Ollut kilvissä viimeksi vuonna -80
Otteessa lukee erikoisauto ja erikoisehdoissa: 5väliseinää, vuodepaikat, kaapistot.
Kuullut juttuja että muuttuu ajoneuvoluokaltaan henkilöautoksi tai matkailuautoksi jos nyt rekisteröintikatsastaa...verot/vakuutukset???
Kuullut myös, että pitäisi ALB-venttiili asentaa vaikka ei ole alunperin sellaista ollut...onko perää?
Tärkeää huomioitavaa tuollaisen laitteen rek.katsastuksessa? Sammutin tietysti oltava jne perusasiat kunnossa...
Kokemuksia/hyviä vinkkejä kenelläkään???
Rekisteröintikatsastus -64 linkkari
-
- Varakuski
- Viestit: 6
- Liittynyt: 12 Syys 2011 18:19
- Truck: Leyland 1964 Wiima
- Location: Satakunta
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Rekisteröintikatsastus -64 linkkari
Sammutinta ei tarvii jos ei ole kaasuja =)
Pakko sanoa että ei tietoa miksi tuo ei olisi erikoisauto edelleenkin? Se että joku auto on ollut vaikka kaapelinvetoon rakennettu ja nyt sillä kuskataan kersoja tarhaan, ymmärrän että titteli ei säily, kun käyttötarkoitus ei täyty. Mutta mites tässä sulla nyt jos ehdot täyttyy niin miksi se muuttuisi eri autoksi?
Mitään jarrupaineensäädintä ei tarvii, jos sellaista ei ole ollut kun auto on ensi kertaa liikenteeseen hyväksytysti katsastettu.
Jos muutat se M1:ksi tulee sen mukaiset maksut ja vaatimukset. Makuupaikat 2hlö, keittomahd. kaappitila, pöytä. Käyttövoimavero ja vakuutukset. Hattuvakiolla n.5e/pv. Mutta aina voi laittaa liikennekäytöstä pois jolloin kaikki maksut katkeaa (poislukien kasko).
Niin tässä jotain aluksi, kysy lisää ja juttele konttorin kanssa mihin olet aikeissa mennä kulkinetta näyttämään.
Niin täytyy pelata jarrut, edessä ja takana, heittoa saa olla, vuotoa ei paljoa. Savu mielellään putkea pitkin pois auton alta. Öljyä ei saa valua haitaksi asti, pieni vuoto normaalia. Valoja edessä parillinen määrä ja varmaan takana myös + jarruvalo. Seisontajarru ja peilit. Ei kai se muuta tarvihe? -64 normien mukaan se menee
Pakko sanoa että ei tietoa miksi tuo ei olisi erikoisauto edelleenkin? Se että joku auto on ollut vaikka kaapelinvetoon rakennettu ja nyt sillä kuskataan kersoja tarhaan, ymmärrän että titteli ei säily, kun käyttötarkoitus ei täyty. Mutta mites tässä sulla nyt jos ehdot täyttyy niin miksi se muuttuisi eri autoksi?
Mitään jarrupaineensäädintä ei tarvii, jos sellaista ei ole ollut kun auto on ensi kertaa liikenteeseen hyväksytysti katsastettu.
Jos muutat se M1:ksi tulee sen mukaiset maksut ja vaatimukset. Makuupaikat 2hlö, keittomahd. kaappitila, pöytä. Käyttövoimavero ja vakuutukset. Hattuvakiolla n.5e/pv. Mutta aina voi laittaa liikennekäytöstä pois jolloin kaikki maksut katkeaa (poislukien kasko).
Niin tässä jotain aluksi, kysy lisää ja juttele konttorin kanssa mihin olet aikeissa mennä kulkinetta näyttämään.
Niin täytyy pelata jarrut, edessä ja takana, heittoa saa olla, vuotoa ei paljoa. Savu mielellään putkea pitkin pois auton alta. Öljyä ei saa valua haitaksi asti, pieni vuoto normaalia. Valoja edessä parillinen määrä ja varmaan takana myös + jarruvalo. Seisontajarru ja peilit. Ei kai se muuta tarvihe? -64 normien mukaan se menee

-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Rekisteröintikatsastus -64 linkkari
Reddewil enää ei voi rekisteröintikatsastaa erikoisautoksi, joten muuttuu M1/matkailuauto.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Rekisteröintikatsastus -64 linkkari
Joo erikoisauto mikä on poistunut rekisteristä muuttuu nykyään rekisteröintikatsastuksessa matkailuautoksi. Kyllä kai sen kuormuriksikin saa jos haluaa..?
En usko että mitään ALB:tä tarttee laittaa. ei ainakaan meidän autoo oo tarttenu pistää ja vuos sitten kilvitetty pitkän seisomisen jälkeen.
Perus asiat vaa kuntoo et toimii kaikki rekisteröintivarusteet ja ei muuta ku konttorille. siinä on sit aikaa pähkäillä mitä tarttee korjata / muuttaa ja miksi tulee ajoneuvoluokka.
En usko että mitään ALB:tä tarttee laittaa. ei ainakaan meidän autoo oo tarttenu pistää ja vuos sitten kilvitetty pitkän seisomisen jälkeen.
Perus asiat vaa kuntoo et toimii kaikki rekisteröintivarusteet ja ei muuta ku konttorille. siinä on sit aikaa pähkäillä mitä tarttee korjata / muuttaa ja miksi tulee ajoneuvoluokka.