 1. ja 2. on käytössä.
Painekytkimet ja paineanturit järjestyksessä ylhäältä alas
- paineanturi piiri 2.
- paineanturi piiri 1.
- painekytkin ( jarruvalo )
- painekytkin ( ? )
Re: Paineilman ero piireissä
Lähetetty: 06 Elo 2014 07:08
Kirjoittaja Masi
No joo sehän tässä ihmetyttää kun ei suhise eikä pihise mistään. Paineet laskee vuorokaudessa noin 1 bar ja nousee rivakasti sen minkä nousee. Mittaristo vaihdettu toiseen ja sertsua laitettu pistokkeisiin. "Aivastelee" kylläkin aika tiuhaan.
Re: Paineilman ero piireissä
Lähetetty: 06 Elo 2014 22:47
Kirjoittaja Lahti32
Sulla taitaa olla mekaaniset painemittarit. Kovalla helteellä mittarin viisari taipuu käyräksi ja takertuu mittarin lasiin. Koputtelepa lasia niin viisari (valkoinen) saavuttaa punaisen. Sama vaiva meillä jolle en viitsi tehdä mitään. Jospa omia aikojaan joskus taipuu takaisin
