Sivu 1/1

pakosarjan liimaus

Lähetetty: 03 Kesä 2017 12:43
Kirjoittaja bolinder
wetterillä ei ollu tarjota meille tiivistettä, kirjan mukaan nuo tiivistetään jollakin tahnalla. Oisko tiedossa joku hyvä tiivisteliima tuohon? Mahuri kysessä oliko malli Thd 101

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 03 Kesä 2017 13:03
Kirjoittaja KajNyy1
Minä hain tiivisteet suoraan Volvolta. Paketissa oli sekä kompressorin kaikki tiivisteet samoin pakosarjan. Lisäksi uudet pinnapultit ja mutterit. Hintaa Volvon tiskille jätin 192€ keväällä 1014.
PS! pakosarjan ja kompressorin hain Paimelan purkaamolta hintaan 250€
kuva aiheesta:
https://goo.gl/photos/s4MLXpjUYdEXVo8r8

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 03 Kesä 2017 13:05
Kirjoittaja Cyborgi
Mie hain Trailconista imu- ja pakosarjatiivisteet, eikä olleet ees kalliita.

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 04 Kesä 2017 19:49
Kirjoittaja ansa
mä taas hain scaanialta 14 L v8 sin niitä takimmaisia massatiivisteitä ja pienellä kikkailulla tuli pitävät tiivisteet mahuri volvoon, ja ne volvon pelti tiivisteet ei pitäneet.

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 05 Kesä 2017 17:12
Kirjoittaja bolinder
Joo siis Wetterillä ei ollu edes tarjota mulle tiivistettä, vaan niitten ohje oli liimata mutta ei ollu liimaa mitä myydä, poistunut tuote :o Tiedä sitten miten wetteri korjaa tuo jos veisin sinne koko laitosta :lol:

Tuolla ei kyllä edes ollu mitään tiivistettä kun avasin, kait tuo on jotenkin ollut tiivisteliimalla kiinni


edit: Jos kukaan ei vastusta niin vois koittaa tuota 60-2353 Permatex Supra Copper tiivistesilikoni 80ml

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 05 Kesä 2017 18:16
Kirjoittaja KajNyy1
Onhan siinä hyvin korkea lämpötila niin että monet aineet kärventyy. Kun viet pajalle niin he kyllä polttoleikka pakosarjan pois eli tarvitaan uudet mutterit ja pinnapultit. Näin tekee ainaskin Volvo ja Raskone. Minulla oli pari mutteria ruostunut niin että sain siihen 12mm avaimen kun mutteri on uutena 14mm.

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 05 Kesä 2017 18:40
Kirjoittaja bolinder
Pultit lähti kyllä nätisti ettei siinä mitään alunperin tuossa mahurissa 9/16 kannat eli 14 tai 13 hylssy oli just nafti lyödä päälle. Vain yks katkes mutta sekin lähti kun hitsas mutterin päälle

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 05 Kesä 2017 19:25
Kirjoittaja Jule
Miksi hemmetissä Volvo on sotkenut tuumasia osia tuohon?

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 05 Kesä 2017 19:49
Kirjoittaja KajNyy1
Pakosarjassa kiinni oleva turbo on amerikkalainen samoin monet muutkin osat, ainaskin vm 1980 Volvo B10M mallissa

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 05 Kesä 2017 23:19
Kirjoittaja vko516
Pakosarjahan on kaksiosainen, liitokseen tulee metalliset "männänrenkaat". Viime keväänä vaihdeltiin kaikki, ei ollu paha nakki, 360 hv versio.
Kaikki tiivisteet löyty Trailconilta hyllytavarana. Olikohan n.30 € kaikki.

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 05 Kesä 2017 23:21
Kirjoittaja bolinder
Jep volvo käyttäny paljon tuumaisia, henkilöautoissa käyttivät -75 asti. Raskaankalustoissa en niin tiedä kauanko, ei kai enää nykypäivänä

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 05 Kesä 2017 23:24
Kirjoittaja bolinder
"Pakosarjahan on kaksiosainen, liitokseen tulee metalliset "männänrenkaat". Viime keväänä vaihdeltiin kaikki, ei ollu paha nakki, 360 hv versio.
Kaikki tiivisteet löyty Trailconilta hyllytavarana. Olikohan n.30 € kaikki"

Siis tässä myös pakosarjaan ja kansien väliin? Neljällä pultillahan toi mun, sulla näyttäisi olevan sama B10M

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 06 Kesä 2017 07:34
Kirjoittaja vko516
Kyllä, kaikki pakokaasuun liittyvät tiivisteet uusittiin välillä pakoventtiili - holset. Tiivistepinnat vaati hiukkasen siistimistä rolocilla. Venttiilivälykset tuli säädeltyä samoilla vauhdeilla.

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 06 Kesä 2017 14:06
Kirjoittaja salminen
Jule kirjoitti:Miksi hemmetissä Volvo on sotkenut tuumasia osia tuohon?
Unc pultit ovat harvakierteisiä ja näin ollen toimivat valuraudassa paremmin kuin millikoon hienokierrepultti.
Hauraassa valussa hienokierteinen "korkkaa" helpommin.

Re: pakosarjan liimaus

Lähetetty: 07 Kesä 2017 15:09
Kirjoittaja bolinder
Kävin tilamassa tiivisteet scubalta, eikö toi tiiviste on vaan nurkkareiillä, eli kahdella vaikka laippa on neljällä? Spekuloitiin niin koska sama tiiviste oli thd101 ja thd 102 jne
Ei riittäny 30e vaan tuli yhteensä 44e