

Väliaikainen tarravero uudistuu:
http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja ... emaksu.pdf
Mahtaa tulla kulkuriin hirmuiset maksut. missään ei oo vielä tietoa koskeeko matkailuautoja
Tämä teksti on aloittajan pdf dokumentista poimittua.Niistä henkilöautoista, joista ei ole päästötietoa ajoneuvoliikennerekisterissä,
vero perustuisi auton kokonaismassaan. Tämä koskisi käytännössä ennen vuotta 2001
käyttöönotettuja henkilöautoja.
Onhan siihen ehdotettu kattHiilidioksidipäästöihin perustuvan veron vuotuinen määrä vaihtelisi 20 eurosta 605,90 euroon.
Tekee esim mitä?VANHOOL kirjoitti:Onhan se hyvä että siirrytään ympäristöystävällisempiin autoihin. Mutta uskon jos naftan hinta huomattavasti alkaa nousemaan ja kuljetusyrittäjiä ja liikennöitsijöitä kaatumaan ja loputkin vähäiset linja-autovuorot loppuvat sivukylistä niin pakko varmaan tehdä asialle jotain. Tekeehän suomi tänäkin päivänä paljon sellaista mistä EU:n on toisin määrännyt.
tätä samaa asiaa mekin mietittiin. Laitoin asiasta mailia, mutta ainakaan vielää ei ole vastausta tullut.IRJA kirjoitti:10 pykälä
Perusveroa määrätään henkilö- ja pakettiautolle (M1 , N1 , M1g ja N1G luokka) sekä erikoisautolle jonka suurin sallittu kokonaismassa on enintään 3500kg.![]()
Voisiko perusvero kokonaan puuttua jos kokonaismassa yli 3.5t![]()
Toi kyllä jäi pikkasen epäselväksi noiden yli 3500kg painavien erikoisajoneuvojen osalta, mutta toi oli kyllä aika selvästi että jos auto on M1 luokan matkailuauton niin vero olisi toi 485,45€/vuosi.IRJA kirjoitti:10 pykälä
Perusveroa määrätään henkilö- ja pakettiautolle (M1 , N1 , M1g ja N1G luokka) sekä erikoisautolle jonka suurin sallittu kokonaismassa on enintään 3500kg.![]()
Voisiko perusvero kokonaan puuttua jos kokonaismassa yli 3.5t![]()
Käyttövoimavero on ja pysyy.only4pro kirjoitti:Entäs miten on diesel veron kanssa (tai siis hienommalla nimellä käyttövoimavero).