Autonkuljetustila perätuupparissa ?
Autonkuljetustila perätuupparissa ?
Onko kukaan koskaan nähnyt tuupparista rakennettua autonkuljetusautoa . Tuoreempi kalusto ainakin kirjastoautoissa näyttää olevan pääosin takamoottorisia , mahureita kaupan vähemmän . Jos vielä joskus nuorentaisi kalustoa täytyisi talli ongelma jotenkin ratkaista . Ainakin meille tuo pikkuauton mukanaolo sopii kuin nyrkki silmään kun pitkiä reissuja tehdään .
Lahti 32 mainitsee tuolla jossain aikaisemmin kaksikerroksista bussista jossa autonkuljetustila . ovatkohan kaikki sellaiset olleet takamoottorisia? vai olisko jossain moottori ollut keskellä??
Matti
Lahti 32 mainitsee tuolla jossain aikaisemmin kaksikerroksista bussista jossa autonkuljetustila . ovatkohan kaikki sellaiset olleet takamoottorisia? vai olisko jossain moottori ollut keskellä??
Matti
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Kyllähän se aika hankalaksi menee mutta mahdollista se on kyllä. Tässä eräs 2.kerrosbussi jossa autopaikka ylhäällä. http://www.skinnars.com/diverse.html
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Autonkuljetustila perätuupparissa ?
Kyllä tämä auto on MANnin keskimoottorilla. Takaseinä on kuin laivan keulaportti josta mahtuu vaikka väyrynen sisälle. Jonen viestissä ollut yläkertamalli on kyllä aika huiman oloinen.... Niinku sanottua jo aiemmin että mahuri on käytännöllisin alusta kulkuriin vaikka mitenpäin ajattelee: Autotalli? ok. Tavaratila? ok. Sauna? ok. Mielikuvitus vain rajoittaaIRJA kirjoitti: Lahti 32 mainitsee tuolla jossain aikaisemmin kaksikerroksista bussista jossa autonkuljetustila . ovatkohan kaikki sellaiset olleet takamoottorisia? vai olisko jossain moottori ollut keskellä??

Tulevaisuus on sähköinen
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Autonkuljetustila perätuupparissa ?
Joo, mutta kyllä tuupparissa on ehdoton etu moottorin esilläolo. Eihän Scanialle tietenkään mitään tarvi tehdä, mutta onhan sitä 11 litraista kiva katella, ja akselien välissä on kuitenkin 12 kuutiota tavaratilaa asennella vesisäiliöitä, pyöräkoukkuja, aggregaattia jne....Lahti32 kirjoitti:Kyllä tämä auto on MANnin keskimoottorilla. Takaseinä on kuin laivan keulaportti josta mahtuu vaikka väyrynen sisälle. Jonen viestissä ollut yläkertamalli on kyllä aika huiman oloinen.... Niinku sanottua jo aiemmin että mahuri on käytännöllisin alusta kulkuriin vaikka mitenpäin ajattelee: Autotalli? ok. Tavaratila? ok. Sauna? ok. Mielikuvitus vain rajoittaaIRJA kirjoitti: Lahti 32 mainitsee tuolla jossain aikaisemmin kaksikerroksista bussista jossa autonkuljetustila . ovatkohan kaikki sellaiset olleet takamoottorisia? vai olisko jossain moottori ollut keskellä??
Kuinka korkealle tuo tuupparin konekoppa oikein ylettää
Onko Scaniassa paljonkin ylempänä kun rengaskotelot
, tuossa Jonen "kerrostalossa" vaikuttaa matalammalta , olisko muissakin mersuissa

-"Ei hullu ole se joka kysyy, ehkä vain Kylähullu "

Matti





-"Ei hullu ole se joka kysyy, ehkä vain Kylähullu "



Matti
Viimeksi muokannut IRJA, 19 Helmi 2007 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jone
- Kansleri
- Viestit: 1074
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
- Location: Pohjois-Karjala
Mun MB/Neoplanissa on pannu tosi matalalla tiedä liekö muissa mersuissa. Jos tuo olisi 1 kerroksinen niin tiukkaa tekisi auton tuikkaaminen sisälle kun on vielä se ohjaava teli ja se vaatii kovasti sitä sisätilaa. Tuuppari Scaniassani on kone korkeammalla ja se on jo melkein mahdon autoalustaksi. Jos löytyisi puolitoistakerroksinen tuuppari niin siihen se auto jo sujahtaisi koneen yli. Myös alatilat on niissä todella avarat ja sinne saisi hyvin kaikki vesisäiliöt ja viemärisysteemit rakenneltua. Ihan kuin talossa kun ovat siellä lämpimässä. Se taas on minusta iso etuisuus mahuriin verrattuna vaikka mahurissakin on ne puolensa.
IRJAn "ramppi" on melko jyrkkä , nousee n 5m matkalla takapyörän kaukalon päälle n 130 cm , mutta meillä "ramppi" ei ole ramppi perinteisessä mielessä vaan eräälainen rullarata johon auto kiinnitetään ulkona ja vedetään koko paketti sähkövinssillä sisään. Suzuki jää "roikkumaan" aika "pystyyn"sisälle.
Aika mielenkiintoisen näköisiä ratkaisuja auton kuljetukseen näkyvät saksalaiset kehitelleen
http://www.volkner-mobil.de/



http://www.volkner-mobil.de/