Kysymykseni tietäjille:
1. Onko jotain järkevää valmista laitetta, joka kytkisi maasähkön aikana 230V linjaan ja automaattisesti maasähkön loputtua invertterin 230V samaan linjaan. Ja taas automaattisesti takaisin heti kun maasähköä on saatavilla? Invertterissä on 3 asentoa virtakytkimessä, ON - OFF -Stand By
2. Vuosimallin '83 autossa ei ole mitään tällaista vikavirtasuojalaitetta (lainaus vanhasta keskustelusta) Lisäksi laita 30mA vikavirtasuoja oma autoon vaikka se pitäisi olla kaikissa ulkopistokkeissa nykyään vakiona,poikkeuksena vanhatkytkennät ja on varmasti halpa henkivakuutus.Meillä vikavirta ja sulake 10A kytketty heti releen jälkeen ennen kun menee pistorasioille. Kuulostaisi järkevälle, jos oikein ymmärsin, mistä on kyse. Tämä kai olisi järkevintä olla tuon edellisen kytkinsysteemin yhteydessä. Onko tähän valmista tuotetta?
3. Autossa maasähkö on tuotu alun perin jo Kiitokorin tehtaalla lohkolämmittimen liitännällä sisään ja sieltä jakorasiaan. Mittailin nopeasti maadotustappia, enkä saanut yleismittaria piippaamaan auton rungon ja ko. nastan välillä. En mene vannomaan maakosketuksen tasoa mittauskohdassa, mutta pitääkö/saako ko. nastalla olla yhteys auton runkoon?
Taas tiedoista kiitollisena
