M. Klinikka, eli Volvo B10M -90 Joncheere P50 Jubilee

Myy, osta, vaihda
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

M. Klinikka, eli Volvo B10M -90 Joncheere P50 Jubilee

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Tänään sitten v...skäyrän kulmakerroin ylittyi ja laitan pelin myyntiin. Koppaa oon laitellut tässä rivarin pihalla mahdollisimman hissukseen, mutta työkaluteknisistä syistä melua tulee. Yhdessä boksissa asustaa ikävä kyllä kaupunginjohtaja, jolta meni kuppi nurin. Vuoden aikana ei oo tästä kylästä löytynyt kohtuuhintaista paikkaa, joten kokeillaan nyt myymistä.

Auto on tuotu Belgiasta vajaa vuosi sitten, ja motivaationa oli hyvä tekniikka (ja suora lattia.)
viewtopic.php?f=2&t=5371.

Vuosikatsastus tehty melko tarkkaan kuukausi takaperin.

-Alusta on 202 kW moottorilla ja ZF:n 6-vaihteinen laatikko puolittajalla, eli 12 pykälää.
-Ajokilometrejä on oikeesti vähän tämän ikäiseksi, kun gynekologit ajaa vähemmän, kun linjaliikenteessä eli 334269 km.
-Hankinnan jälkeen kaikki nesteet ohjaustehostimen litkuja lukuunottamatta on vaihdettu.
-Ilmankuivaimen ryynit, lämmitysvastus, pääsulku, tasonsäädön venat yms. uusittu.
-laturin/tuulettimen kardaanin kannatinlaakeri, laturin laakerit ja hiilet vaihdettu.
-vaihteensiirron niveliä vaihdeltu, eli pykälät löytyy niin hyvin, kun tässä mallissa voi.
-Edessä Michelinin, takana Continentalin renkaat, ei pinnattu vaan orkkikset ja pintaa reilusti ja ei oo auringonpolttamat.
-Suutinkärjet vaihdettu
-Jäähdytin kennotettu
-Kardaani tasapainotettu
-Täysin toimiva vesiWebasto

Joka nurkassa on hydraulisylinteri, joille löytyy voimaa peräloosterin 24V hydraulipumpulta.
Koppia viilentää tai lämmittää Hitachin ilmalämpöpumppu kahdella sisäyksiköllä.

Volvon runko on hyvässä kuosissa, eli perinteinen ilmapussien ylälautasjumppa tai muuta kivaa ei siltä osin ole odotettavissa. Koppi on muuten ok, mutta peräloosterin lattia on entinen ja oikean takaoven takapuolella on ruostetta.

Mukana tulee haluttaessa järjetön määrä vanerirunkoisia kaappeja ja laatikostoja+väliovet, jotka tällä hetkellä on mun takkahuoneessani. Pieni kompressorijääkaappi löytyy, valikoima erilaisia alumiinipattereita ym hyödyllistä sälää.


Autossa on tuliterät Exiden starttiakut, mutta niille löytyy ostaja muualtakin.

Mulle on esitetty uhkavaatimus siirtämisestä, vaikka juridista perustetta ei pystytty esittämään. En viitsi kuitenkaan alkaa kaivamaan verta omasta tai toisten nenästä, joten mennään tätä tietä.
Sisäpuolelta loota on melko lailla tyhjä, konfliktin alkaessa olin kilkuttamassa paineilmavasaran ja rälläkän avulla lattiaa irti. Ymmärrän täysin naapureitakin, sillä onhan hulluus vähän karannut lapasesta.

Rahaa on palanut lähes 10K, eli sijoitettu pääoma ei tule takaisin.

Pyynti on 7000€, huomioidaan ja vastaanotetaan tarjoukset humala- tai mielentilasta riippuen. Käy myös vaihto ajettavaan ruohonleikkuriin.

Rakentaminen jatkuu toistaiseksi. Laite on Tarton lähistöllä Eestissä.

GSM 0400607074
Avatar
Selfie
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 29 Touko 2015 19:57
Truck: Ausvits-express
Location: HAUKIPUDAS

Re: M. Klinikka, eli Volvo B10M -90 Joncheere P50 Jubilee

Viesti Kirjoittaja Selfie »

Onko tilanne rauhottunu? Ei kannata suutuspäissään myyrä :)
Nyt olen PA, mutta on bussi, sitä ei meiltä kukaan vie (jos ei sitten vouti...)
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: M. Klinikka, eli Volvo B10M -90 Joncheere P50 Jubilee

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

En mää ole suutuspäissäni, vaan se naapuri :| . Sinne se auto jäi pihalle, eikä kukaan sanonut mitään. Vaikeahan se on pois siirtää voimalla ja ilman asianmukaista propuskaa. Rakentaminenhan jatkuu koko ajan, mutta vähän hankalaksi tämä on mennyt. Etin kuitenkin kahta penkkiparia toisaalla tässä osiossa. Mulla on käytännössä kaikki kaupan, jos joku vaan sattuu tarjoamaan sopivan määrän rahaa. Purkaminen on kyllä aiheuttanut melko lailla melua, kun mikään ei irtoa ilman puukkosahaa, rälläkkää tai paineilmavasaraa.

Korjauksista piti mainita, että kaikki jarrut on käytetty auki ja laitettu uudet hihnat.
Kulkuri75
Renkaiden potkija
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Heinä 2015 22:56
Location: Laukaa

Re: M. Klinikka, eli Volvo B10M -90 Joncheere P50 Jubilee

Viesti Kirjoittaja Kulkuri75 »

Olisiko mahdollista saada lisää kuvia ja mitkä on ulkomitat pituus ja leveys?
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: M. Klinikka, eli Volvo B10M -90 Joncheere P50 Jubilee

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

Galleriassa on jonkin verran kuvia ja viikonloppuna voin ottaa lisää. Pituus on 11,98 metriä ja leveys 2,49 m. Korkeus n. 3,45 m.
Vastaa Viestiin