8 tunnin matkan jälkeen ajo alkoi alas Ruottin maata(ps. huotamot p......ä)kortilla sai 27 litraa kerralla ja bussihan menee sillä piiiiiiiiiiitkän matkan:)Suunnitelma oli mennä siltaa pitkin Tanskaan, muuta oliskin täytyny olla Malmössä ja mehän oltiin Helgborissä! Se oli sen hinta kun ei viittitty kaivaa karttaa esille. Elikä sit lautalla yli Tanskanmaahan ja siitä läpi lautalle Saksaan 45 min.Lyypekkin parkkin yön ajaks ja eiku etelään päin porskuttaan. Toinen parkki kans Saksassa ja vesipumpun vuoto HAVAITTU. No eipä siinä sitten oikein ollu muuta tehtävissä kun tehdä niinkun mekaanikko suomipoika neuvoi:vettä vaan koneeseen, pitäis kuulma kestää tän reissun:)
Päästiimpä sitten Ranskan puolelle, tuntu kylmältä, aamulla pakkasta ja hiukan räntää ennen liikkeelle lähtöä.
Ranska taakse jäänyttä elämää ja edessä Espanja. Ilma alkoi pikkuhiljaa lämpiään ja kaikki näytti oleva ok KUNNES. Lämmöt myös koneessa alkoi myös nouseen, Jukka sitten kurvas paikalliselle huoltikselle tarkistamaan tilannetta, seuraavaan olis ollu 48km. Tarkastelun tulos:tuulettajan siipien hihnapyörän laakeri hirttänyt kii ja hihna poikki. JEES! Matkan teko loppu siihen siltä erää ja muutama smartti paloi miettiessä , mitä nyt tehdään. Huoltiksella ei kukaan puhunu englantia ja meittin espanjan taito perustuu sanaan HOLA, että siitä sitten etiäpäin, No, aikamme pähkäilyä soitto Scanialle Suomeen ja saimme sieltä numeron Ruotsiin Scania Eurooppa päivystykseen. Suomea puhuva nainen vastasi puhelimeen ja asia selvitettiin hänelle sen jälkeen hän hoiti meille avun paikan päälle, se kesti 2 tuntia. Todella hyvä palvelu Scanialta kun vielä seuraavana päivä soitettiin perään ja kyseltiin että kaikki on ok.Seisokki! kesti n. 22 tuntia, kun tällä remppamiehellä oli väärän pituset hihnat mukana, joten homma edisty vasta seuraavana päivänä.
Sitten ylämäki-alamäki, arvioituun tunnin matkaan3 tuntia, sierra nevaran vuoristo oli tiellä:)
Vihdoikin perillä 21.2. n.klo15
