O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
- Mika 1975
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 108
- Liittynyt: 30 Syys 2014 22:42
- Truck: Scania Lahti eagle
- Location: Rovaniemi
- Member id: 261
- Paikkakunta: Rovaniemi
O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Ostetaan 24V invertteri josta saa ulos 3000 - 5000W.
Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa 

-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Asia ei minulle kuulu, mutta aika suuritehoista invertteriä haet. 5000W vaatii 24 voltin jännitteellä yli 200A virran. Normi bussin laturi lie luokkaa 150A tai alle, jopa 90A:n latureita löytyy vanhemmista vehkeistä. Eli moottorin käydessäkin jäädään akkujen purkauksen puolelle. Ja kun moottori ei käy ja tuo virta otetaan normiakuista niin eipä tuota tehoa riitä kuin tunniksi. Jos on ruuma täynnä akkuja, eli useampi tuhatta Ah niin sittenhän toimii pitkäänkin, mutta silloin tulee vastaan tuo akkujen lataus, eli mistä niille riittävä latausvirta. Voin olla väärässäkin laskelmien suhteen, on jo vähän aikaa kulunut koulun penkillä istumisesta. 

Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Kysymys on vain kuinka monta laturia bussissa on. Meillä uudemmissa työkaluissa on 4x150A laturipatteristo. Vanhoissa vähemmän mutta niitähän voi lisätä.
- Mika 1975
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 108
- Liittynyt: 30 Syys 2014 22:42
- Truck: Scania Lahti eagle
- Location: Rovaniemi
- Member id: 261
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/in ... 001010339/
Tuommosta siihen suunniteltiin. Eli jatkuva teho 3000W. Kaverin bussissa vastaava ja hyvin se toimi viime kesän reissulla. Eihän ne akut loputtomiin kestä invertterin kans pelatessa ilman latausta, sehän on selvä. Mutta ajon aikana lämmitettiin jopa sauna
Maasähköillehän pitää pyrkiä leiriytyessä tai ainakin agrekaatin nokkaan. Ja iso ylläpitolaturi kytkeytyy silloin aina päälle.
Tuommosta siihen suunniteltiin. Eli jatkuva teho 3000W. Kaverin bussissa vastaava ja hyvin se toimi viime kesän reissulla. Eihän ne akut loputtomiin kestä invertterin kans pelatessa ilman latausta, sehän on selvä. Mutta ajon aikana lämmitettiin jopa sauna

Maasähköillehän pitää pyrkiä leiriytyessä tai ainakin agrekaatin nokkaan. Ja iso ylläpitolaturi kytkeytyy silloin aina päälle.
Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa 

- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
tuolta kattelet ja kyselet Reddewililtä... viewtopic.php?f=5&t=4727
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Nepparissa Studerin AJ invertteri, hetkellisesti 5000W. Ei ole liioittelua. Siitä ylimääräisestä tehosta ei ole mitään haittaa.
peltiliiteri.com
- Mika 1975
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 108
- Liittynyt: 30 Syys 2014 22:42
- Truck: Scania Lahti eagle
- Location: Rovaniemi
- Member id: 261
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Kävin tuolla erikoistekniikassa tänään ja lupasivat linkin mukaisen invertterin kaukosäätimellä pakettihintaan 380€.
Sähkötaulun viereen kolmitoiminen kytkin, josta valitaan 0-asento, invertteri tai maasähköt.
Eikös se ole ihan toimiva ratkaisu ??
Sähkötaulun viereen kolmitoiminen kytkin, josta valitaan 0-asento, invertteri tai maasähköt.
Eikös se ole ihan toimiva ratkaisu ??

Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa 

- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Mulla oli samanlainen 2000W malli monta suvea. Ensin mersussa ja yhden kesän linja-autossa.
Päästi sitten toimintasavut ja paloi sisältä ihan korjauskelvottomaksi. Vaasan Prisman parkkipaikalla yritin siihen saada eloa, mutta turhaan. Aggrekaatilla vedettiin loppureissu.
Vinkkinä voisin sanoa - älä sijoita sitä moottorin päällä olevaan tavaratilaan. Äläkä yritä ottaa siitä kesähelteellä tappitehoja ja silloin kun kone sanoo piip - on aika antaa sen jäähtyä.
Tilalle ostin HQ-merkkisen - siitä ei pahaa sanottavaa. Vaihdoin sen perämoottoriin. Nyt on autossa tuo Reddewillin maahantuoma kiinanihme. Siellä on sisällä kunnon palikat ja kestävältä vaikuttaa.
En uskalla laskea kuinka monta turhaa euroa on palanut leluihin. Köyhänä sitä hommaa kymmenen kehnoa ennenkuin taajuaa totuuden.
Verkkokaupat ovat siitä mukavia, että ne kiltisti lähettävät uuden tuhoutuneen tilalle.
Päästi sitten toimintasavut ja paloi sisältä ihan korjauskelvottomaksi. Vaasan Prisman parkkipaikalla yritin siihen saada eloa, mutta turhaan. Aggrekaatilla vedettiin loppureissu.
Vinkkinä voisin sanoa - älä sijoita sitä moottorin päällä olevaan tavaratilaan. Äläkä yritä ottaa siitä kesähelteellä tappitehoja ja silloin kun kone sanoo piip - on aika antaa sen jäähtyä.
Tilalle ostin HQ-merkkisen - siitä ei pahaa sanottavaa. Vaihdoin sen perämoottoriin. Nyt on autossa tuo Reddewillin maahantuoma kiinanihme. Siellä on sisällä kunnon palikat ja kestävältä vaikuttaa.
En uskalla laskea kuinka monta turhaa euroa on palanut leluihin. Köyhänä sitä hommaa kymmenen kehnoa ennenkuin taajuaa totuuden.
Verkkokaupat ovat siitä mukavia, että ne kiltisti lähettävät uuden tuhoutuneen tilalle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Älä pety. Tuolla tuskin saadaan 1000w ulos. Minulla oli myös intelligent invertteri, teholtaan 1500/1750/3000w eikä sillä saanut edes 600w sähköpatteria lämpenemään, vaikka vastusteho on invertterille helpointa. Mikro ei toiminut, loistelamput eikä tietokoneen laturit ei toimineet koska sähkö oli niin huonoa. Suoraan sanottuna täysi paska koko vehjes.Mika 1975 kirjoitti:Kävin tuolla erikoistekniikassa tänään ja lupasivat linkin mukaisen invertterin kaukosäätimellä pakettihintaan 380€.
Sähkötaulun viereen kolmitoiminen kytkin, josta valitaan 0-asento, invertteri tai maasähköt.
Eikös se ole ihan toimiva ratkaisu ??
Sijoita siniaaltoon. Täälläkin on myynnissä hyvälaatuisia siniaaltolaitteita. Vaikka kaksi pienempää niin varmasti saat halutut tehot ulos ja kaikki vekottimet toimii.
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Kuski
- Viestit: 23
- Liittynyt: 31 Heinä 2014 07:40
- Truck: Volvo B10M Lahti 310
- Location: Oulunsalo
- Member id: 206
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... istyksella .Minä aattelin tuommosen hommata.Onko kellään kokemusta?
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Kyllä se puhdas siniaalto on paras, toimii kaikki laitteet kunnolla tosin hinta on kovempi.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
juu maksaahan noi
- Liitteet
-
- studer.JPG (25.61 KiB) Katsottu 19712 kertaa
peltiliiteri.com
- Mika 1975
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 108
- Liittynyt: 30 Syys 2014 22:42
- Truck: Scania Lahti eagle
- Location: Rovaniemi
- Member id: 261
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Niin, onko tuosta kellään hyvää tai pahaa sanottavaa ?? Hintahan tuossa olis kohallaan.Tapsav kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... istyksella .Minä aattelin tuommosen hommata.Onko kellään kokemusta?
Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa 

- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Röllissä oli tuollainen HQ. Ihan toimiva peli. Verkkokauppa antaa kunnon takuut. Vaihdoin sen ehjänä pois, koska tilalle saapui PowerStar W7 laturilla.
Loisteputket eivät tuolla oikein toimineet, mutta mikro, telkkari ja läppärin laturit kyllä toimivat.
Loisteputket eivät tuolla oikein toimineet, mutta mikro, telkkari ja läppärin laturit kyllä toimivat.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Viestit: 498
- Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Location: Oulu
- Member id: 144
- Paikkakunta: Oulu
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Löytyy 1500w siniaaltokone käytettynä jos on tarvetta jollain. Näitä on monella ollut ja kukaan ei ole moittinut, hetkellinen teho taitaa olla reilusti yli 2000w eli pelaa mikrot yms. jotka tarvii korkean käynnistystehon.
Itsellä nykyään 5000w Kiina-ihme joten tämä jäi ylimääräiseksi.
Itsellä nykyään 5000w Kiina-ihme joten tämä jäi ylimääräiseksi.
- Liitteet
-
- invertteri käytetty.jpg (139.14 KiB) Katsottu 19543 kertaa
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Viestit: 498
- Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Location: Oulu
- Member id: 144
- Paikkakunta: Oulu
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Ei sun tartte kun mulla on sulle hyllyssä odottamassa parempi ja halvempi!Tapsav kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... istyksella .Minä aattelin tuommosen hommata.Onko kellään kokemusta?

- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Vieläkö tarvit?
Kuvan mukainen uusi, käyttämätön ja paketissa oleva 3kW , Reddewil-kaupasta ostettu. Bussi lähti ja en ehtinyt asentaa. Aiemassa bussissa oli samanlainen ja ei koskaan mitään ongelmaa. Tamppis-invettereitä sitä ennen poltin repullisen, mutta tämän kanssa ei ongelmia koskaan.
hp 680EUR + lähetyskulut.
Kuvan mukainen uusi, käyttämätön ja paketissa oleva 3kW , Reddewil-kaupasta ostettu. Bussi lähti ja en ehtinyt asentaa. Aiemassa bussissa oli samanlainen ja ei koskaan mitään ongelmaa. Tamppis-invettereitä sitä ennen poltin repullisen, mutta tämän kanssa ei ongelmia koskaan.
hp 680EUR + lähetyskulut.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua

- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Sori Mika 1975 väliin tulosta mutta, jos et halua tuota niin minä voisin ottaa.
- Mika 1975
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 108
- Liittynyt: 30 Syys 2014 22:42
- Truck: Scania Lahti eagle
- Location: Rovaniemi
- Member id: 261
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Sori kun jäänyt ilmoitus roikkumaan.
Bussikin myyty joi huhtikuussa ja nyt tehdään jo toista.
Invertteriasiat kunnossa. Osta vaan pois.
Ja sillä 3000W kanttiaaltosella pelitti edellisessä bussissa kaikki, paitsi Virosta ostettu keraaminen liesitaso. Eli 500€:n investoinnilla pärjäsi ihan hyvin.
Bussikin myyty joi huhtikuussa ja nyt tehdään jo toista.
Invertteriasiat kunnossa. Osta vaan pois.
Ja sillä 3000W kanttiaaltosella pelitti edellisessä bussissa kaikki, paitsi Virosta ostettu keraaminen liesitaso. Eli 500€:n investoinnilla pärjäsi ihan hyvin.
Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa 

- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: O: Invertteri 24V > 3000 - 5000W
Jos kiinnostaa niin laita viestiä vaikka YV:nä. Laitan muuten nyt yleiseen myyntiin.VeihtiPekka kirjoitti:Sori Mika 1975 väliin tulosta mutta, jos et halua tuota niin minä voisin ottaa.
-Jyke-
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
