8 vuotta oon seuraillut alustan kuntoa ja raudanpuutostaudin etenemistä. Paremminkin oon kavereille naureskellut kun ne romujaan hitsaa naama mustana ja kamppeet palaneena. Kävin tässä iltasella lampun kanssa katselemassa mitä pahimmille paikoille kuuluu. Vuodessa oli hävinnyt ratkaiseva osuus raudasta jopa niin että eipä taideta tälle syksylle ajella ennen suuremman luokan hitsausprojektia. Huonoa tässä on se, että kaikki korjausta vaativat paikat on todella hankalissa paikoissa ja vaikuttavat tosi tärkeille noin niinku korin ja alustan toisissaan pysymisen kannalta

Hyvää tässä on.... hmm... onko mitään

Hitsaamista näyttäs olevan:
- polttoainetankin alta tukiputket ruostunut irti poikki
- moottorin ja tankin välisten sivuluukkujen välinen rautaosa rapissut tielle. Miksikähän tässä on edes rautainen osa kun muualla on kaikki alumiinia. Vissiin joku jälkeenpäin tehty muutos.
- moottoritilasta apurungon yksi vinotuki ihan näkkäriä
- etupyörän takaa rungon poikittaisessa sivuaisassa kunnon reikä
- jätevesitankkien alta taka-akselin puolelle nousevat tukiputket näkkäriä
- takapyörän etupuolen poikittaisessa runkoaisasta iskari ruostunut irti ja koko aisa poikki
- samasta runkoaisasta ylä ja alapuolen niitatut kolmiotuet aivan lahot
- takapyörän takapuolen runkoaisan korinkiinnityslapusta hävinnyt puolet pois
- roiskeläpän toinen kiinnitysrauta huuhtoutunut tielle
Voihan sanonkomäämitä

- polttoaine tankki pois edestä
- jätevesitankit pois edestä
- öljysumppusäiliö veks
- konehuoneen kumiseinä veks
- ilmalämpöpumpun ulkoyksikkö pois
- takatavaratilan etuseinä auki
- keskitavaratilan takaseinä auki
- takapyörä irti
- kerrossängyn lattia pois. Mahtaa haista hitsaamolle koko auto sitten.
Kummallista tässä on että kaikki lahot paikat on kuskin puolella. Oven puolella vastaavat kohdat on vielä tosi hyviä. Onhan se kyllä jo 32 vuotta vanha auto niin eipä se rauta jaksa noin pitkään tuolla suolahiekka kylvyssä.
Kysymyksiäkin herää.
- rungon poikkiaisa kiinnittyy pitkittäisrunkoon niitatuilla kolmiolätkillä. Eihän tuonne voi enää mitään niitata vaan täytyy hitsata tilalle uutta. Onko tälle mitään estettä vai pitääkö niittauksen sijasta pultata.
- kun korin kiinnityslätkä irroitetaan korista niin notkahtaako kori. Miten tämä kannattas tehdä.
- sivukotelon pohjasta putkia vaihdettaessa pohjapeltiä vasten päällimmäinen sauma jää helposti hitsaamatta. Miten sen sais hitsattua.
- voiko neliöputken sijasta käyttää u palkkia avoin puoli alaspäin. Ei asuisi kosteus putken sisällä.
- saako iskarin kiinnikerautaa jostain uutta. Iskarikin oli jämähtänyt pohjaan. Vissiin vähän hypätty jossain, taidan muistaa
