Hellurei

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Fiilisbussi
Kuski
Truck: Sisu, Kiitokori

Hellurei

Viesti Kirjoittaja Fiilisbussi »

Milaista porukkaa täällä on? Ja minkä ikäistä? Miten tämä kukuritouhu oikein toimii jne....

Meillä on bussi, jota olemme muuttamassa matkailuautoksi. Kyseinen bussi on meillä ollut jo vuodesta -97 saakka ja sitä ennen toimi kirjastoautona. Ostimme ja muutimme sen ravintolaksi. Bussi on siis toiminut jo monessa muodossa ja on meille erittäin tärkeä. On se jännä, ku moiseen kapistukseen kiintyy :D Siihen liittyy monenmoisia seikkailuja, tunteita ja tarinoita.

Nyt jälleen on bussin muodonmuutos edessä.

Tällä htkellä bussi on toiminut meidän varastona. Nyt se tyhjätään ja ruvetaan tuunaamaan.

Kertokaas nyt ensiksi teistä vähän ja sitten raotan enemmän keitä me olemme ;)
j0ri
Rattiamiraali
Truck: K112-Lahti 450 Eagle

Re: Hellurei

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Tervetuloa foorumille!

Kyllä täytyy sanoa että tätä foorumia on tullut itse seurailtua nyt pari vuotta aktiivisesti. Mutta samaan hengenvetoon myönnän että oon itse ollut turhan passiivinen osallistumisen suhteen. Ehkä tilanne muuttuu nyt uuden puhelimen myötä, sillä en jaksa koneen ääressä roikkua vaan olen tihrustanut foorumim viestit kännystä. Juuri hankkimastani uudesta viestien näppäily on aavistuksen jouhevampaa.

No mutta asiaan palatakseni itse olen siinä ymmärryksessä että täällä ikäjakauma on hyvin laaja, eli ei ole mikään teinifoorumi, vaan näkemystä on monelta kantilta. Erilaisissa elämäntilanteissa tuntuu ihmiset olevan, on festariautoja, kokoperheen kulkineita ja eläkeläisten lomakoteja.

Joten helppoa mukaantulon pitäisi olla. Itse olen melkolailla aloitteleva foorumin käyttäjä, mutta käsittääkseni on vielä varsinaiset kylähullut, joihin voi liittyä olemalla fyysisesti läsnä tapahtumissa. Korjatkoon viisaammat jos väärin meni. Epäsosiaalisena henkilönä ja pahasti keskeneräisen rojektin takia oon ite vielä pysytellyt ainoastaan foorumilla.

Mutta laitahan ihmeessa lisäinformaatiota teidän rojektista, kuulostaa mielenkiintoiselta! =)
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
kittari
Kokenut kuljettaja

Viesti Kirjoittaja kittari »

tervetuloa minunkin puolesta. olen tänä talvena aloittanut bussi harrastuksen ja saanut tätä kautta tärkeää tietoa tekniikasta ja määräysistä jotka olisi ollut huomattavasti hankalampi itse selvittää, kun ei esim ole minkäänlaista huolto-opaskirjaa. suuri kiitos neuvoista. olemme suurperhe vantaalta 6-7 lasta riippuen viikonlopusta :shock: +koira. itse olen neljäyks v. jotenki tää foorumi koukuttaa et on pakko lukea joka päivä. :D
Scania K112 CLB AA/6000 kutter deca 320 -87
Rosvolinna
Vapaaherra
Truck: B10M + MB515

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Tervetuloa mukaan keskusteleman "Fiilisbussi".

Itsekin luen palstaa lähes päivittäin ja olen saanut lukuisia hyviä neuvoja auton elvyttämiseen :) Omasta projektistani olen avannut viestiketjun, jota päivitän säännöllisen epäsäännöllisesti.

Se mikä on pakko myöntää - tämä on yksi asiallisimmista keskustelupalstoista mitä netti sisällään kantaa. Kiitokset meille kaikille :) :)

Toinen hyvä palsta on "karavaanari.info" sieltä löytyy paljon vinkkejä matkailuvälineen laittoon.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tervetuloa meidänkin puolesta.

Bussi hankittiin 2003 "koko perheen" autoksi lähinnä kesäisiin reissuihin ja sittemmin tarve on "yllättäen" laajentunut myös kavereiden kanssa tehtäviin kalareissuihin ja useampien bussiharrastajien kesken tehtäviin retkiin koti ja ulkomailla. No sen verran mukavaa on bussiretkeily että ollaan ajettu läpi vuoden, ihan kovimmilla paukkupakkasilla ei ole viitsitty ajella.

Foorumi tarkistetaan lähes päivittäin :oops: ja täällähän on kiinnostavia projekteja menossa mitä seurata jos ei satu itellä olemaan. Porukka uskaltaa alkaa isompiinkin hommiin kun tietoa jaetaan, esim vanhaa paloautosisua muutetaan Volvo-Allison tekniikalle mikä kiinnostaa tosi paljon!

Itse olen 38v isonperheen isä, talotekniikka-alan kehitysjohtaja ja sivutoiminen yrittäjä. Moni foorumia lukeva tunteekin meidät ja ollaan paljon reissattu yhdessä. Vaihtoehtoista tekemistä riittää joka päivälle, reissutyötä tehdään ja bussinrakentelu ja retkeily on meidän perheen henkireikä. Perjantaina otan vapaata töistä, firmasta, vaimosta ja lapsista, ja kaikesta muustakin, kerään kaverit ja velipojat bussiin ja häippäsen Atlannin rannalle kalareissuun. Kerran vuodessa.
Tulevaisuus on sähköinen
Fiilisbussi
Kuski

Kivaa, kun olette kommentoinut :)

Me olemme 6 henkinen perhe. Minä ja mieheni (vuoron perään varmaan kirjoitellaan, minä taatusti aktiivisemmin) ja neljä tyttölasta -96, -99, -06 ja -08, kaksi koiraa ja kolme kissaa. Asumme maalla saaressa.

Hauskinta oli viimekesäinen törmäys. Olimme Ruissalossa ystäviemme asuntovaunulla. Näimme leirintäalueella, että hei tuollahan on bussi!!! :shock: Sanoimme, että kuka hullu täällä bussilla on :lol: Ajatuksena, että onko tosiaan täällä muitakin hulluja olemassa bussiviriysten kanssa kuin me vaan. Emme ole aikaisemmin muihin bussihulluihin törmännyt. Olemme siis pitänyt itsejämme melko tärähtäneinä moisen kapistuksen ja touhujen kanssa.
No mieshän meni heti siitä paikasta kyseisen bussin miehen luokse höpöttämään, että sullahan on bussi, wau. No sitte pelmahdettiin meidän koko lauma siihen ihastelemaan bussia ja rupattelemaan :)
Ystävällinen herrasmies sitten meille selvitti, että on oikein olemassa tällainen oma seurue kuin kylähullut kulkurit :lol: Me oltiin, että ei voi olla totta!!! :lol:
Oli niin hauskaa saada tietoon, että on tässä maassa tosiaankin muitakin huluja ja vielä hullujen nimellä :lol:

No mutta, meidän bussi on toiminut meidän varastona, koska olemme muuttanut ja rakentanut ja lapsia tullut. Ei oikein paukut kaikkeen riitä. Meidän haaveena on ollut kuitenkin se, että me muutetaan se matkailuautoksi meidän perheelle. Bussi on ollut meillä vuodesta 1997 ja meidän mukana kulkenut paikasta toiseen.
Nyt sitten päätettiin, että myydään se pois.
Varteenotettava ostajakin löytyi ja oli jo tulossa katsomaan, mutta kuinkas kävikään... Menimme puihin.
Päätettiin kysyä yhdetä ystävältämme, että voisiko hän ruveta sitä yhdessä miehen kanssa tuunaamaan ja sehän lupautui. Noh, sitten piti soittaa ostajalle, että sorry nyt vaan, mutta ei nyt kyetäkkään myymään, ku ruvetaankin tekemään sitä itte. Se on vaikeaa luopua siitä.
Joten myymisajatukset on haudattu ja tohina on käynnissä :D
Onneksi ostaja oli ymmärtäväinen :)

Tässä nyt sitten taas ollaan bussi mielessä.

Miehellä on myös meidän yläkerran projekti, joten miehen aika menee yläkerrassa ja minun aikani pihatöissä. Bussia värkkää ystävä tuossa naapurissa, joten valvovan silmän alla se koko aika on.
Meillä on koti vielä keskeneräinen, niin miehen harteille ei kaikkea voi sysätä.

Mutta katsotaan, koska bussi valmistuu. Sitä odotellessa ja sisustaa suunnitellessa. Meillä ei ole harmainta hajua millainen siitä on tulossa. Kaikki on vielä suunnitteluasteella, mutta onhan tässä aikaa suunnitella, ku puretaan sisustaa, eiköhän se idea sieltä vielä synny :)

Innoissamme ollaan vanhasta bussistamme :)

Tarinoin tuonne projektipuolelle miten homma edistyy.
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kuulostaa ihan normaalilta harrastajaperheeltä ;) Rahat on toisinaan vähissä kun saatetaan ostella jotain kallista monta asiaa peräkkäin, ja eipä se ison lapsiperheen elämä niin hirveen edullista muutenkaan ole.

Palsta on hyvä kun täällä on niin monenlaista tarvetta ja erilaisia ihmisiä. Monet on kirjoittajanakin niin leppoisia, "tekijä työnsä tuhoaa" jne.....
Tulevaisuus on sähköinen
MB1962
Rattiamiraali
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Member id: 95

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Terve täältäkin !

Ja onneksi olkoon kun ette päässeet hulluudesta eroon.
Ennen kun alatte kovasti rakentamaan kannattaa kävästä hullujen kokoontumis ajoissa ja käydä kiertämässä pari-kolmekymmentä bussia sisältä niin saatte varmasti paljon ideoita ja tietoa, ei tarvi itse kaikkea kantapään kautta oppia kun joku on varmaan jo kokeillut. Ens vkn loppuna karstulassa ja luult. 2.9 poroholmassa.

Me reissataan läpi vuoden enempi talvella laskettelukeskuksissa ja kesällä muutama retki.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Mukavaa saada taas lisää porukkaa ja vielä kauemmin "hullutelleita" :lol: ei tästä hommasta varmaan koskaan pääse eroon :oops:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Addica
Rattimajuri
Truck: B10M, B12M

Viesti Kirjoittaja Addica »

Fiilisbussi kirjoitti: Tässä nyt sitten taas ollaan bussi mielessä.

Itselläkin on ollut usein bussi mielessä.
Kunnes viimein sain tarpeeni tyydytettyä.
:D

Viikon se ihanuus on nyt sitten tuossa pihassa köllötellyt.
(vähän saattaa kuulostaa pervolta, mutta... :lol: )
Fiilisbussi
Kuski

Olemme miehen kanssa lähdössä reissuun perjantaina ja lapsenvahtikin on hommattu paikalle.
Me emme kuitenkaan kykene bussilla lähteä, koska se on niin vaiheessa, mutta voiko Karstulaan tulla ilman bussia? Matkaamme autollamme ja teltalla :D
Kiitos paljon kutsusta ja jos tosiaankin joukkoonne sopii, niin mielellämme tulemme Karstulaan. Lauantaina matkaamme mahdollisesti Laukaalle...
Meidän joukossa on koira mukana :)

Mutta siis kertokaa voiko tulla, vaikka bussilla emme vielä liikukkaan. Jos vaikka 2.9. bussi olisi siinä pisteessä, että vois vaikka siirtokilvillä lähteä poikkeamaan :lol:

Niin ja missä päin Karstulaa?
MB1962
Rattiamiraali
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Member id: 95

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Moi
Kyllä voi tulla ilman bussia, se on Caravan alue Iso mies Humpintie 667.
Olen itsekkin todennut että kannattaa aina "vakoilla" muiden vehkeitä joka kerta saa uusia vinkkejä, kun tämä on todistetusti normaalia hullumpaa porukkaa. Koiria ja lapsia on lähes joka bussissa.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Fiilisbussi
Kuski

Ok, no me töräytetään paikalle perjantaina ellei sitte mitään muutoksia tule.
Nähdään siellä sitten :)
Kyllä me varmaan teidät muut löydetään :lol:
KulkuriNeiti
Apukuski
Truck: Fiat Iveco -84

Viesti Kirjoittaja KulkuriNeiti »

Moi täältä kans :)

Mä oon 22-vuotias tamperelaistyttö, ostin just asuntoautoks muunnetun Fiatin Ivecon, eli vähän pienemmän kaverin kun teillä! Jollain loppunu kuitenkin vähän into kesken, joten tuunailu on jääny mulle.

Vielä ei olla päästy kun yks retki tekeen... Mutta toivottavasti ens viikolla Itä-Suomeen :) Kauheesti yritän tota nyt maalata ja muutenkin laittaa.
hakkis
Varakuski
Truck: Fiat NC-C90

Viesti Kirjoittaja hakkis »

Morjens Fiilisbussi =D Toki "ostaja oli ymmärtäväinen" On ilo huomata että ei jääny seisomaan pihanperälle, vaan kylähulluissa mukana. Itse aikoinani tätä foorumia sponssannu, mutta työkiireiden takia jäi vähemmälle ja unohduksiin. Nyt yhdistetty työ ja huvi sekä sopiva kulkuri alla :D
Optimists are people, who think that the dead security men become guardian angel.
Vastaa Viestiin