Sivu 1/1

M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 08 Maalis 2012 21:52
Kirjoittaja markku822
-00 2.5tdi aut. Carsport keltainen pienoisbussi

Ajettu 493tkm Huoltokirja, laitettu jakopää, öljyt, vaihteisto ym...

2xrenkaat aluilla, ilmastointi, webasto ym ym...

Asiallinen peli!

H: 7700€
Soita ja kysy lisää!
0505866949
Markku
Auto Kiuruvedellä

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 08 Maalis 2012 22:50
Kirjoittaja Reddewil
Monesko moottori?

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 08 Maalis 2012 23:47
Kirjoittaja Lahti32
eihän noilla kilsoilla 2,5tdi tiedä vielä mitään.

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 09 Maalis 2012 00:17
Kirjoittaja Reddewil
Kolmas on ovella? On heikkoja pelejä, en voi käsittää miten porukka hyväksyy tuon 200tkm ja 2k€ remppaa... Huikein "todistettu" on TM:stä kuinka hyvä ja edullinen volski on pitää =) Löytyy kyllä ihan lähipiiristäkin vastaavaa.
Ihan sillä kysyin ku nettiautosta oon koittanu katella remonttiautoa niin -00 saa pariin tonniin (vanhoja taxeja) mutta öljyä menee ja vettä, 100-1000km ja 1-2 litraa molempia =)

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 09 Maalis 2012 14:46
Kirjoittaja wanderfreund
hyvä peli se on kunhan vaihtaa laati
kon säännöllisesti uuteen

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 09 Maalis 2012 18:58
Kirjoittaja motoku
kaveri just kauppas taxi-transporteria jolla ajettu 770tkm. remonttia tehty toki paljonkin mutta riittävästi ajettu välillä että rahat riittää.

mutta tuo reddevilin artikkeli, meillä on volkkarimiesten noituma vanha taxi-hiace tuossa pihalla jolla olemme ajaneet samasen 130tkm, tosin väliltä 360tkm-490tkm. remonttia tehty: takaiskarit n.100€, 1 yläpallonivel n.250€ (koko tukivarsi tulee) laturi 140€, kuorman tunteva venttiili 170€, ohjauksen murrosnivel (vähän toista sataa, muistaakseni) kaikki osat toyotan alkuperäisosia. toki jakohihna+öljyjä ja suodattimia. mutta jos samalle matkalle hiacemies säästää tuliuuden hiacen verran remonteissa eikä vikoja puoli miljoonaa km ajetussa hiacessa vieläkään ole... vai oonko mä nyt tienannu 38000€ tekemällä remontit ite???? siis 3€/km??? alkaa sietää entistäki paremmin tuota laiskuutta.

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 09 Maalis 2012 20:20
Kirjoittaja Lahti32
joillakin on tuo 2,5tdi kone kestäny melkein miljoonan. Muuta kokemusta ei ole volkkareista kuin että jos volvon keulilta jotain on hajonnu niin aina löytyy hajonneista osista volkkarin tai audin merkintöjä

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 09 Maalis 2012 23:03
Kirjoittaja ansa
markku822 kirjoitti:-00 2.5tdi aut. Carsport keltainen pienoisbussi

Ajettu 493tkm Huoltokirja, laitettu jakopää, öljyt, vaihteisto ym...

2xrenkaat aluilla, ilmastointi, webasto ym ym...

Asiallinen peli!

H: 7700€
Soita ja kysy lisää!
0505866949
Markku
Auto Kiuruvedellä
otatko vaihdos jotain esim.volvo v70 tdi-98 ajettu 365000km?

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 11 Maalis 2012 14:14
Kirjoittaja markku822
Kyllä käy! Kun kerran on viel volskin koneella eikä minkään Volvon!

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 11 Maalis 2012 15:37
Kirjoittaja ansa
voitko panna kuvia s-postiin vesa_annila@msn.com

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 14 Maalis 2012 12:46
Kirjoittaja PekuMAN66
800tkm eka koneella. Ruiskutuspumppuvian takia ajattelin et päivitän koko koneen samalla ja vaihdoin 300tkm ajetun koneen. Turha homma, totesin purettuani entisen, olis voinu luulla et 100tkm ajettu. Uudempi kone toimii just samalla lailla ku entinen, sama kulutus, käynnistyvyys ym. Nyt sillä ajettu 45 tkm. Eikä öljyihin kajoa.
Ei nämä ajamalla lopu...

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 16 Maalis 2012 18:39
Kirjoittaja Vesku
Tuossa TM:n jutussa vaihdelaatikko ja kansiremontti yht 10 000e !!! Pikkasenko on kustu silmään. :roll:

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 17 Maalis 2012 00:55
Kirjoittaja motoku
Vesku kirjoitti:Tuossa TM:n jutussa vaihdelaatikko ja kansiremontti yht 10 000e !!! Pikkasenko on kustu silmään. :roll:
merkkiliikkeiden vakihinnoittelua :!: :!: onko se sit kusetusta vai ei :?: :?: sen se vaan tekee että 5000€ autossa esim. totaalinen konetuho vie tavallisen tallaajan aikalailla peruskysymyksien äärelle jos koslaa vaikkapa 3000€ maksamatta, hylystä ei saa mitään ja kyytiä saa jälleen satsattuaan 5-7000€ lisää :roll: :roll: :roll:

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 17 Maalis 2012 11:17
Kirjoittaja RH
Ihan samaa kuin motoku miettinyt itsekkin. Nyt itsellä alle 1000 euron käyttöauto, jonka korjaus-ja huoltokulut viime vuodelta 134 euroa kaikki korjaamolla teetettynä. No kesä/talvirenkaat vaihdatettu junioreilla asuntoetua vastaan. Kyllä 500 euron/kk sairaspäivärahalla panee miettimään millä liikutaan kun tuo loppuu.

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 18 Maalis 2012 22:42
Kirjoittaja nokivasara
Minulla on tuommonen vm.2001/ 2.5TDI Transporteri ollut uudesta. Konehuoneeseen ei ole tehty vielä mitään isompaa remppaa lukuunottamatta hihnanvaihtoja ja normaaleja öljyn/suodattimenvaihtohuoltoja. Ihan uutena Eberin letkuventtiili vuoti pikkusen nestettä. Yhden hehkutulpan olen vaihtanut.
Kilometrejä autolla on takana toki vain 255000. Olen säästänyt katsastusten savuarvolaput ja niiden perusteella kone parani vielä viime vuoteen asti eli nokiarvot laskivat tuonne 220.000:een. Samoin polttoaineen kulutus on ollut vielä laskusuunnassa.
Oliskohan se niin, että nyt alkaa sisäänajo olla pikkuhiljaa lopuillaan ja päästään keräämään kilometrejä?

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 19 Maalis 2012 05:55
Kirjoittaja ansa
nokivasara kirjoitti:Minulla on tuommonen vm.2001/ 2.5TDI Transporteri ollut uudesta. Konehuoneeseen ei ole tehty vielä mitään isompaa remppaa lukuunottamatta hihnanvaihtoja ja normaaleja öljyn/suodattimenvaihtohuoltoja. Ihan uutena Eberin letkuventtiili vuoti pikkusen nestettä. Yhden hehkutulpan olen vaihtanut.
Kilometrejä autolla on takana toki vain 255000. Olen säästänyt katsastusten savuarvolaput ja niiden perusteella kone parani vielä viime vuoteen asti eli nokiarvot laskivat tuonne 220.000:een. Samoin polttoaineen kulutus on ollut vielä laskusuunnassa.
Oliskohan se niin, että nyt alkaa sisäänajo olla pikkuhiljaa lopuillaan ja päästään keräämään kilometrejä?
no noihin pakokaasutesti arvoihin ei kyllä ole yhtään luottamista ,se on niin paljon kiinni siitä kuinka nopeasti poljin painetaan pohjaan ,sillä testillä ei ole mitään todellisen elämän kans tekemistä;-)

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 19 Maalis 2012 09:32
Kirjoittaja b12m
PekuMAN66 kirjoitti:800tkm eka koneella. Ruiskutuspumppuvian takia ajattelin et päivitän koko koneen samalla ja vaihdoin 300tkm ajetun koneen. Turha homma, totesin purettuani entisen, olis voinu luulla et 100tkm ajettu. Uudempi kone toimii just samalla lailla ku entinen, sama kulutus, käynnistyvyys ym. Nyt sillä ajettu 45 tkm. Eikä öljyihin kajoa.
Ei nämä ajamalla lopu...
Mielenkiinnosta tiedustelen, näyttääkö näissä T4:ssa matkamittari esimerkiksi sinulla kaikki ajetut kilometrit, vai alkaako kilometrien keruu nollasta jo ennen lukemaa 999999?

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 22 Maalis 2012 20:13
Kirjoittaja Vesku
[/quote]Mielenkiinnosta tiedustelen, näyttääkö näissä T4:ssa matkamittari esimerkiksi sinulla kaikki ajetut kilometrit, vai alkaako kilometrien keruu nollasta jo ennen lukemaa 999999?[/quote]

Näkyy olevan myynnissä liki miljoona mittarissakin...

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 24 Maalis 2012 19:25
Kirjoittaja PekuMAN66
En oikein ymmärtäny tuota B12M kysymystä, tarkoititko miljoonamittaria? Ei kai sitä ennen 999999 lukemaa voi nollasta alkaa ilman vippaskonsteja? Milijoonamittari portterissa on, enää 150tkm niin pääsee jatkamaan nollilta(jos digimittari älyää jatkaa nollasta uudelleen??). Jostain syystä testerissä boksilta näyttää n.100 tkm vähemmän, liekö ruuvattu väärään suuntaan :lol:

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 25 Maalis 2012 01:08
Kirjoittaja only4pro
jossain volkkareissa on ollut niin että kun tulee 300 tkm ruutuun se nollautuu, mutta tämä taisi olla jotain 90-luvun golffeja, siinä oli joku kikka kolmonen miten sen tiesi, siinä joku "total" teksti tulee tai häipyy kun se eka 300tkm on menty. En tosin muista ihan miten se meni...

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 26 Maalis 2012 09:14
Kirjoittaja b12m
only4pro kirjoitti:jossain volkkareissa on ollut niin että kun tulee 300 tkm ruutuun se nollautuu, mutta tämä taisi olla jotain 90-luvun golffeja, siinä oli joku kikka kolmonen miten sen tiesi, siinä joku "total" teksti tulee tai häipyy kun se eka 300tkm on menty. En tosin muista ihan miten se meni...
Juuri tätä muistelin itsekin, että olisi ollut "miljoonamittari" joka kuitenkin nollautui 300 tkm jälkeen. Olisikohan ollut Golf 3 -sukupolvea vai mitä, jossa ainakin osassa vuosimalleja oli tuo ominaisuus. Ei ole koskaan tullut ajeltua yli 300 tkm rullatulla T4:llä, josta sitten tämä uteliaisuus heräsi :wink:

Re: M: VW caravelle 1+9

Lähetetty: 26 Maalis 2012 10:26
Kirjoittaja PekuMAN66
Ai jaa, tuo oli mulle ihan uusi juttu. Porttereissa saisi olla oikeastaa näkösällä et monesko miljoona menossa, samoin näissä isoissa kulkureissa...
Mutta tämä juttu on jo aikalailla offtopic, sorry