O: Vaihdelaatikko ZF S6-65
Lähetetty: 28 Huhti 2013 18:22
Tarvitsen ehjän laatikon Setraani. Liitteenä tyyppikilpi, jonka mukaisesta laatikosta voit olla yhteydessä yv:llä tai sähköpostitse ville.rahkola (a)gmail.com
http://www.kylahullutkulkurit.fi/forum/
http://www.kylahullutkulkurit.fi/forum/viewtopic.php?f=5&t=4226
TYP = vaihteiston tyyppimerkintäSebe kirjoitti:Tietääkö muuten joku viisaampi kertoa, mikä noista tyyppikilven numerosarjoista kertoo laatikon välityssuhteesta?
Beenari kirjoitti:TYP = vaihteiston tyyppimerkintäSebe kirjoitti:Tietääkö muuten joku viisaampi kertoa, mikä noista tyyppikilven numerosarjoista kertoo laatikon välityssuhteesta?
STUECLISTEN-NR = varaosalistan numero (ilmeisesti kertoo mitkä osat löytyy laatikon sisältä)
GETRIEBE-NR = Vaihteiston sarjanumero
KUNDEN BEST-NR = varaosanumero (jos tilaat Setralta uuden)
UEBERS GESAMT = kokonaisvälityssuhde (6,99:1 - 1,0:1)
TACHO = kertoo nopeusmittarin pyörimissuhteen
NEBEN-ABTRIEB N = ilmeisesti voiman ulosotto ja seuraava laatikko sen välityssuhteen
OELMENGE IN LITER = Öljytilavuus
OEL NACH ZF-SCHMIERSTOFFLISTE TE-ML = todennäköisesti käytettävä oljytyyppi
Nämä siis käännettynä ja valistuneena arvauksena, alkaa tuo teknisen saksan kielen taito vähän ruostua käytönpuutteessa.
Pikaisen Googletuksen perusteella on ihan perus 6-vaihteinen eli suurimman vaihteen välitys suhde on aina 1:1. Muiden vaihteiden - lähinnä ykkösvaihteen - välityssuhteita on sitten tarpeen mukaan rukattu. Eli jos et halua ykkösvaihteen välityksen muuttuvan niin tuon UEBERS GESAMT pitää olla varaosalootassa sama. Mitä isompi tuo eka luku (6.99), niin sitä rivakammin lähtee liikkeelle mutta samalla loppuu kierrosaluekin aikaisemmin. Ja vastaavasti pienempi luku takaa laiskemman liikkeelle lähdön, mutta ei ole niin kiire vaihtaa heti kakkoselle. Ja luulisin että tuo varaosanumero johtaa Setraan, joten senkin olisi hyvä olla sama.