Taas rajoittimesta

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Taas rajoittimesta

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Alustan paprussa on UBGR, joka taitaa tarkoittaa utan begränsning eli ilman rajoitinta. Kojelaudassa kuitenkin on tällainen
rajoitin.jpg
rajoitin.jpg (181.16 KiB) Katsottu 3848 kertaa
ja ikävä kyllä toimii. Kun lähdin ajamaan Belgiasta, ajattelin että on jopa Volvoksi aivan v..n laama, mutta sitten älysin napata MAX asentoon ja meno äityi jopa 85 km tunnissa. Perä pitäis olla tehtaan mukaan 4.23 mutta ZF:n 6-vaihteinen splitterillä väittää maksiminopeudeksi reippaasti 100+ mitä mä en ikinä todellakaan tartte.

Silti rekisteriotteessa hidastimesta ei ole mainintaa, M1 sitä ei vaadi edes täällä, joten etinkö sivuleikkurit ja jakoavaimen ja ryhdyn nyppimään piuhoja ja toimilaitteita pois. Missä tulee tekninen tenkkapoo, kun lait ja säädökset ei haittaa?
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 922
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Taas rajoittimesta

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Nopeudenrajoittimella ja hidastimella ei välttämättä ole tekemistä keskenään. Kuvassa lienee normaalin satasen rajoittimen lisäksi oleva alemmas säädettävä rajoitin joka on kätevä talvinopeusrajoituksilla ettei tule vahingossa otettua sakkoja.
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Taas rajoittimesta

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Käytin ekassa viestissä väärää sanaa, eli hidastimella ei tämän asian kanssa todellakaan ole mitään tekemistä. Tämä laite hyydyttää menon 80-85 km nopeudessa.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Taas rajoittimesta

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Valittavissa oleva rajotin 80 tai 100. Kätsy, vielä ku ois no limits ja aavikkoperä!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Vastaa Viestiin