Alkanut olee häiritsevissä määrin klappia tuossa ohjauksessa. Viime kesänä meinasin sitä kiristääkin, mutta oli säätöruuvi jämähtäny siihen lukkomutuun jumiin ja homma jäi hautumaan.
Joskus muistan lukeneeni, että noissa on ratti käännetty kuluneen ohjausvaihteen takia. Omassa se lieneen jo tehty, kun ratti on sen verran vinossa. Tuli aatos mieleen ,että jos sitä kääntäisi saman verran toiseen suuntaan, jos sieltä päin löytyisi kulumattomampi paikka. Mutta onkohan tuo toimenpide yleensä suoritettu ohjasvaihteen vartta siirtämällä vai raidetankojen päistä vai miten? Potilashan on -81 b10m
Silmä... ei ku ratin kääntö
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Silmä... ei ku ratin kääntö
Minä annoin tehtäväksi RASKONE:lle kerran kiristää ruuvia niin paljon kuin on mahdollista, muuta totesivat heti kun kiristää niin käy kiini kääntäessä. Siirtäminen ei toimi minulla jo nyt ääri asennossa käy kiinni kummankin puolen ilmapussiin (pyyhkiin pussin puhtaaksi osumkohdasta). Linja-autopurkaamolta ohjausvaihde jossa on vähemmän klappia.
Minun auto on B10M runko no 65
Minun auto on B10M runko no 65
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Silmä... ei ku ratin kääntö
Onnistuu se kiristäminenkin, hommassa pitää olla oikeat vehkeet.
Liota sitä mutteria rost-offilla ensin kunnolla ja sitten lämmitä mutteri lähes punaiseksi, siihen sitten lisää rost-offia savuamaan. Hommaa Motonetista Bahcon kulmameisseli tasapäillä ja pidä sillä kiinni kun avaat mutterin. https://m.motonet.fi/fi/tuote/7000233/B ... e-20120-mm
Lopulta se lähtee mutta ilman lämpöä ei varmasti lähde. Sitten maltilla kiinnipäin. Etupyörät ilmaan niin voi kiristää vain sen verran että ohjaus ei tartu ja rengasta voi käännellä käsin.
Omassa tuli säädöstä sellainen vaiva että kääntyy vasemmalle niin paljon että rengas ottaa vetotankoon ääriasentoon käännettäessä.
Liota sitä mutteria rost-offilla ensin kunnolla ja sitten lämmitä mutteri lähes punaiseksi, siihen sitten lisää rost-offia savuamaan. Hommaa Motonetista Bahcon kulmameisseli tasapäillä ja pidä sillä kiinni kun avaat mutterin. https://m.motonet.fi/fi/tuote/7000233/B ... e-20120-mm
Lopulta se lähtee mutta ilman lämpöä ei varmasti lähde. Sitten maltilla kiinnipäin. Etupyörät ilmaan niin voi kiristää vain sen verran että ohjaus ei tartu ja rengasta voi käännellä käsin.
Omassa tuli säädöstä sellainen vaiva että kääntyy vasemmalle niin paljon että rengas ottaa vetotankoon ääriasentoon käännettäessä.
Tulevaisuus on sähköinen