Lomareissulla Norjassa
Lähetetty: 20 Heinä 2007 14:28
Tulimme eilen kotiin reissulta pohjoisesta. Matkasimme aluksi Karstulaan ja harmittelimme aikataulun sopimattomuutta yhteiseen kulkuri-tapaamiseen. Olimme Karstulassa pari päivää aikaisemmin.
Jatkoimme Aavasaksan maisemiin kaverin mökille. Vettä satoi enemmän kuin kaatamalla, mutta sehän ei aiheuta ongelmaa isolle bussille. Henkilöautot jäävät siinä vaiheessa jalkoihin.
Ajoimme pieniä metsäautoteitä yli 25 km. Voitte vain arvailla vastaantulijoiden ilmeitä, kun keskellä ei mitään tulee bussi vastaan.
Taas kerran tuli todistettua, että isollakin pääsee varsin pieniin paikkoihin.
Matkamme jatkui kohti Olosta Muoniossa. Ilta meni todella hienossa säässä saunoen ja rentoutuen. Valitettavasti hyttysten määrä oli aivan liikaa ulkoiluun.
Seuraavaksi suuntasimme Kilpisjärven kautta Norjan alueelle. Kuten siellä liikkuneet tietävät, maisemat muuttuvat todella mahtaviksi. Nousut ja laskut ovat melkoisia. Ajelimme kohti Narvikia ja Lofoottein saaria. Lofooteille pääsee nykyään ajamalla todella mahtavaa siltaa pitkin.
Paluureittinä pienempiä teitä kohti Narvikia.
Rannasta nousimme ylös suunnaten Kiirunaan ja Gällivaaraan. Mahtavat maisemat ja autokin joutuu töihin nousuissa.
Vinkkinä muille, että kannattaa tulla Gällivaarasta Jokkmokin kautta etelään. Sieltä löytyy mahtavat maisemat voimalaitosten välisistä kanjoneista.
Kotimaan maisemat kaiken nähdyn jälkeen ei jaksa paljoa kiinnostaa. Suuntasimme pikkuhiljaa kohti Töysän Tuuria ja Keskisen Kyläkaupan leirintäaluetta Onnelaa. Sähköpaikkaa emme tarvinneet, mutta muuta ei ollut jäljellä.
Yllätys oli sähkötolppien pistorasiat. Ovat kuulemma nykyään EU:n määräysten mukaisia. Siihen tarvitaan kolmenapainen pistotulppa. Kyseisen sovitekappaleen saa kaupasta, mutta onko järkeä laittaa erikoinen pistoke tolppaan, josta se lyhyellä jatkolla liitetään normaaliin maadoitettuun pistotulppaan, joka puolestaan jää sateeseen ??? (Järki hoi)
Palatessamme kotiinpäin poikkesimme Lempäälän IdeaParkkiin tarkoituksena mennä syömään. Porukkaa oli kaikki paikat niin täynnä. ettei kannattanut jäädä jonottamaan. Lähdimme Lempäälän keskustaan syömään. Ei tarvinnut jonotella.
Lempäälässä tapasimme Kylähullut veljekset, jotka automme ja Kylähullut Kulkurit- tarran nähtyään tulivat juttusille. Valitettavasti nimet ei jääneet muistiin. Heidän veljensä on parhaillaan rakentelemassa uutta menopeliä.
Oli mukavaa tavata muita saman henkisiä hulluja. Terveisiä vaan Lempäälän suuntaan.
Volvo B57 toimi kuin unelma. Ei mitään murheita koko matkalla. Tankkaus pari kertaa ja öljyn tarkistukset. Siinä kaikki. Kulutus matkalla Kolarista Norjan kautta Tornioon oli uskomattoman pieni 18,3 l/100 km. Matkanopeus Norjassa oli 50-70 km/h.
Kuviakin tuli otettua, mutta en tiedä kuinka niitä voipi liittää tähän.
Terveisiä kaikille: TeuSki
Jatkoimme Aavasaksan maisemiin kaverin mökille. Vettä satoi enemmän kuin kaatamalla, mutta sehän ei aiheuta ongelmaa isolle bussille. Henkilöautot jäävät siinä vaiheessa jalkoihin.
Ajoimme pieniä metsäautoteitä yli 25 km. Voitte vain arvailla vastaantulijoiden ilmeitä, kun keskellä ei mitään tulee bussi vastaan.
Taas kerran tuli todistettua, että isollakin pääsee varsin pieniin paikkoihin.
Matkamme jatkui kohti Olosta Muoniossa. Ilta meni todella hienossa säässä saunoen ja rentoutuen. Valitettavasti hyttysten määrä oli aivan liikaa ulkoiluun.
Seuraavaksi suuntasimme Kilpisjärven kautta Norjan alueelle. Kuten siellä liikkuneet tietävät, maisemat muuttuvat todella mahtaviksi. Nousut ja laskut ovat melkoisia. Ajelimme kohti Narvikia ja Lofoottein saaria. Lofooteille pääsee nykyään ajamalla todella mahtavaa siltaa pitkin.
Paluureittinä pienempiä teitä kohti Narvikia.
Rannasta nousimme ylös suunnaten Kiirunaan ja Gällivaaraan. Mahtavat maisemat ja autokin joutuu töihin nousuissa.
Vinkkinä muille, että kannattaa tulla Gällivaarasta Jokkmokin kautta etelään. Sieltä löytyy mahtavat maisemat voimalaitosten välisistä kanjoneista.
Kotimaan maisemat kaiken nähdyn jälkeen ei jaksa paljoa kiinnostaa. Suuntasimme pikkuhiljaa kohti Töysän Tuuria ja Keskisen Kyläkaupan leirintäaluetta Onnelaa. Sähköpaikkaa emme tarvinneet, mutta muuta ei ollut jäljellä.
Yllätys oli sähkötolppien pistorasiat. Ovat kuulemma nykyään EU:n määräysten mukaisia. Siihen tarvitaan kolmenapainen pistotulppa. Kyseisen sovitekappaleen saa kaupasta, mutta onko järkeä laittaa erikoinen pistoke tolppaan, josta se lyhyellä jatkolla liitetään normaaliin maadoitettuun pistotulppaan, joka puolestaan jää sateeseen ??? (Järki hoi)
Palatessamme kotiinpäin poikkesimme Lempäälän IdeaParkkiin tarkoituksena mennä syömään. Porukkaa oli kaikki paikat niin täynnä. ettei kannattanut jäädä jonottamaan. Lähdimme Lempäälän keskustaan syömään. Ei tarvinnut jonotella.
Lempäälässä tapasimme Kylähullut veljekset, jotka automme ja Kylähullut Kulkurit- tarran nähtyään tulivat juttusille. Valitettavasti nimet ei jääneet muistiin. Heidän veljensä on parhaillaan rakentelemassa uutta menopeliä.
Oli mukavaa tavata muita saman henkisiä hulluja. Terveisiä vaan Lempäälän suuntaan.
Volvo B57 toimi kuin unelma. Ei mitään murheita koko matkalla. Tankkaus pari kertaa ja öljyn tarkistukset. Siinä kaikki. Kulutus matkalla Kolarista Norjan kautta Tornioon oli uskomattoman pieni 18,3 l/100 km. Matkanopeus Norjassa oli 50-70 km/h.
Kuviakin tuli otettua, mutta en tiedä kuinka niitä voipi liittää tähän.
Terveisiä kaikille: TeuSki