Talven ensikurvailuun valmistautuminen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Uusi talvi tulossa. Vanhat suunnitelmat toimii edelleen.
Neljällä tankkauksella Portugalin Portimãon. Lähtö suunniteltu lokakuun alkupuolelle.
Neljällä tankkauksella Portugalin Portimãon. Lähtö suunniteltu lokakuun alkupuolelle.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Mahtaakohan kukaan ollut talvehtimassa Kroatia - Serbia akselilla ?
Hinta taso meinaan murto-osa portugalista.
...maisematkin upeita
Hinta taso meinaan murto-osa portugalista.
...maisematkin upeita

- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Sitä mie oon ihmetelly näissä Kaj:n kuvissa, että kun auto seisoo puuttomalla kentällä, niin eikö lämpötila oo ongelma?
Rosmo
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Eihän se varmaan ole, kun sen takia sinne varmaan mennään 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Niin, eikös se ollut niin että Tupu palelee jos lämpötila on alle +30 astetta, pakkohan se on talvehtia etelässä 

Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Tupu aina valittaa että on kylmä mutta ei silloin kun on +30.
Puuttomuus on suurenmoinen
etu silloin kun ollaan aurinkokennojen varassa. Lokakuu ja alkupuoli marraskuuta on usein +30 +/- 3 astetta
ja silloin pysytään keskipäivällä poissa autosta koska sisällä voi olla 40 - 60 astetta. Muun osaa talvea lämpötila ei nouse liikaa tai sen voi tuulettaa pois.
Leirintäalueilla on
sähköä saatavana joten puusto ei haittaa paitsi että aina joutuu etsimän tuolin kanssa aurinkopaikkaa. Mehän vain nukutaan yöt, tehdään ja syödään aamupala ja surffataan aamupäivä netissä samat kohteet kuin teemme kotonakin sisältäen edellisen päivän kuvien laiton näytille.
Siten onkin jo mukavan lämmintä taapertaa ympäri kaupunkia käyden välillä pit
stopilla ja syömässä
Puuttomuus on suurenmoinen


Leirintäalueilla on



Siten onkin jo mukavan lämmintä taapertaa ympäri kaupunkia käyden välillä pit

KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Kyllä miekin lämpösestä tykkään ja jos ei olis velvollisuuksia tääl suomessa, niin varmaan viettäsin ainakin talvet etelässä. 25 asteen päälle kun mennään, niin kummasti väsähdän ja kun on siunaantunu enemmän ko 3 rintakarvaa, niin lämmöstä koituu kummasti tarvetta suihkun puolelle. No ajankäyttöhän se on mikä vaikuttaa paljon. Ite notkun netissä ja koneella enemmän kun aamupäivät ja toi videoiden editointi vaatii muutakin kun läppärin joita inhoon, joten miulla nää 3 näyttöä yms. tietokoneromut olis siellä autossa sisällä ja se olis äkkiä ongelma.
Se on hieno homma että elo sujuu puuttomalla kentällä jossa miulla olis kyllä ongelmia. Niitä on jo suomen kesässäkin kun kelit kohdalleen sattuu
Se on hieno homma että elo sujuu puuttomalla kentällä jossa miulla olis kyllä ongelmia. Niitä on jo suomen kesässäkin kun kelit kohdalleen sattuu

Rosmo
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Ikkunoita pitäisi vähentää lisäeristyksellä koska standard bussi on kuin kasvihuone. Tietokoneet ei ole pulma jos on tilaa 12m bussi. Minä olen ostanut vähän sähköä haukkaavat tietsikat ja laittanut kennot katolle.Rantarosvo kirjoitti:Kyllä miekin lämpösestä tykkään ja jos ei olis velvollisuuksia tääl suomessa, niin varmaan viettäsin ainakin talvet etelässä. 25 asteen päälle kun mennään, niin kummasti väsähdän ja kun on siunaantunu enemmän ko 3 rintakarvaa, niin lämmöstä koituu kummasti tarvetta suihkun puolelle. No ajankäyttöhän se on mikä vaikuttaa paljon. Ite notkun netissä ja koneella enemmän kun aamupäivät ja toi videoiden editointi vaatii muutakin kun läppärin joita inhoon, joten miulla nää 3 näyttöä yms. tietokoneromut olis siellä autossa sisällä ja se olis äkkiä ongelma.
Se on hieno homma että elo sujuu puuttomalla kentällä jossa miulla olis kyllä ongelmia. Niitä on jo suomen kesässäkin kun kelit kohdalleen sattuu
Omaa talvehtimista sain minäkin odottaa vuosia mutta kun se tuli mahdolliseksi lähdimme seuraavana päivänä. Suunnilla sitä alettiin vajaat kymmenen vuotta aikaisemmin ja varustautumista.
- Liitteet
-
- Akkujärjestelmät_new.jpg (62.95 KiB) Katsottu 67507 kertaa
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Miulla ei oo paljon vaihtoehtoja kun tietokoneesta puhutaan. Vie paljon sähköä ja antaa tehoa ja lämpöä. Sähkön loppumista en pidä ongelmana, koska siihen voi ite vaikuttaa, vaikka katto täyteen panelia. Tietokoneen käyttäjän ylilämpeneminen olis se suurin ongelma. Tietokoneesta voi tehdä vesijäähdytteisen ja siirtää ylimääräsen lämmön vaikka ruumaan, mutta ukko ei putkilla jäähdy 

Rosmo
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Näitä yli +25 astetta päivän korkein lämpötiloja ei montaakaan osunut viime ja toissa talveen Lokakuu - joulukuu väliseen aikaan. Tässä päiväkohtaista säähistoriaa parilta talvelta.Rantarosvo kirjoitti:Miulla ei oo paljon vaihtoehtoja kun tietokoneesta puhutaan. Vie paljon sähköä ja antaa tehoa ja lämpöä. Sähkön loppumista en pidä ongelmana, koska siihen voi ite vaikuttaa, vaikka katto täyteen panelia. Tietokoneen käyttäjän ylilämpeneminen olis se suurin ongelma. Tietokoneesta voi tehdä vesijäähdytteisen ja siirtää ylimääräsen lämmön vaikka ruumaan, mutta ukko ei putkilla jäähdy
No kohta me lähdetään.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Äsken soitin huoltoon Polaris mönkijän starttimoottori rikki uutta odotettu saapuvaksi yli kuukauden. Tänään ovat juuri nyt sitä hakemassa maahantuojalta sitä. Eilen hoputin heitä itse soittamaan maahantuojalle.
Nyt on viikko lähtöön.
Nyt on viikko lähtöön.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Nyt on saatu Mönkijän kate, starttimoottori, oikea pakoputken palosuoja ja variaattorin hihna. Sähköt vain vielä puuttuu ei valoja ei vilkkuja eikä jarruvaloa. Kertoi että molemmissa navoissa plussa. kehoitin tutkia mahdollista maakatkosta.
Thrumatic kaasulämmittimen puhallin moottorin vaihdoin viikonloppuna mutta ulina ei johtunut siitä vaan puhllin siivistön laakerista eikä sellaista saa kuukaudessa Suomeen. Ostin uuden Thrumatic E 2400 lämmittimen. Se on nyt asennettu paikoilleen.
Katsotaan saanko sen katsastettua tänä vuonna.
Thrumatic kaasulämmittimen puhallin moottorin vaihdoin viikonloppuna mutta ulina ei johtunut siitä vaan puhllin siivistön laakerista eikä sellaista saa kuukaudessa Suomeen. Ostin uuden Thrumatic E 2400 lämmittimen. Se on nyt asennettu paikoilleen.
Katsotaan saanko sen katsastettua tänä vuonna.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Tänään pitäisi saada mönkijä verstaalta ja sitten katsastus sille. Torstain halpa lähtöön oli korkeat paikat loppuun myyty. Joten menemme perjantain laivalla Travemundeen.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Tasan kuukauden päästä
Kuukauden päästä ma 9.10. istuskelen olut kädessä keskellä Itämerellä Finnlinesin porealtaassa matkalla etelään.
Näin ainakin toivon
"Pahoittelut, mutta liitetiedostojen maksimiraja on tullut vstaan."
No ei laiteta kuvia mukaan
Kuukauden päästä ma 9.10. istuskelen olut kädessä keskellä Itämerellä Finnlinesin porealtaassa matkalla etelään.
Näin ainakin toivon
"Pahoittelut, mutta liitetiedostojen maksimiraja on tullut vstaan."
No ei laiteta kuvia mukaan
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Nyt on sitten talven matkan lentoliput ostettu.
Faro - Helsinki - Faro 505€ vuosi sitten 554€ Luottokortilla oston lisähinta 17€ sisältyy
Helsinki - Denpasar - Doha - Helsinki 1684 vuosi sitten 2370€ nyt mukana muutosturva 70€
Kaksi yötä Dohassa paluumatkalla hotelli ei ole vielä buukattu.
Faro - Helsinki - Faro 505€ vuosi sitten 554€ Luottokortilla oston lisähinta 17€ sisältyy
Helsinki - Denpasar - Doha - Helsinki 1684 vuosi sitten 2370€ nyt mukana muutosturva 70€
Kaksi yötä Dohassa paluumatkalla hotelli ei ole vielä buukattu.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Tanaan ostin laivaliput - Finnlines nosti hintaa ensi sunnuntain lahtoon 120€ kun paikkamyynti on sujunut niin hyvin.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Nokka kohti Vuosaarta!
Tänään lähdemme kohti etelää. Laiva lähtee kohti Travemündeä klo 17 ja kotoa on viimeistään lähdettävä klo 15
Tänään lähdemme kohti etelää. Laiva lähtee kohti Travemündeä klo 17 ja kotoa on viimeistään lähdettävä klo 15
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Matkailukausi talvelle 2018-2019 alkaa kohta
Matkailu kauden alkuun on enään puolitoista kuukautta. Autoa on laitettu pikkuhiljaa matkakuntoon. Tänään viimeistelin kyljen poskisuudelma jäljen eli otin maalariteipin palaset pois. Samalla kiristin jäähdyttäjän alaputken letkuklemmarit vuotavat kun jäähdyttäjä on kylmä, olivat löysällä. Viimeinen vika joka on häipynyt, kytkinnesteen vuoto ja polkimen takertelu, sen annan Raskoneen selvitettäväksi vuosihuollon yhteydessä. Olen hankkinut molempien päiden sylinterit valmiiksi autoon.
Vielä tehdään retki Kylähullut Kulkurit syystapaamiseen Tuurin kaupalle ennen sitä. Yksi huoltokohde olisi vielä mielessä. Nopeusmittari on raksuttanut ilman huoltoa sitten 2003 ja se ei toimi oikein jos se on pakkasen puolella - alkaa heilua holtittomasti ja vaijerikin saattaa tarvita huoltoa on tuota huoltoa tarjolla kylähullu ystävälliseen hintaan Tuurissa tai pääkaupunkiseudulla.
Matkailu kauden alkuun on enään puolitoista kuukautta. Autoa on laitettu pikkuhiljaa matkakuntoon. Tänään viimeistelin kyljen poskisuudelma jäljen eli otin maalariteipin palaset pois. Samalla kiristin jäähdyttäjän alaputken letkuklemmarit vuotavat kun jäähdyttäjä on kylmä, olivat löysällä. Viimeinen vika joka on häipynyt, kytkinnesteen vuoto ja polkimen takertelu, sen annan Raskoneen selvitettäväksi vuosihuollon yhteydessä. Olen hankkinut molempien päiden sylinterit valmiiksi autoon.
Vielä tehdään retki Kylähullut Kulkurit syystapaamiseen Tuurin kaupalle ennen sitä. Yksi huoltokohde olisi vielä mielessä. Nopeusmittari on raksuttanut ilman huoltoa sitten 2003 ja se ei toimi oikein jos se on pakkasen puolella - alkaa heilua holtittomasti ja vaijerikin saattaa tarvita huoltoa on tuota huoltoa tarjolla kylähullu ystävälliseen hintaan Tuurissa tai pääkaupunkiseudulla.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
No joo, hinta taso on aika korkea mutta taalla on oltu 2005 lahtien.kulkuri kirjoitti:Mahtaakohan kukaan ollut talvehtimassa Kroatia - Serbia akselilla ?
Hinta taso meinaan murto-osa portugalista.
...maisematkin upeita
Terve tuloa ja kielikin sujuu..
Mutta, oikeassa olet, maisemat omaltakin pihalta on upeat saatikka sitten meren aarella yhdistelma meri, saaret, vuoret...
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Missäpäin Kroatiaa olet, millaiset kelit siellä on talvella?jooke180 kirjoitti:No joo, hinta taso on aika korkea mutta taalla on oltu 2005 lahtien.kulkuri kirjoitti:Mahtaakohan kukaan ollut talvehtimassa Kroatia - Serbia akselilla ?
Hinta taso meinaan murto-osa portugalista.
...maisematkin upeita
Terve tuloa ja kielikin sujuu..
Mutta, oikeassa olet, maisemat omaltakin pihalta on upeat saatikka sitten meren aarella yhdistelma meri, saaret, vuoret...
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Tässä ensi suunnitelma lokakuussa tapahtuvan matkan reitiksi välille Espoo - Vila Real de Santo Antonio. Matkaa tulee 3420 km. Tosin käytännössä ei näin suoraan voi mennä kun..
- minulla ei ole Airbussia
- matkan kummassakan päätepaikassa ei ole lentokenttää
Joten joudumme huomioimaan maan muotoja ja sen liikumiselle antamat rajoitteet tuolla välillä.
- minulla ei ole Airbussia
- matkan kummassakan päätepaikassa ei ole lentokenttää
Joten joudumme huomioimaan maan muotoja ja sen liikumiselle antamat rajoitteet tuolla välillä.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Nyt on laivaliput tilattu välille hki - Tra lähtö on 7:s lokakuuta.Paluu Saksasta alkaa klo 3 aamulla 3:s toukokuuta. Samalla tarkastin passien voimassaoloaikaa minulla menee passi vanhaksi ensi viikolla. No sen uusinta laitettiin kiireesti vireille.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Kohta alkaa matkailukausi
kun muuttolinnut lähtee etelän maille. Tämän kesän matkailuautokäyttöä tuli 47 päivää välillä 1.5 - 7.10.2018 eli 7.10 matkaamme viimeistä kertaa Suomessa tänä vuonna matkailuautolla. matkaa kertyi 4146 km eli sen verran on sinistä viivaa piirtynyt karttapohjalle.
kun muuttolinnut lähtee etelän maille. Tämän kesän matkailuautokäyttöä tuli 47 päivää välillä 1.5 - 7.10.2018 eli 7.10 matkaamme viimeistä kertaa Suomessa tänä vuonna matkailuautolla. matkaa kertyi 4146 km eli sen verran on sinistä viivaa piirtynyt karttapohjalle.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Päivä lyhenee mutta myös odotusaika lyhenee
Kun tässä ympärilleen katsoo niin aina vain vähemmän lintuja näkee! Tästä pitää vetää oikea johtopäätös että ne ovat muuttaneet sisätiloihin tai keksineet aivan jotain muuta.
Sitä muuta minäkin epäilen siksi kaivoin viivottimen esiin. Vedin viivan Helsingin ja Vila Real de Santo Antonion välille, löytyi suunta mihin pyrkiä eikä matkaa ole kuin 3420km. Tuo auto kun ei ole Airbus niin reittivalinta ei ole oikein onnistunut. Reitillä kun on kaksi merta ja lukuisia järviäkin. Viime viikolla pyysin apuun Finnlinesin joka suostui autamaan Itämeren yli pientä korvausta vastaan. Nythän oli jo kolmas osa matkasta suunniteltu. Jäljellä on vielä 2330 km ja monta vesistöä, mutta löytyyhän kartan tunteva taho, AutoRuote 2011 siis melko tuorerekkin viellä (Hampuri ja Pariisi löytyvät edelleen samoista paikoista kuin silloinkin). Nyt on sitten reitti suunniteltu Luxenburgin Wasserbillig tankkauspisteelle asti. Loppumatkalle muutama reittipiste laitettu oikomaan ohjelman halut kulkea Hornan Tuutin kautta.
Tässä vaiheessa reitin pituus on kasvanut tehokkaalla suunnittelulla 4140 km pituiseksi. On siinä kyllä mukana pieni mutka Hornan Tuuttiin Espanjassa Burgosin jälkeen kun reitti pyrkii kohti maailman loppua A Corunaan. Mutta me menemme suoraan moottoritietä kohti Salamancaa kuten tähänkin asti.
Kun tässä ympärilleen katsoo niin aina vain vähemmän lintuja näkee! Tästä pitää vetää oikea johtopäätös että ne ovat muuttaneet sisätiloihin tai keksineet aivan jotain muuta.
Sitä muuta minäkin epäilen siksi kaivoin viivottimen esiin. Vedin viivan Helsingin ja Vila Real de Santo Antonion välille, löytyi suunta mihin pyrkiä eikä matkaa ole kuin 3420km. Tuo auto kun ei ole Airbus niin reittivalinta ei ole oikein onnistunut. Reitillä kun on kaksi merta ja lukuisia järviäkin. Viime viikolla pyysin apuun Finnlinesin joka suostui autamaan Itämeren yli pientä korvausta vastaan. Nythän oli jo kolmas osa matkasta suunniteltu. Jäljellä on vielä 2330 km ja monta vesistöä, mutta löytyyhän kartan tunteva taho, AutoRuote 2011 siis melko tuorerekkin viellä (Hampuri ja Pariisi löytyvät edelleen samoista paikoista kuin silloinkin). Nyt on sitten reitti suunniteltu Luxenburgin Wasserbillig tankkauspisteelle asti. Loppumatkalle muutama reittipiste laitettu oikomaan ohjelman halut kulkea Hornan Tuutin kautta.
Tässä vaiheessa reitin pituus on kasvanut tehokkaalla suunnittelulla 4140 km pituiseksi. On siinä kyllä mukana pieni mutka Hornan Tuuttiin Espanjassa Burgosin jälkeen kun reitti pyrkii kohti maailman loppua A Corunaan. Mutta me menemme suoraan moottoritietä kohti Salamancaa kuten tähänkin asti.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen
Keskiviikkona aamulla alkoivat vuosihuollon autolle Raskoneessa torstaina kun soitin olivat viel' tutkimassa miksi vesi ei kierr' asunto/osan patteriverkossa. Se ei ole siell' kiert'nyt moneen vuoteen mutta nyt pyysin sit' katsomaan taisi olla kinkkinen.
T'ss' vaiheessa lisään näppäimistöön skandimerkit.
Vasta tänään kerkisivät katsomaan kytkimen kuulumisia. Paluumatkalla Travemundessa lakkasi splitteri (vaihdelaatikon kertoja) toimimasta joka johtui siitä että kytkinnesteet olivat radikaalisesti vähentyneet. Lisäyksen jälkeen on toiminut normaalisti. Pyysin että Raskone tutkii mikä on vikana. Ostin varmuudeksi molempien päiden sylinterit varalle. ne olivat kunnossa mutta putki niiden välissä ei ollut. Putki on kumiputki kudosvahvisteinen oli päästänyt kytkinnesteen kudokseen ja turvottanut sitä valtavasti Putken päissä nipat joissa erikoistiheä kierre eikä sitä saa putki liitoksineen kuin Volvolta ja Volvon toimitus on ensi maanantaina.
Tämä muistuttaa sitä vikaa joka tuli kevään paluumatkalla Saksassa kun kompressorin lähtöletku 40cm jolla liitetty kiinteään verkkoon repesi mutta onneksi parkkipaikalla. 38 vuotta on haasteellinen pitkä aika kumiletkun käyttöiäksi.
T'ss' vaiheessa lisään näppäimistöön skandimerkit.
Vasta tänään kerkisivät katsomaan kytkimen kuulumisia. Paluumatkalla Travemundessa lakkasi splitteri (vaihdelaatikon kertoja) toimimasta joka johtui siitä että kytkinnesteet olivat radikaalisesti vähentyneet. Lisäyksen jälkeen on toiminut normaalisti. Pyysin että Raskone tutkii mikä on vikana. Ostin varmuudeksi molempien päiden sylinterit varalle. ne olivat kunnossa mutta putki niiden välissä ei ollut. Putki on kumiputki kudosvahvisteinen oli päästänyt kytkinnesteen kudokseen ja turvottanut sitä valtavasti Putken päissä nipat joissa erikoistiheä kierre eikä sitä saa putki liitoksineen kuin Volvolta ja Volvon toimitus on ensi maanantaina.
Tämä muistuttaa sitä vikaa joka tuli kevään paluumatkalla Saksassa kun kompressorin lähtöletku 40cm jolla liitetty kiinteään verkkoon repesi mutta onneksi parkkipaikalla. 38 vuotta on haasteellinen pitkä aika kumiletkun käyttöiäksi.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen