Bedford -62
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Tuossa oli 4mm lasi, 2mm on väläjä tiivisteeseen. Rautiassa tais olla tuota pleksiä, muistelisin. Kattoo ny jos pellitän umpeen =)
Katolla taiteiltu ja sikalla kitattu reijät umpeen, mitä lie äärivaloja ja hommeleita irrotettu ja reijät jääny. Nyt ei pitäs tulla vesi sisään.
Kiitos jamppa vaan itelles, kivahan se on kun vieraita käy, ens kerralla sitten saunaa ja paljua!
Katolla taiteiltu ja sikalla kitattu reijät umpeen, mitä lie äärivaloja ja hommeleita irrotettu ja reijät jääny. Nyt ei pitäs tulla vesi sisään.
Kiitos jamppa vaan itelles, kivahan se on kun vieraita käy, ens kerralla sitten saunaa ja paljua!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- jamppa66
- Rattimajuri
- Viestit: 173
- Liittynyt: 05 Maalis 2008 17:09
- Truck: Sisu cummins 10l td
- Location: pori
Re: Bedford -62
Sit pitää ottaa janojuomaa mukaa jos ihmisämpäri lämpee saunan kera.
Re: Bedford -62
Laittaa 2mm ja 1mm pleksit ja tummennuskalvon väliin 
600 * 1250mm levy jos riittää niin:
1mm 15e
2mm 30e
3mm 44.5e
5mm 74.5e

600 * 1250mm levy jos riittää niin:
1mm 15e
2mm 30e
3mm 44.5e
5mm 74.5e
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Purku polkastu käyntiin, todella hankala avata ruuveja ku kärjet hajoo. Toinen hankaluus on ku räikällä vääntelee sisältä niin ei millään toinen käri yllä auton alle =D Täytynee rälläkkä ottaa käyttöön. Bussin penkin jalkaa siirsin 3cm eteenpäin, ku tein uudet jankat ja pulttasin kiinni. Vanhat pultit meni poikki. Jakkaran verhoilua alottelin... Kaasupolkimen fiksasin, ei heilu enää joka suuntaan!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Voiko se vika olla pyörijässä, no ei... Tai sitten voi! http://www.youtube.com/watch?v=tqzrxY13nCw Alko laulamahan, ja tulet kitkin pois ku vaihoin letkun jarrutehostajaan, oli isohko reikä mistä riipi ilmoja...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Bedford -62
Siellähän liekki iloisesti leimuaa
Mutta täytyy sanoa että on mehevät äänet, ilo kuunnella! 


Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Re: Bedford -62
Voiman tuntua 

- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Tuli pärhälleltyä eilen nelivedollakin sen verran etten tänään jaksanu, edes lyödä tulille. Luotto on kova =D
No mutta mittariston valot pelaa, sisävalot, ovivalot. Toinen parkki ja lähivalo ei pelaa, eikä töötti eikä sireenit, puhaltimista nyt puhumattakaan =)
Galleriassa pari kuvaa, huomenna vois olla Big Bang! Eli 1500kg naru puuhun kiinni ja ajan Betukan alta pois, toivottavasti vesisäiliö jää siihen... Pumppukin voi lähtee samalla taktiikalla, mut täytyy koittaa tiputtaa se vaihtolavan päälle!
Yksin on helppo purkaa, rälläkkä on kaveri ja paineilmaräikkä nopeuttaa melkosesti.
Tuosta: http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... =32&page=2 Jos joku haluaa ostaa letkuja tjms. mitä kuvissa on niin ei muuta ku tarjousta tulemaan. Tuon ruiskun pijän ehkä rekvisiittana.
No mutta mittariston valot pelaa, sisävalot, ovivalot. Toinen parkki ja lähivalo ei pelaa, eikä töötti eikä sireenit, puhaltimista nyt puhumattakaan =)
Galleriassa pari kuvaa, huomenna vois olla Big Bang! Eli 1500kg naru puuhun kiinni ja ajan Betukan alta pois, toivottavasti vesisäiliö jää siihen... Pumppukin voi lähtee samalla taktiikalla, mut täytyy koittaa tiputtaa se vaihtolavan päälle!
Yksin on helppo purkaa, rälläkkä on kaveri ja paineilmaräikkä nopeuttaa melkosesti.
Tuosta: http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... =32&page=2 Jos joku haluaa ostaa letkuja tjms. mitä kuvissa on niin ei muuta ku tarjousta tulemaan. Tuon ruiskun pijän ehkä rekvisiittana.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Bedford -62
Tehdään se uudestaan!Reddewil kirjoitti:
MUTTA, Betukka on nyt pihassa!!!
Kiitos kuuluu Kankaanpään kylähullulle, nimimerkki?
Iso Kiitos vielä kerran!

Ei vaan, pikkuhiljaa ollaan jo toipumassa ja syke alkaa olla alle 200.
Unissani näen yhä Volvon perämuovin, vilkun. Päässäni soi Bekun tuulilasin pyyhkimen moottorin surina.
Vitsi vitsi, loppu hyvin, kaikki hyvin.
Hulluilla vois muuten olla jonkinsorttinen "pelastuspalvelu". Ilkeen hintasta kyllä hinauttaa näitä mökkejä virallisilla konsteilla tien päältä pois. Tosin kenen auton takarunko kestää.

Ihme ja kumma muuten, ei väsyttänyt yhtään lähteä aamukuudelta Helsinkiin.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Tehään vaan joku reissu mutta konevoimin!
http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... =32&page=3 Kaasarissa oli vähän kökköjä, pakoputki ehjätty, tuprutteli pakosarjan ja putken välistä ku ei ollu ku toisella putkilla kiinni ja putki laho sieltä sisältä. Kupariakin siellä oli?
Katkasin putken ja rakensin patentin pakosarjan kiinnitykseen. Nyt tötterö auton alla ja tiivis. Kaasarissakin toimii kiihdytyspumppu ja suuttimet putsattu, kärkiväli säädetty, uskalsin avata jakajan kannen =) Täytyy siirtää puola lohkon kylkeen apparin jaloista pois.
Katolle ja kaikki telineet rälläkällä pois ja reijät umpeen niin alkaa pysyä vesi ulkopuolella! Sitten jos sen säiliön sais tiputettua pois vihdoin!
http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... =32&page=3 Kaasarissa oli vähän kökköjä, pakoputki ehjätty, tuprutteli pakosarjan ja putken välistä ku ei ollu ku toisella putkilla kiinni ja putki laho sieltä sisältä. Kupariakin siellä oli?
Katkasin putken ja rakensin patentin pakosarjan kiinnitykseen. Nyt tötterö auton alla ja tiivis. Kaasarissakin toimii kiihdytyspumppu ja suuttimet putsattu, kärkiväli säädetty, uskalsin avata jakajan kannen =) Täytyy siirtää puola lohkon kylkeen apparin jaloista pois.
Katolle ja kaikki telineet rälläkällä pois ja reijät umpeen niin alkaa pysyä vesi ulkopuolella! Sitten jos sen säiliön sais tiputettua pois vihdoin!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Nyt on punnerrettu peräsuoli pitkällä vesisäiliö kartanolle, onneks oli vähän vettä vielä painona ettei liian helposti onnistunu. Olin sit säätäny kärkivälin liian isoksi ja kipuna oli hukassa =) Mut nyt käy nätisti, mitä nyt ku lyö lavan lattiaan niin mooaa ja paukuttaa putkessa. No mutta rantua jäi pihaan =)
Milläs tuon pirun pumpun kampee pihalle, rälläkälläkö putkia ensin poikki, tuo autohan on rakennettu pumpun ympärille?!
Milläs tuon pirun pumpun kampee pihalle, rälläkälläkö putkia ensin poikki, tuo autohan on rakennettu pumpun ympärille?!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- happa66
- Rattiamiraali
- Viestit: 391
- Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
- Truck: MB-913
- Location: Nakkila
- Member id: 123
Re: Bedford -62
Ton "mooamisen" ja paukutuksen saa "helposti" pois. Säädä kaasari ja sytytys ajallensa molemmat.
a-p
a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
Re: Bedford -62
Nyt "hoonasin" omasta pääsuutinta isommaks, 150 oli niin 1.5mm terällä hinkkasin isommaks, parani huomattavasti!
Ois pitäny kokeilla 2mm poralla, vaan kun en löytäny, 2.5 oli liian iso, romukaasareista löyty sopivia suuttimia.
Pumpusta vain putket poikki siitä messinkivalun rajalta jos ei kehtaa lattiaa purkaa, myö tunkattiin ylös, lankut alle ja rattorilla poies.
Ois pitäny kokeilla 2mm poralla, vaan kun en löytäny, 2.5 oli liian iso, romukaasareista löyty sopivia suuttimia.
Pumpusta vain putket poikki siitä messinkivalun rajalta jos ei kehtaa lattiaa purkaa, myö tunkattiin ylös, lankut alle ja rattorilla poies.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Kaasarin uskosin olevan tällissä, mooaus väheni huomattavasti kun ruuvailin jotain neulaa, menee kiihytyspumpun nurkille, ainoo tuollanen säädettävä. Oli vaan vartin auki, nyt n.1,5kierrosta.
En viitti alkaa porailee suuttimia, oli sen verran reilun kokosta ja hajusta päätellen se ei laihalla käy. Tuo vitos / kutos vähän mitityttää kun ovatten saaneet reilusti ilmaa liikaa että miten on venttiilien laita, toki tuskin 10km matkalla pahaa teki. Mustat tulpat olivat vaan, voi olla kannattas vaihtaa kyllä ku ikää on, paljon?
Putket poikki, kun ei näyttäs lattiankaan purku paljo auttavan, ei taija silti isollakaan rälläkällä yltää läpi asti... Tai koitan tunkata ylemmäs jos sitten sais alimmat pultit auki. Ei oo rattoreita tiellä mulla joten käsipelillä mennään =)
Kaipa tuo pumppu kultaa on ku painaa noin paljo. Eikö ne Aatun aikoihin niitä jutskuilta rosvottuja kultia valanu joihinki "messinki" osiin? Nyt koittavat haalia noita pumppuja pitkin maailmaa takasi
Jonkun huhun muistan lukeneeni jostai... Muistaako joku muu?
En viitti alkaa porailee suuttimia, oli sen verran reilun kokosta ja hajusta päätellen se ei laihalla käy. Tuo vitos / kutos vähän mitityttää kun ovatten saaneet reilusti ilmaa liikaa että miten on venttiilien laita, toki tuskin 10km matkalla pahaa teki. Mustat tulpat olivat vaan, voi olla kannattas vaihtaa kyllä ku ikää on, paljon?
Putket poikki, kun ei näyttäs lattiankaan purku paljo auttavan, ei taija silti isollakaan rälläkällä yltää läpi asti... Tai koitan tunkata ylemmäs jos sitten sais alimmat pultit auki. Ei oo rattoreita tiellä mulla joten käsipelillä mennään =)
Kaipa tuo pumppu kultaa on ku painaa noin paljo. Eikö ne Aatun aikoihin niitä jutskuilta rosvottuja kultia valanu joihinki "messinki" osiin? Nyt koittavat haalia noita pumppuja pitkin maailmaa takasi

-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Nyt on pumppu irti mutta puupukkien päällä omalla paikallaan. Pumpun kardaanin irrotus oli oma hommansa ja naurun sain kun totesin että ei oikeesti, mutta kyllä. Pumpulta oli hanalla vesilinja koneeseen, helpoo laittaa nastettä koneeseen kun on tuommonen pikku pumppu ja 1,5t litraa vettä =)
Kai se on nostettava tuon vaihteiston kanssa pois, siis pumpussa on suunnan valitsimella ja vapaalla varustettu vaihteisto kiinni, jakolootan jälkeen. Täytyy vaan nostaa melko korkeelle että saa ulos pukattua. Tai sitten tiputan sen vaihteiston alas, mutta pirullako sen sieltä saa pois, ajan yli?
Volvoonkin sain laitettuu namilaatin köökiin ja leikattua kaakeleita suihkusta listoja vaten, jösses mikä pöly! Niin ja kuskin jakkara purettu ja liimattu uutta matskua pehmusteisiin ja palanu lämpöelementti poistettu. Uus verhoilu odottaa asennusta.
Kai se on nostettava tuon vaihteiston kanssa pois, siis pumpussa on suunnan valitsimella ja vapaalla varustettu vaihteisto kiinni, jakolootan jälkeen. Täytyy vaan nostaa melko korkeelle että saa ulos pukattua. Tai sitten tiputan sen vaihteiston alas, mutta pirullako sen sieltä saa pois, ajan yli?
Volvoonkin sain laitettuu namilaatin köökiin ja leikattua kaakeleita suihkusta listoja vaten, jösses mikä pöly! Niin ja kuskin jakkara purettu ja liimattu uutta matskua pehmusteisiin ja palanu lämpöelementti poistettu. Uus verhoilu odottaa asennusta.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Bedford -62
Sitä samaa vesilinjaa ihmeteltiin mekin, onko sen tarkotus sulattaa pumppu talvella auton nesteillä vai mikä lie
Pumpun irrotin laatikosta rälläköimällä sen akselin poikki siitä pumpun ja jakolaatikon välistä, ei tainnu ees loppujaan sen kummosemmin olla kiinni jos en ihan väärin muista?
Kato ettei varpaille tule sitte

Pumpun irrotin laatikosta rälläköimällä sen akselin poikki siitä pumpun ja jakolaatikon välistä, ei tainnu ees loppujaan sen kummosemmin olla kiinni jos en ihan väärin muista?
Kato ettei varpaille tule sitte

- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Kuuvella pultilla on kiinni, ja ovat kivasti siellä välissä... Meinasin että jos joku jyväjemmari/kylähullu tarviis tollasta järeetä suunnanvaihtajalla olevaa laatikkoo, niin jos ehjänä koittas saaha pihalle, kokosa puolesta vois kestää sen 130hv jossain kenttäsirkkelissä yms. Alko peräöljy lemuta ku pari pulttia otin irti, että sehän sitten valuu tuohon pihaan tietenki ku pultit menee öljytilaan...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Tänään oli asiaa sen paviljonkin kasaamisen jälkeen että kerkesin köyttää pumpun kiinni. Hidas neliveto ja täys kaasu, oli pölkkyä taivaalla ja rytinää, mut niin vaan pumppu tipahti kartanolle ja koivu pysy pystyssä =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Bedford -62
Kiitti Reddewil hullun vastaanotosta ja autojen esittelystä! Oli ne vaan komeita pelejä molemmat!
Ja vielä jäi mietityttämään se Betukan saunasuunnitelma.. Tuli nääs mieleen, että jos betukan ulkomuodon muutos ei haittaisi, niin sauna-osason katon korotushan olisi erittäin helppoa: puukatto pois ja korotettu pömpeli aukon kohdalle, eikös? Tällöin sieltä perältä lattian vieminen alemmas suihkua varten jäisi pois ja sinne saisi vaikka vesisäiliöt.. Sanoiksi pukeminen on aina hankalaa, mutta visualisointi helpompaa: En malttanut olla kokeilematta miltä sauna voisi näyttää jutusteluiden pohjalta..

Ja vielä jäi mietityttämään se Betukan saunasuunnitelma.. Tuli nääs mieleen, että jos betukan ulkomuodon muutos ei haittaisi, niin sauna-osason katon korotushan olisi erittäin helppoa: puukatto pois ja korotettu pömpeli aukon kohdalle, eikös? Tällöin sieltä perältä lattian vieminen alemmas suihkua varten jäisi pois ja sinne saisi vaikka vesisäiliöt.. Sanoiksi pukeminen on aina hankalaa, mutta visualisointi helpompaa: En malttanut olla kokeilematta miltä sauna voisi näyttää jutusteluiden pohjalta..
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
No niin, mitat vaan puuttuu niin alkaa saha soimaan, kiitos havainnollistamisesta =) Ei huono tuokaan korotus, kun jos kerran korotan muutenkin siihen normi korkeuteen. Helpompi kai se noin olis, eikä ulos tarviis kiivetä takapuskurin yli. Mut sit ei ois enää sleepperi! Täytyy mittailla, ku ei se lattian tiputus ruiskusta ois paha rasti, jos ei mikään "aisa" jää siihen alle, mut eikö siinä ihan lankut ollu?
Kiitos muuten käynnistä, olis juttua riittäny vielä varmaan tähän päivään asti!
Kiitos muuten käynnistä, olis juttua riittäny vielä varmaan tähän päivään asti!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: Bedford -62
Joo, sitä mäkin mietin että helpompi purkaa ja korottaa se katto kuin upottaa lattiaa alemmas.
Katossa kun on vielä selkeä paikka korotukselle, lankut siitä vaan veke. Ulkonäköön vaikuttaa tietenni. Mutta jäispä lattian alle tilaa vaikka sille ulosvedettävälle takaterassillekin..
Kyllä nyt vaan tekee, paneelitkinhan oli jo valmiina. Sen verran oli näppärän näköistä jälkeä syntynyt bussissa että betukan saunan tekaset vasemmalla kädellä yhdessä illassa!
Juttua täytyy joku kerta vielä jatkaa. Varmasti ohiajoreissujakin vielä tulee..
Katossa kun on vielä selkeä paikka korotukselle, lankut siitä vaan veke. Ulkonäköön vaikuttaa tietenni. Mutta jäispä lattian alle tilaa vaikka sille ulosvedettävälle takaterassillekin..

Kyllä nyt vaan tekee, paneelitkinhan oli jo valmiina. Sen verran oli näppärän näköistä jälkeä syntynyt bussissa että betukan saunan tekaset vasemmalla kädellä yhdessä illassa!

Juttua täytyy joku kerta vielä jatkaa. Varmasti ohiajoreissujakin vielä tulee..
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Niin se kesä meni mutta Betukka on ja pysyy!
Kilpiin laitto vaatii rekisteröintikatsastuksen kun viimeksi plakaatien välissä olosta on niin pitkä aika ja kilvet menty palauttamaan. Erikoisauto ja vakuutus erikoinen, mutta alta kaksi tuhatta/v. No tulee muuttumaan kun muuttuu kuorma-autoksi rekisteröinti- ja muutoskatsastuksessa. Joko nypin nastat tai odoten että saa ajaa nastoilla.
Eilinen ilta rassattu ohtalampun valossa, lokasuojan sisällä oleva tuuletin saatu pyörimään, saa ilmaa jalalle ja ilmeisesti vähän tuulilasillekkin kun löytää putkistosta tukon, orava? =) Apupuhallin apumiehen jaloissa toimii ja silläkin on oma kenno, täytyy miettiä ohjaileeko eri namiskoilla vai miten kun veden kierrosta ei ole selvyyttä, kuuma tulee ainakin.
Vilkut saatu pelaamaan uudella releellä ja ihmeellinen mittariston pimeneminen selvitetty, virtalukon pohjassa kosketushäikkää joka aiheuttaa ehkä putkessa paukuttelua kun sytkä pätkii. Ajattelin tuohon releen laittaa niin ei mene niin isot virrat tuon v.lukon läpi.
Tein kajarikotelot ja asensin cd-mankan, niin mukavampi rassata! + maadoitus antaa haasteita, joten radio on vanerikotelossa.
Sireeni/torvi tööttää kun kompuralle laittaa suoraan virtaa, toinen pilli ja oikee töötti pimee.
Katto tihkuu jostain vielä, jos keli antaa periksi niin otan sikajeejeepaikat pois, sipasen lamellilaikalla puhtaaksi ja sikaliimaan silumiiniläpät riekiin. Reijät on lisävehkeistä, kattotelineistä ym, ei surteesta johtuvia.
Täytys purkaa takakontin katon upotus ja hitsata 40x40x3mm rhs:stä uudelle katolle runkoa, ainakin nyt takaovien päälle ettei notkaha. Sitten voi hakia kattopelliä ku mitat on selvillä.
Ennen katon modausta ei saunaan voi tehä mitään ku vettä tulee välillä sisään, asennosta riippuen. Mutta hyvin suunniteltu (ks. j0rin viesti) on puoliksi tehty!
Kiukaaksi joko home-made jos matskua ja aikaa löytyy, tai sitten: https://kauppa.rellunkulma.fi/product/8 ... siluukulla Webastolla tai kaasulla lämmitys, sitten ku kerkii rakentaa.
Mutta stressin maksimoiseksi laitetaan nyt ensilöylyjen tavotteeksi 30.10.12 eli synttärit!
Kilpiin laitto vaatii rekisteröintikatsastuksen kun viimeksi plakaatien välissä olosta on niin pitkä aika ja kilvet menty palauttamaan. Erikoisauto ja vakuutus erikoinen, mutta alta kaksi tuhatta/v. No tulee muuttumaan kun muuttuu kuorma-autoksi rekisteröinti- ja muutoskatsastuksessa. Joko nypin nastat tai odoten että saa ajaa nastoilla.
Eilinen ilta rassattu ohtalampun valossa, lokasuojan sisällä oleva tuuletin saatu pyörimään, saa ilmaa jalalle ja ilmeisesti vähän tuulilasillekkin kun löytää putkistosta tukon, orava? =) Apupuhallin apumiehen jaloissa toimii ja silläkin on oma kenno, täytyy miettiä ohjaileeko eri namiskoilla vai miten kun veden kierrosta ei ole selvyyttä, kuuma tulee ainakin.
Vilkut saatu pelaamaan uudella releellä ja ihmeellinen mittariston pimeneminen selvitetty, virtalukon pohjassa kosketushäikkää joka aiheuttaa ehkä putkessa paukuttelua kun sytkä pätkii. Ajattelin tuohon releen laittaa niin ei mene niin isot virrat tuon v.lukon läpi.
Tein kajarikotelot ja asensin cd-mankan, niin mukavampi rassata! + maadoitus antaa haasteita, joten radio on vanerikotelossa.
Sireeni/torvi tööttää kun kompuralle laittaa suoraan virtaa, toinen pilli ja oikee töötti pimee.
Katto tihkuu jostain vielä, jos keli antaa periksi niin otan sikajeejeepaikat pois, sipasen lamellilaikalla puhtaaksi ja sikaliimaan silumiiniläpät riekiin. Reijät on lisävehkeistä, kattotelineistä ym, ei surteesta johtuvia.
Täytys purkaa takakontin katon upotus ja hitsata 40x40x3mm rhs:stä uudelle katolle runkoa, ainakin nyt takaovien päälle ettei notkaha. Sitten voi hakia kattopelliä ku mitat on selvillä.
Ennen katon modausta ei saunaan voi tehä mitään ku vettä tulee välillä sisään, asennosta riippuen. Mutta hyvin suunniteltu (ks. j0rin viesti) on puoliksi tehty!
Kiukaaksi joko home-made jos matskua ja aikaa löytyy, tai sitten: https://kauppa.rellunkulma.fi/product/8 ... siluukulla Webastolla tai kaasulla lämmitys, sitten ku kerkii rakentaa.
Mutta stressin maksimoiseksi laitetaan nyt ensilöylyjen tavotteeksi 30.10.12 eli synttärit!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattimajuri
- Viestit: 206
- Liittynyt: 07 Touko 2012 23:25
- Truck: Scania vabis -68
- Location: Eurajoki
- Member id: 154
Re: Bedford -62
Tuohon akkuna-ongelmaan kommentoisin sen verran, että jos halvalla pitää saada niin pyydä lasiliike tekemään käytetystä 4-5mm lasista ne sun akkunat. Ei maksa kuin 10-20e/m2 ja on aivan täyttä tavaraa, varsinkin jos on purettu kerrostalosta. Sitte siihen sopivan värinen kalvo niin



-Möhkö-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Mullon laseiksi polykarbonaattia, kuhan leikkaan vaan oikeeseen muotoon.
Tänään löysin tavis töötin, julman näkönen ja kokonen, tarvii testata soisko se ja johdottaa uusiksi. Releitä on tullu 4-5 vastaan joista osa naksuu mutta ilman niitä ei mikään toiminto puutu, tai no yhen naksaus vaikuttaa lataukseen, vaikkakin latauksen alettua senkin johdot voi repiä pois. Ilmeisesti magnetoinnin kytkentä =)
Keli oli ku morsio, en tuhrannukkaa sikaliiman kans vaan hitsasin 22 reikää umpeen ja maalasin mirrellä, punaseksi!
Porasin pari reikää kattosyvennykseen veden saamiseksi pois ja revin vanereita irti tulevan korotuksen tieltä.
Hitsasin Riinan vanhaan paripenkkiin toisen pään jalat ja nyt ois 6 istumapaikkaa pulttausta vaille kohillaan, ehkä laitan vielä ne 2 lisää joten 8+1+1 olisi istumapaikkoja sitten.
Iskipä sitten autokuumekkin, mutta koitan malttaa vielä sen verran että Riina (volvo) olisi valmis ja pääsisi uuteen kotiin. Eli ns. hiljaisessa myynnissä on hän, tarjota saa.
Tänään löysin tavis töötin, julman näkönen ja kokonen, tarvii testata soisko se ja johdottaa uusiksi. Releitä on tullu 4-5 vastaan joista osa naksuu mutta ilman niitä ei mikään toiminto puutu, tai no yhen naksaus vaikuttaa lataukseen, vaikkakin latauksen alettua senkin johdot voi repiä pois. Ilmeisesti magnetoinnin kytkentä =)
Keli oli ku morsio, en tuhrannukkaa sikaliiman kans vaan hitsasin 22 reikää umpeen ja maalasin mirrellä, punaseksi!
Porasin pari reikää kattosyvennykseen veden saamiseksi pois ja revin vanereita irti tulevan korotuksen tieltä.
Hitsasin Riinan vanhaan paripenkkiin toisen pään jalat ja nyt ois 6 istumapaikkaa pulttausta vaille kohillaan, ehkä laitan vielä ne 2 lisää joten 8+1+1 olisi istumapaikkoja sitten.
Iskipä sitten autokuumekkin, mutta koitan malttaa vielä sen verran että Riina (volvo) olisi valmis ja pääsisi uuteen kotiin. Eli ns. hiljaisessa myynnissä on hän, tarjota saa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Bedford -62
Parit kuvat, on se kaunis!
- Liitteet
-
- 2012-10-03 17.54.22 (Small).jpg (119.03 KiB) Katsottu 13988 kertaa
-
- 2012-10-02 18.10.40 (Small).jpg (113.74 KiB) Katsottu 13988 kertaa
-Koska sen voi tehdä myös itse-