Tosiaan joo niin
Tossapa mukana paineilmakaavio.
Elikkäs molemmat "jarrusäiliöt" ovat kaksiosaisia.
Eli ilma menee kompuralta ensin märkäsäiliöön (4).
Sieltä X-jakajaan (5).
sieltä kohti vasemman säiliön molempia takaiskuventtiilejä (3), sekä käsijarrupiirin ylivirtausventiilille (10).
Toiselta takaiskuventtiililtä ilma matkustaa molempien säiliöiden etuosaan jotka on yhdistetty putkella (9). Tämä on muistaakseni etujarrupiiri.
Toisesta takaiskusta ilmaa menee vasemman säiliön takaosaan, joka on takajarrupiiri.
Molemmista jarrupiireistä menee putki poljinventtiilille ja siitä sitten jarrukelloille...
Kun jarrupöntöissä on ilmaa noin 5 bar, ylivirtausventtiili alkaa päästää ilmaa oikean puolen säiliön takaosaan. Siitä menee putki käsijarrulle.
Tässä on sellainen idea, että käsijarrua ei saa pois päältä ennen kuin jarruissa on painetta auton pysäyttämiseen
Oikean puolen säiliön takana on taas ylivirtausventtiili joka päästää ilmaa lisälaitteille kun käsijarrulla on ilmaa noin 5 bar, silloin kytkin ja ovi yms. alkaa toimia. eli kytkin toimii vasta kun kaikki säiliöt ovat lähes täynnä ilmaa.
Lisäksi käsijarrusäiliöstä lähtee putki paineenrajoitusventiilille (19), joka laittaa kompressorin vapaakierrolle kun järjestelmä on täysi (n.8 bar)
kaiken varalle on vielä vasemman puolen säiliön takana varoventtiili, joka aukeaa jos kompressorin paineensäätöventiili ei toimi taikka paine nousee jostain syystä liian korkeaksi.
Toivottavasti ei ollut liian vaikeasti selostettu, tosin mitään toimitakuvausta ei pyydettykään, kuhan kirjoittelin
Eli kahden kaksiosaisen säiliön korvaaminen onnistuu oikeaoppisesti kolmella yksiosaisella säiliöllä.