Sivu 1/1
O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihio?)
Lähetetty: 04 Touko 2012 22:16
Kirjoittaja Suti
Olisi hakusessa etumoottorinen linja-/kauppa-auto seuraavaksi huoltoautoksi.
EDIT: kaikki paitsi takamoottoriset käy!!
Tarkoitus n.4-5m verstastilaa takana 1500kg perälautanostimella, loput asuntotilaa.
Vuosimalli saisi olla jotain n.-90 hujakoilla..
Mielellään tietysti jo valmis tarkoitukseen sopiva mutta aihiokin käy. (aika ei kuitenkaan riitä sen tekemiseen..mutta jos sittenkin...)
Tarjoa rohkeasti !
tomi.suominen@tskoy.fi tai 040-5241711
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 05 Touko 2012 22:08
Kirjoittaja neppi
http://www.nettikone.com/scania/112/1001538
"Ysikymppinen se on kasikakkonenki" -sano entinen tyttö ku
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 05 Touko 2012 22:26
Kirjoittaja Carman
Eipä taida paljoa olla tuossa ikäluokassa etumoottorisia.
Miksikäs mahuri ei kelpaa?
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 06 Touko 2012 00:20
Kirjoittaja motoku
viimeiset etukoneiset uudet bussit on tietääkseni rekisteröity suomeen v.1985. eli kirjastoauto tai vastaava, miksei myös kuorma-auto?
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 06 Touko 2012 08:54
Kirjoittaja AtAi
Kirjasto ja kauppa-autotkin taitaa 1985 jälkeen olla mahureja.
Ja perälauta nostin 20v+ bussin runkoon asennettuna ei kuullosta hyvältä idealta jossei oo alkuperänen rahtiperä. Jos perälauta on pakollinen, katselisin ennemmin suoraan kuorma-autoa.
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 06 Touko 2012 10:50
Kirjoittaja VANHOOL
Sit jos tohon vielä lisätään että c-kortilla ajettava niin taitaa löytymis prosentti olla sama kuin lottovoitossa. Pitkiä muutaman vuoden uudempia keskimoottori volvoja takalaitanostimella löytyy, mutta noilla kriteereillä taitaa olla aika mahdoton homma jos ei kuorma-autoa lasketa mukaan.
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 06 Touko 2012 12:35
Kirjoittaja Komissarov
Kyllä, kuten tässä jo moni on todennut, nuo vaatimukset täyttävän hetkun löytäminen Suomesta tai lähialueiltakaan, voi osoittautua haasteelliseksi. Jos vaatimukset ovat aivan ehdottomia, niin kyllähän tuolloinkin on erilaisia kehitysmaaversioita löytynyt mm. Scanialta (F113) ja Volvolta (B7F). Mutta niitä pitää sitten lähteä metsästämään jo matkojen päästä.
Jos vanhempaan kotimaasta löytyvään hetkuun päädyt, kannattaa muistaa hetkuihin yleensä liittyvä pitkä peräylitys. Sinne pitkälle runkoaisojen päähän kun vielä laittaa perälaitanostimen, ja sillä nostelee sen puolitoista tonnia...

Ja onhan niitä nostimia tuuppareissakin nähty, mutta se vaatii soveltamista aika rajusti ja 2-akselisessa taka-akselipainon tarkkaa huomiointia.
Mutta yhdyn muiden ohella suosittelemaan mahuria. On niitä muitakin kuin Volvo, jos ei kyseistä merkkiä halua korkealle noteerata...
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 06 Touko 2012 22:36
Kirjoittaja Reddewil
Miten musta tuntuu että "etumoottorilla" tarkoitetaan että ei ole scanian tapaista takamoottoria? Eli Ukkoselta sekajuna-volvo, eikö sulla siellä oo kaupan just sellanen?
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 07 Touko 2012 07:07
Kirjoittaja Suti
Tarkoitetaan juuri sitä, ettei tarvii perälautanosturilla koneen yli kiivetä!!
Eli kaikki muut paitsi takamoottoriset käy.
Vaikka saahan tollasen laudan värkättyä vaikka kylkeenkin..
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 07 Touko 2012 07:18
Kirjoittaja kengu
ilmeisesti jotain tällaista:
http://www.nettikone.com/volvo/b10m-car ... 02/1058230
paitsi että liian tuore.
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 07 Touko 2012 07:31
Kirjoittaja kengu
Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi
Lähetetty: 12 Touko 2012 13:38
Kirjoittaja Suti
Mukavasti noita ehdotuksia tullutkin. Kiitos !
On mielestäni tarkoitukseeni liian kömpelö pituutensa takia (nuo kaikki n. 15m)
Jollain "normaalimittaisella" 12metrisellä voisi kuvitella pyörittelevänsä yhteysaluslaitureilla.
Onneksi asialla ei ole kiirus, vaan sivusilmällä jos sattuisi sopiva löytymään..