2,6 leveä matkailuauto onnistui kun oli auto otettu käyttöön ennen syksyä1997. Oma on 05/1997. Selvisi muutoskatsastuksessa, että saan hyttiin penkit nenä menosuuntaan ilman mitään turvävöitten ja kiinnitysten laskelmia Kunhan on "kiinni" riittää.T. Ari
B9M kirjoitti: ↑01 Loka 2019 09:49
2,6 leveä matkailuauto onnistui kun oli auto otettu käyttöön ennen syksyä1997. Oma on 05/1997. Selvisi muutoskatsastuksessa, että saan hyttiin penkit nenä menosuuntaan ilman mitään turvävöitten ja kiinnitysten laskelmia Kunhan on "kiinni" riittää.T. Ari
Mikä oli tossa siis tekijä ettei tarvi penkkien kiinnityspaikoista eikä turvavöiden kiinnityksistä niitä vtt:n lujuuslaskelmia?
Mulla vaativat niitä paitsi jos alkuperäisissä kiinnikkeissä.
Ja speksit 12m/2.55m 97/03
B9M kirjoitti: ↑01 Loka 2019 09:49
2,6 leveä matkailuauto onnistui kun oli auto otettu käyttöön ennen syksyä1997. Oma on 05/1997. Selvisi muutoskatsastuksessa, että saan hyttiin penkit nenä menosuuntaan ilman mitään turvävöitten ja kiinnitysten laskelmia Kunhan on "kiinni" riittää.T. Ari
Mikä oli tossa siis tekijä ettei tarvi penkkien kiinnityspaikoista eikä turvavöiden kiinnityksistä niitä vtt:n lujuuslaskelmia?
Mulla vaativat niitä paitsi jos alkuperäisissä kiinnikkeissä.
Ja speksit 12m/2.55m 97/03
Nää on näitä
Kesällä meinaan viedä samalle katsurille, joka itse alkoi puhumaan noista ohjaamon vöistä lisäpenkeissä. Syksyllä 1997 tullut uusi laki voimaan, eli sen mukaan sullakin pitäisi onnistua. Bussipenkin meinaan laittaa ( kun jostakin löytyy sininen ) kopin sängyn kiinnityksiin ja hitsata kolmipiste turvöiden kiinnitykset. T. Ari
60 §
Istuinten kiinnitys
M1-luokan auton istuinten kiinnitys- ja säätölaitteiden tulee vastata EY:n neuvoston moottoriajoneuvojen sisustusta (istuinten ja niiden kiinnityspisteiden lujuutta) koskevan jäsenvaltioden lainsäädännön lähentämisestä antaman direktiivin (74/408/ETY) vaatimuksia, sellaisina kuin ne ovat muutettuina direktiivillä 81/577/ETY, E-säännön n:o 17/04 tai standardin FMVSS 207 vaatimuksia. Kokoontaitettavien ja sivulle tai taakse suunnattujen istuinten ei tarvitse täyttää tässä pykälässä säädettyjä vaatimuksia.
5. Turvavöiden kiinnityspisteiden, N1-luokan autosta M1-luokan autoksi muutetun auton sekä M2- ja M3-luokan auton muita kuin etuistuinten turvavöiden kiinnityspisteitä lukuun ottamatta, tulee vastata EY:n neuvoston moottoriajoneuvojen turvavöiden kiinnityspisteitä koskevan jäsenvaltioiden lainsäädännön lähentämisestä antaman direktiivin (76/115/ETY) vaatimuksia, sellaisina kuin ne ovat muutettuina direktiivillä 82/318/ETY, E-säännön n:o 14/02 vaatimuksia tai standardin FMVSS 210 vaatimuksia. Turvavyön kiinnityspisteiden tulee autossa, joka otetaan Suomessa ensi kertaa käyttöön 1 päivänä heinäkuuta 1997 tai sen jälkeen vastata edellä tarkoitetun direktiivin vaatimuksia sellaisina kuin ne ovat muutettuina direktiivillä 90/629/ETY. Edellä 1 momentissa tarkoitettu H-piste määrätään sanotun EY-direktiivin tai E-säännön mukaisesti.
Kats ins melkoinen muistaminen/ selvittely uusista pykälistä lisää haastetta tekee kun lähes kaikki tulevat on alkaen pv.kk vuodesta ,,, helpottais jos 1.1 alkaen.
Moro! Täällä uusi forumiin liittynyt. Ja tästä viestiketjusta en saanu vastausta siihen että onko se kiveen hakkattu että 12,9m pitkä muutoskatsatettu bussi pitää vuodenvaihteessa rekisteröidä linja_autoksi vai saako sen vielä muutoskatsastettua matkailuautoksi kuten nykyään. Auto on Scania 112 vm 1988
musta8 kirjoitti: ↑03 Kesä 2020 18:57
Moro! Täällä uusi forumiin liittynyt. Ja tästä viestiketjusta en saanu vastausta siihen että onko se kiveen hakkattu että 12,9m pitkä muutoskatsatettu bussi pitää vuodenvaihteessa rekisteröidä linja_autoksi vai saako sen vielä muutoskatsastettua matkailuautoksi kuten nykyään. Auto on Scania 112 vm 1988