Scanialla maailmalle
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
No senverran kuitenkin tuo palamisasia askarrutti että puhelimet lompsat yms. tavara käden ulottuvilla ja jatkuva kameraseuranta peräpäähän sammutin vierellä olimme valmiina pysähtymään, poistumaan ja kentie sammuttamaan jos olisi savua ilmaantunut. Ruiskivan dieselin ohjasin alamäkeen ettei ajaessa enään suoraan ruiskinut turboon. Mutta hyvä ettei oltu siinä 99% tilastossa mukavempi näin.
Scania K82, kyllä lähtee
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
Tuossa n. kolme viikkoa taaksepäin oli sellaisia hankalia kelejä kosteaa ja taas välillä pikkupakkasta. No se kehitti paannejäätä ilpon alla haitaten pumpun toimintaa
Laitoin sitten webaston päälle ja pidin n 10 astetta lämmintä kun on vedetkin on vielä sisällä, tankissa oli ainetta 90 litraa ja sillä se lämmitteli n. 1,5 viikkoa ennenkuin sammui. Nyt sitten taas pidän lämmintä ilpolla
Tulevan viikon ma-ti olisi tarkoitus vaihtaa ne hiukan huonossa hapessa olevat polttoaineputket ja suodattimet. Samaan rytäkkään laitetaan ilpon alle kaukaloon itsesäätyvä kaapeli, jos se tilanne sillä korjaantuisi. Sitten varsinaiset auton tuunaukset aloitetaan joulun jälkeen 



Scania K82, kyllä lähtee
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scanialla maailmalle
Tuohon ilpoon liittyen. Harrastepajani ilpo kehitti viime talven aikana noin kolme pulkallista jäätä, jotka sitten kumosin viereiseen puroon pulkan täytyttyä. Ilpossa on oma sulassapitovastus masiinan pohjassa.
Minkälaisessa paikassa ilpon ulkouksikkö on autossasi?
Minkälaisessa paikassa ilpon ulkouksikkö on autossasi?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
Auton kyljessä on aukko miltei ylärunassa ja siellä pohjalla alukaukalo ja poistoletku siitä auton alle, ilpon edessä ilmaohjain säleikkö. Tähän kaukaloon ja poistoletkuun laitan sen itsesäätyvän nelimetrisen kaapelin. Pitäisi pysyä sulana. Nyt kaukalon pohjasta ilpon alapintaan on matkaa noin 12 cm
ei siihen tilaan tarvi pitkään odotella niin jää on noussut kohisten ilpoon kiinni
Sivuhuomautuksena täytyy kehua tätä ostamaani macbook airia ei tarvi enään ihmetellä lähteekö laakista tulille vai ei ja on helppo käyttää, siis ei enään pctä 



Scania K82, kyllä lähtee
Re: Scanialla maailmalle
Tere joroisten linjuri ässä.Me hommattiin ristiinan vanha kirjasto-auto ja on -89v volvo.Nyt ollaan samassa tilanteessa kun sä aloittaessa koko projektia.Meinasin vaan et voisko tässä lähi aikoina tulla kattomaa ja ottamaan vinkkejä ku ollaan täysiä ummikota (ei ois pitkä matka)Löytäisinkö yhteystiedot jostain jos tapaaminen käy.
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
retaleet kirjoitti:Tere joroisten linjuri ässä.Me hommattiin ristiinan vanha kirjasto-auto ja on -89v volvo.Nyt ollaan samassa tilanteessa kun sä aloittaessa koko projektia.Meinasin vaan et voisko tässä lähi aikoina tulla kattomaa ja ottamaan vinkkejä ku ollaan täysiä ummikota (ei ois pitkä matka)Löytäisinkö yhteystiedot jostain jos tapaaminen käy.
Kyllä passaa tulla vilkaisemaan. Soittele 040 545 7786 perjantai on kiinni Kiinanvierailun merkeissä mutta la- su on jo väljempää viikolla sitten iltaisella. Mutta tietysti päivänvalossa näkisi paremmin kaikki virheet

Scania K82, kyllä lähtee
Re: Scanialla maailmalle
Hieno homma kiitos jo etukäteen.Palataan.
- hirmu
- Rattimajuri
- Viestit: 195
- Liittynyt: 20 Marras 2008 20:48
- Truck: MB Superstar
- Location: pohjois-karjala
Re: Scanialla maailmalle
oletko miten talviaikaan kerenny tuon hupiakuston virran riittävyyttä testaamaan? itsellä ollu mielessä jos laittaisi kanssa omaan autoon neljän akun hupiakuston. mitenkähän virta riittäisi ilpon, lattian, ja käyttösähkön suhteen, tarve kun olisi noin kahdeksan tunnin yhtämittaiselle käytölle.
mb superstar -91, "oidibus"
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scanialla maailmalle
Kyllähän sen laskea voi, ja helpoin olisi jos energiamittarilla maasähkössä ollessa mittaisit vuorokauden keskiarvon. Veikkaan vaan että tuo lattialämmitys imaisee suurimman osan, ja melkoiset akut saa olla että virta riittää, toki eristyksellä / ulkoilman lämmöllä on tuossa suuri merkitys.hirmu kirjoitti:oletko miten talviaikaan kerenny tuon hupiakuston virran riittävyyttä testaamaan? itsellä ollu mielessä jos laittaisi kanssa omaan autoon neljän akun hupiakuston. mitenkähän virta riittäisi ilpon, lattian, ja käyttösähkön suhteen, tarve kun olisi noin kahdeksan tunnin yhtämittaiselle käytölle.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- hirmu
- Rattimajuri
- Viestit: 195
- Liittynyt: 20 Marras 2008 20:48
- Truck: MB Superstar
- Location: pohjois-karjala
Re: Scanialla maailmalle
tämä se pitää tehdä, ultimatemarket kun lahjoitti ilpon mukana sen tyhjennys pumpun ja energian kulutusmittarin! eli laitanpa huomenissa vehkeet päälle ja mittailen kulutusta, niin siitä taitaa saada tosiaan suuntaa. tuo lattialämmitys on sillälailla "hauska", että ei sitä jalan alla kuumaksi voi väitää, mutta eron huomaa kun menee vaikka vessaan, jossa lämmitystä ei ole: siellä meinaa jalat jäätyä. auton puolella taas voi olla aivan mukavasti ohuet sukat jalassa. mutta mukavuuslämmityshän se taitaa ollakin 

mb superstar -91, "oidibus"
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
Akkujen kestoa oikeassa asumistilanteessa pakkasen keskellä ei ole vielä testattu, mutta jos vaikka ensitalvena kesällä piisaa aika pitkälle vaikka meillä ei ollut vielä kaasuvermeet tasoittamassa kulutusta
Eilen oli tarkoitus vaihtaa se vuotava polttoaineputki, mutta pahus uudet putket oli samannäköiset ja muotoiset, mutta se pää mikä tulisi moottoriin kiinni oli kuitenkin pari senttiä lyhyempi kuin vanhat
No uudet ehdokkaat tulossa keskiviikkona. Itsesäätyvä kaapeli ilpon alle ja uusi viemäriputki altaasta auton alle onnnistui kyllä vallan helposti
Nyt ei pitäisi muodostua paannejäätä. Katselin samalla kattoluukkua ja mietiskelin Silentin laittoa katolle. Käytön kannalta sille ei ole nykyisellään tarvetta mutta olisihan se varalta, jos vaikka ilpo joskus pettäisi kesken helteisen matkan
Kellä olisi käytännön kokemusta / tietoa tuosta Telair 7300 H silentista 

Eilen oli tarkoitus vaihtaa se vuotava polttoaineputki, mutta pahus uudet putket oli samannäköiset ja muotoiset, mutta se pää mikä tulisi moottoriin kiinni oli kuitenkin pari senttiä lyhyempi kuin vanhat




Scania K82, kyllä lähtee
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
Nyt on dieselvermeet kunnossa, uutta putkea suodatinta ja jotain muita osia jotka kuulemma voisi jättää välille. Uskon tähän enemmän kun oli ammattimies asialla
Ilpon alla olevaan kaukaloon laitoin rosterisen lähdön ja siitä 50 viemäriputkella linja auton alle. Lämpösaattokaapelilla tein "kahdeksikon" kaukaloon ja loput putkeen
Lisäksi vaihdoimme webaston polttoainemittarin uuteen, kun se meinasi syttyä liekkeihin viimeisimmällä reissulla. Enpä ole ennen kosketellut niin lämpöistä ja väriä vaihtanutta mittaria
mikähän sillekin tuli. Nyt kun tauluun tuli uusi mittari kai ne kaikki muukin siitä ympäriltä täytyy vaihtaa uudempiaikaisempiin...sama käy yleensä osittaisissa keittiörempoissakin
Kun ajoin rempan jälkeen auton kotio sen kolmen kilometrin pätkän tuntui että auto kulki kovin kepeästi ikäänkuin pintakaasulla
olisiko voinut aiemmin miten vaikuttaa menoon hiukan vuotava putki ja kenties kakkaiset suodattimet. No käyn tänään kauppareissulla ja samalla tankkaan webaston säiliöön 90 l dieselia talven varalta ja kokeilen isommalla tiellä menohaluja, niin kyllä sieltä saan paremman tiedon lisääntyikö menohalut meidän poppiksella
Nyt sitten vain jännityksellä seuraamaan miten käy ilpon talvenmittaan jaksaako pitää paikat sulana pakkasilla ja vaihtuvilla keleillä


Lisäksi vaihdoimme webaston polttoainemittarin uuteen, kun se meinasi syttyä liekkeihin viimeisimmällä reissulla. Enpä ole ennen kosketellut niin lämpöistä ja väriä vaihtanutta mittaria


Kun ajoin rempan jälkeen auton kotio sen kolmen kilometrin pätkän tuntui että auto kulki kovin kepeästi ikäänkuin pintakaasulla
olisiko voinut aiemmin miten vaikuttaa menoon hiukan vuotava putki ja kenties kakkaiset suodattimet. No käyn tänään kauppareissulla ja samalla tankkaan webaston säiliöön 90 l dieselia talven varalta ja kokeilen isommalla tiellä menohaluja, niin kyllä sieltä saan paremman tiedon lisääntyikö menohalut meidän poppiksella

Nyt sitten vain jännityksellä seuraamaan miten käy ilpon talvenmittaan jaksaako pitää paikat sulana pakkasilla ja vaihtuvilla keleillä

Scania K82, kyllä lähtee
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scanialla maailmalle
Kellota se race crhonolla, kuten minä tuolla moottorin piristys topikissa, niin saadaan vertailuaikoja.kariyr kirjoitti: Kun ajoin rempan jälkeen auton kotio sen kolmen kilometrin pätkän tuntui että auto kulki kovin kepeästi ikäänkuin pintakaasulla
olisiko voinut aiemmin miten vaikuttaa menoon hiukan vuotava putki ja kenties kakkaiset suodattimet.

-Koska sen voi tehdä myös itse-
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
No kävinpä tänään kellottamassa poppiksen kulkua ja nyt hiukan panin merkille kierroslukuja eri nopeuksissa. 80 km / h 1720, 100 km / h 2120, 120 km / h melko lähellä punaista
Mutta voi pirskatti kaikki tuntui toimivan ja rahat riitti tankin täyttöön, mutta jo huoltoasemalla panin merkille koneen alla hienoisen lätäkön
no ajattelin että se on tullut jonkun muun romusta autosta ja jatkoin matkaa. Ajoin kaupan pihaan ja kurkkasin konehuoneeseen, perskeles sieltähän oli valunut öljyä maahan saakka
Ajoin kaverini verstaalle ja lampun valossa kurkittiin alta ja päältä että mistä öljy tulee, mutta ei havaittu varmaa kohtaa. Kun polkaisimme kovemmat kierrokset koneeseen niin huomasimme että joistain turbon luota ehken sen alapuolelta sitä tulvi kierroksilla eikä ollut mitään noppasua:evil: No te kaikki muut jo varmaan tiedätte mikä siellä on irronut / hajonnut...ahtimen putki vai..
Aiemmin koneesta ei ole porsinut mitään pisaraakaan ja nyt sitten ihan ilman mitään syytä, no ajaa nilkuttelin pintakaasulla poppiksen kotipihalle lepäämään



Ajoin kaverini verstaalle ja lampun valossa kurkittiin alta ja päältä että mistä öljy tulee, mutta ei havaittu varmaa kohtaa. Kun polkaisimme kovemmat kierrokset koneeseen niin huomasimme että joistain turbon luota ehken sen alapuolelta sitä tulvi kierroksilla eikä ollut mitään noppasua:evil: No te kaikki muut jo varmaan tiedätte mikä siellä on irronut / hajonnut...ahtimen putki vai..

Aiemmin koneesta ei ole porsinut mitään pisaraakaan ja nyt sitten ihan ilman mitään syytä, no ajaa nilkuttelin pintakaasulla poppiksen kotipihalle lepäämään

Scania K82, kyllä lähtee
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scanialla maailmalle
Scaniakariyr kirjoitti:No kävinpä tänään kellottamassa poppiksen kulkua ja nyt hiukan panin merkille kierroslukuja eri nopeuksissa. 80 km / h 1720, 100 km / h 2120, 120 km / h melko lähellä punaistaMutta voi pirskatti kaikki tuntui toimivan ja rahat riitti tankin täyttöön, mutta jo huoltoasemalla panin merkille koneen alla hienoisen lätäkön
no ajattelin että se on tullut jonkun muun romusta autosta ja jatkoin matkaa. Ajoin kaupan pihaan ja kurkkasin konehuoneeseen, perskeles sieltähän oli valunut öljyä maahan saakka
![]()
Ajoin kaverini verstaalle ja lampun valossa kurkittiin alta ja päältä että mistä öljy tulee, mutta ei havaittu varmaa kohtaa. Kun polkaisimme kovemmat kierrokset koneeseen niin huomasimme että joistain turbon luota ehken sen alapuolelta sitä tulvi kierroksilla eikä ollut mitään noppasua:evil: No te kaikki muut jo varmaan tiedätte mikä siellä on irronut / hajonnut...ahtimen putki vai..![]()
Aiemmin koneesta ei ole porsinut mitään pisaraakaan ja nyt sitten ihan ilman mitään syytä, no ajaa nilkuttelin pintakaasulla poppiksen kotipihalle lepäämään



-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Scanialla maailmalle
[OFFTOPIC]Älä huoli, lupaan että sitä savua nousee korvien välistä ja/tai lompakosta setelien haihtuessa "savuna ilmaan", kun sattuu "pandavärinen tilataksi" tai muu virkavallan edustaja väärään paikkaan väärään aikaan... Ajoneuvokohtainen ja tiekohtainen ylitys roimalla kädellä (mikäli tosiaan 125 km/h kiekolta neula putoaa) ei oo ihan halpaa lystiäReddewil kirjoitti:Kyllähän tuo oma auto tasottuu kummasti tuossa 100km/h vauhdissa ja piirturista loppuu asteikko kun rekkojen ohi ajeleeSavua kuitenkin kaipaisin

Ei sillä, ettenkö tietäisi että isoilla autoilla pääsee isoa kovaa, tai ettenkö olisi itsekin sitä joskus kokeillut... Kannattaakohan näistä "ennätyksistä" tai muista voimannäytteistä tälläkään foorumilla pitää ihan niin kovaa metakkaa? Moni kulkureista on kuitenkin turhan helposti tunnistettavissa liikenteestä näitä viestejä lukevalle. Turhaa siis mielestäni houkutella virkavaltaa kimppuunsa ihan vapaaehtoisesti kovilla vauhdeilla kehuskelemisella...[/OFFTOPIC]
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scanialla maailmalle
[OT]b12m kirjoitti:[OFFTOPIC]Älä huoli, lupaan että sitä savua nousee korvien välistä ja/tai lompakosta setelien haihtuessa "savuna ilmaan", kun sattuu "pandavärinen tilataksi" tai muu virkavallan edustaja väärään paikkaan väärään aikaan... Ajoneuvokohtainen ja tiekohtainen ylitys roimalla kädellä (mikäli tosiaan 125 km/h kiekolta neula putoaa) ei oo ihan halpaa lystiäReddewil kirjoitti:Kyllähän tuo oma auto tasottuu kummasti tuossa 100km/h vauhdissa ja piirturista loppuu asteikko kun rekkojen ohi ajeleeSavua kuitenkin kaipaisin
![]()
Ei sillä, ettenkö tietäisi että isoilla autoilla pääsee isoa kovaa, tai ettenkö olisi itsekin sitä joskus kokeillut... Kannattaakohan näistä "ennätyksistä" tai muista voimannäytteistä tälläkään foorumilla pitää ihan niin kovaa metakkaa? Moni kulkureista on kuitenkin turhan helposti tunnistettavissa liikenteestä näitä viestejä lukevalle. Turhaa siis mielestäni houkutella virkavaltaa kimppuunsa ihan vapaaehtoisesti kovilla vauhdeilla kehuskelemisella...[/OFFTOPIC]
No tämäkin on totta, mutta saahan sitä vähän kopasta, ja varsinkin kun tämä ei tapahtunut kotimaassa


Josta tulikin mieleen, että 80-lätkä kai ei ole pakollinen persiissä? Vai onko yleensäkkään, katsastusingenjööri ei osannut sanoa oikein mitään, tai sitten en edes kysynyt. Toki henkilöautollahan saa ajaa sataa ja suomen motoriteillä jopa kovempaa suvena. Mutta taisi siinä joku painojuttu olla? [OT/]
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
No en jaksa henkilökohtaisesti kantaa huolta tuosta auton mittarin ja kierroksien tsiikailusta / kirjoittelusta. Kaikki ajot teen pääsääntöisesti tiekohtaisien nopeuksien mukaan hyvällä omalla tunnolla ja turvallisesti. Jos joku virkaintoinen lukee juttujani ja lähtee jahtaamaan, niin mahdollisen sakotuksen yhteydessä voin luvata vielä kiehauttaa poppiksessa bullakaffeet
Tuolla liikenteessä todellakin kun ajan turvallisesti liikennevirtojen mukana voisi näitä hypoteettisia 40 km / h / ajoneuvokohtaisia ylityksiä syntyä, miten virkavalta noihin suhtautuu...onko jollakin OIKEAA tietoa tästä, tai kenties karvas kertomus jakaa kanssamme. Ajoin kerran pienemmällä autolla (k-auto 80) 100 km alueella aivan epähuomiossa muistaakseni 125 km / h, eli ajoneuvokohtainen ylitys 45, mutta korttiani ei kukaan kysellyt, mutta silti hyi minua. Mutta tuonkin rikkomuksen olen kärsinyt ja sovittanut maksamalla siitä asianmukaisen sakon, joten ei siitä sen enempää 


Scania K82, kyllä lähtee
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
niki-racing kirjoitti:Ei kovin viisas kaveri Sinulla....?? 99% bussipaloista juuri alkanut ruiskuputken murtumasta johtuneesta vuodosta... Juuri nämä putket pitäisi määräajoin uusii varsinkin takatuuppareissa, etteivät ehdi "väsyä"... Onneksi olitte päässeet ilman vahinkoo perille...?
Tutkin mielenkiinnosta noita onnettomuustutkintaraportteja, en löytänyt aivan tuoretta mistähän noita löytyisi? Löysin yhden muistaakseni 2000 vuonna tehdyn onnettomuustutkintaraportin jossa oli tutkittu 33 kpl linja-auton palojen syyt... siinä raportissa 33 palosta 9 paloa oli saanut alkunsa polttoaineesta

Scania K82, kyllä lähtee
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: Scanialla maailmalle
Tutkin mielenkiinnosta noita onnettomuustutkintaraportteja, en löytänyt aivan tuoretta mistähän noita löytyisi? Löysin yhden muistaakseni 2000 vuonna tehdyn onnettomuustutkintaraportin jossa oli tutkittu 33 kpl linja-auton palojen syyt... siinä raportissa 33 palosta 9 paloa oli saanut alkunsa polttoaineesta
[/quote]
Niin... meilläpäin tuo prosentti ei niin tarkka aina, eikä muutenkaan elämä hiusten halkomista.... Mutta usein kuitenkin syynä, itsellä aina pelko, kun muutama auto ja kone syttynyt. Terveisin 81 vuotta, 8kk, 16pv siitä kun ukki ensimmäisen auton osti ja siitä saakka olleet leipätyönä....

Niin... meilläpäin tuo prosentti ei niin tarkka aina, eikä muutenkaan elämä hiusten halkomista.... Mutta usein kuitenkin syynä, itsellä aina pelko, kun muutama auto ja kone syttynyt. Terveisin 81 vuotta, 8kk, 16pv siitä kun ukki ensimmäisen auton osti ja siitä saakka olleet leipätyönä....

Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
Nyt kun on meilläkin nuo 20 asteen kahtapuolta olevat pakkaset niin olisi varmaan ilpon toimintakyky lamaantunut jos en olisi rakentanut tätä uutta alapuolisen kaukalon poistoveden uutta isompaa viemäriä ja lämmitystä. Auton alla jo melkoinen jäinen taideteos
eli kyllä se ilpo sitä vettä kehittää. Kunhan siirrän auton sen omalle paikalle niin laitan minäkin pulkan sinne alle niin voi vähän mittailla paljonko sitä tulee, eikä jäädy auto maahan kiinni 


Scania K82, kyllä lähtee
- kariyr
- Rattimajuri
- Viestit: 223
- Liittynyt: 05 Marras 2008 16:58
- Truck: ex-kirjastoauto
- Location: Joroinen, Kuvansi
- Viesti:
Re: Scanialla maailmalle
Kun tein poppiksen siirron omalle paikalle ja otin sen tarvitseman virran eri pistokkeesta kuin aiemmin ja kaikki toimi hyvin. Sähkö vaihtui klo 10 aikaan yösähkön puolelle ja lattialämmitykset, varaajat yms. vermeet napsahti päälle olikin poppiksen kulutus liikaa juuri siitä pistokkeesta.. paloi siis yksi pääsulake
sen huomasin sitten aamulla ja vaihdoin sen uuteen...keitin kahvit ja arvailin mielessäni joko wc pytty on halennut
Poppiksen virrat oli vähissä ja kylmää oli sisällä ja pönttö oli niin jäässä kuin se voi olla sellaisella paukkupakkasella, mutta onko se halennut
Nyt poppiksessa on virtaa ja hiukan lämmintä sulakekin on kestänyt kun hieman kevensin kuormitusta tietyistä pisteistä
Toivottavasti tämä episodi lämmittää mahdollisimman monen mieltä näin pakkasien keskellä
Nyt veikkauksia miten vesivessan käy reilun parinkympin kylmällä vedet sisällä






Nyt veikkauksia miten vesivessan käy reilun parinkympin kylmällä vedet sisällä


Scania K82, kyllä lähtee
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scanialla maailmalle
Ei se pytty halkee, mulla on tuossa talon takana ido ja arabia, unohtu tuohon kun en jaksanu suuliin kantaa syksyllä. Idossa on jäätä se koko alamutka täynnä, kattelin kun vedin tyttöö pulkalla ohi ja revin sen maasta irti, kun toki oli jäätyny heinikkoonkin kiinni 

-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scanialla maailmalle
No joo säiliö, totta.Lahti32 kirjoitti:kyllä säiliö halkeaa varmasti jos se jäätyy.
-Koska sen voi tehdä myös itse-