Hymer katsastus
Hymer katsastus
Pistin vanhan rouvan talvilepoon ja olisin katsastanut sen nyt,muttei käy auton käyttöönotto 03031982,ja katsatus sallittu 03032011,eikä sitä voi muuttaa!!Pitääkö se ottaa käyttöön vakuutuksineen päivineen,että leiman saisi ennen keväthässäkkää 1km:n katsastusmatkan takia??Yksi päivä ja taas lepoon??
- happa66
- Rattiamiraali
- Truck: MB-913
- Member id: 123
Re: Hymer katsastus
Soitat konttorille, että olet tulossa tämmösellä vehkeellä rek. nr???-??? , ei tartte laittaa liikenteeseen eikä ilmoittaa vakuutusyhtiölle.
a-p
a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Lainattu Trafin sivulta:happa66 kirjoitti:Soitat konttorille, että olet tulossa tämmösellä vehkeellä rek. nr???-??? , ei tartte laittaa liikenteeseen eikä ilmoittaa vakuutusyhtiölle.
a-p
Liikennekäytöstäpoistettua ajoneuvoa saa käyttää:
autoa voi käyttää liikenteessä sen päivän loppuun saakka, jona liikennekäytöstäpoisto on tehty, jos auton rekisterikilpiä ei ole palautettu
auto voidaan siirtää ennalta varattuun määräaikaiskatsastukseen ja sieltä korjaukseen tai säilytykseen, jos autossa on rekisterikilvet
siirtoluvalla
koenumerotodistuksella
väliaikaisrekisteröintitodistuksella (vientirekisteröintitodistuksella)
Muissa tilanteissa liikennekäytöstäpoistetun ajoneuvon käyttäminen on kiellettyä. Käyttökielto koskee myös liikennekäytöstäpoistettuna ostettua ajoneuvoa.
Mulle uutta, olen ollut siinä uskossa että se 1000e + muut heilahtaa heti kun narahtaa liikennäkäysöstä poistetulla.
Mutta vakuutus pitää olla voimassa, vai kuka korvaa jos ajat jonkun kuoliaaksi tuolla matkalla kun auto on pois liikennekäytöstä ja käyt katsastuksessa?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Reddewil kirjoitti:
kuka korvaa jos ajat jonkun kuoliaaksi tuolla matkalla kun auto on pois liikennekäytöstä ja käyt katsastuksessa?
http://www.liikennevakuutuskeskus.fi/ww ... k_www_7117
Tuolla uskonvahvistusta että vakuutus voimassa ja maksaja löytyy

- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
No sitten "valtiolta" löytyy uskomatonta myötämielisyytä. Minä oon tosiaan aina ottanu ajoon ku oon käyttäny kilvellä. Nyt säästyy sitten 10e mutta ei voi käydä biliksellä =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Member id: 144
Pakkoko se katsastus on siihen lähimpään konttoriin on varata
Ottaa vähän kauempaa niin pääsee kunnolla ajeleen 

Voihan sen katsastaa sitten kun ottaa muutenkin likenteeseen, miksikä se pitäisi kesken käytöstä poiston katsastaa.
Se on kiva keväällä pistää PC:lla liikenteeseen kun on leima vuodeksi !