Yhtä katsastusmiestä kiinnosti vain se että puolet auton mitasta näyttää linja-autolle, loput saa olla mitä lystää, sekä tarvittavat turvallisuus välineet löytyy (ikkunan rikkoja, sammutin 6kg, EA-laukku, sorkkarauta, lapio, hätäpoistumistie ts. kattoluukku, hinaus vaijeri).
Ja toisella asemalla sanottiin ettei linja-auton rakentelulle ole mitään rajoituksia kunhan matkustamo osassa ei käytetä herkästi syttyviä pinta materiaaleja ja turvallisuus välineet löytyvät.
Matkailu autossa vaatimuksena vain yhtenäinen makuutila, keittomahdollisuus ja säilytystilat.
Tulkinta erimielisyyksiä on varmaan yhtä monta kuin katsastajaakin, joten kannattaa keskustella auton rakentamisesta etukäteen tietyn katsastajan kanssa ja käytät leimalla samalla miehellä!
Linja-autoissa rajoitin pakollinen 1.1.1988 lähtien, vanhemmissa ei vaadita. (koettu kantapään kautta ja vieläki kirvelee jalkapohjia

)
Matkailu autoksi (1+8) rekisteroity linja-auto ei tarvitse rajoitinta vaikka olisi uudempikin.
Katsastuksessa linja-autolle pitää tehdä paineilmajarrujen perustesti, nopeusmittarin tarkastus ja nopeudenrajoittimen tarkastus (jos on).
Matkailu autossa riittää paineilmajarrujen perustesti.
Matkailu autossa on ajoneuvovero ja käyttövoimavero.
Linja-auto on veroton.
Yksityis käytössä liikennevakuutuksessa ei ollut hintaeroa sama kumpi on.
Matkailu auton pituus 12m (poikkeus luvalla 13m) max leveys 2,5m
Linja-auto saa olla 14,5m pitkä
Tässäpä tämän kevään tuntemuksia tuoreeltaan
