1998 muuttui laki ja matkailuauto saa olla vain max250 leveä. Poikkeustahan voi aina anoa, mutta se pätee vain Suomessa. T. AriWonderi kirjoitti:Olen käsittänyt että 260-leveiden kielto tulee koskemaan vain linja-autoja, ei M1 matkailuautoja?
Deca vai Royal?
- B9M
- Kansleri
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Member id: 048
Re: Deca vai Royal?
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Ahaa! Täytyyköhän poikkeusluvan saamiseksi tehdä asunto-osaan koko kyljen kokoinen 100mm iso tavaratila ettei vääristä kilpailua styroxivehkeiden kanssa?B9M kirjoitti:1998 muuttui laki ja matkailuauto saa olla vain max250 leveä. Poikkeustahan voi aina anoa, mutta se pätee vain Suomessa. T. AriWonderi kirjoitti:Olen käsittänyt että 260-leveiden kielto tulee koskemaan vain linja-autoja, ei M1 matkailuautoja?
Koppiautossa ymmärrän toisaalta (eurolavoja on saanut kätevästi kyytiin), mutta minullakin 2,5m leveässä autossa (bussi) on ikkunan alareunassa 235cm sisäleveys ja katon rajassa varmaan 10cm vähemmän.
Selvennykseksi, M1 ajoneuvon (mm.henkilö- ja asuntoauto) suurin sallittu leveys on 2,5 metriä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Mutta matkailuautoja (ja muita M1:jä) tuo laki ei kai koske "taannehtivasti" niin kuin leveitä linja-autoja jotka pitää käytännössä paalata 2019. Eli jos 260cm leveä matkailuauto on vm 1997 tai vanhempi niin se saa olla leveänä käytössä näillä näkymin maailman tappiin?B9M kirjoitti:1998 muuttui laki ja matkailuauto saa olla vain max250 leveä. Poikkeustahan voi aina anoa, mutta se pätee vain Suomessa. T. AriWonderi kirjoitti:Olen käsittänyt että 260-leveiden kielto tulee koskemaan vain linja-autoja, ei M1 matkailuautoja?
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Tässä uskossa olen, mutta Suomen rajojen ulkopuolelle ei ole asiaa? Nää on näitä, T-Fordikaan tuskin on miltään osin sallittu nykypäivänä, vaan niinpähän silläkin saa huristella niin paljonku sielu sietääWonderi kirjoitti:Mutta matkailuautoja (ja muita M1:jä) tuo laki ei kai koske "taannehtivasti" niin kuin leveitä linja-autoja jotka pitää käytännössä paalata 2019. Eli jos 260cm leveä matkailuauto on vm 1997 tai vanhempi niin se saa olla leveänä käytössä näillä näkymin maailman tappiin?B9M kirjoitti:1998 muuttui laki ja matkailuauto saa olla vain max250 leveä. Poikkeustahan voi aina anoa, mutta se pätee vain Suomessa. T. AriWonderi kirjoitti:Olen käsittänyt että 260-leveiden kielto tulee koskemaan vain linja-autoja, ei M1 matkailuautoja?

Jotenki tuntus että tuo liittyy taas kilpailuetuihin, vaikka kuormia halutaanki kasvattaa, mutta ammattiajossa se tullaan kieltämään? Eli oisko niin että yksityisomistuksessa sais olla jatkossakin, eihän ne nyt voi paaliin pakottaa vaikka suomi onkin sarvikuonojen maa jumaliste!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Kohta saadaan halvalla 260 leveitä busseja. Tuskinpa missään Kilpisjärven tullissa ketään kiinnostaa meneekö siitä 255 vai 260 leveä auto.
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
Eihän niitä nyt paaliin tarvii, nappaa vaan äkkii keskeltä 10 senttii pois. Ü
N
N
Eikä varmaan missään muuallakaan rajalla kiinnosta ketään , mutta jos sattuu jotain jossa paikalle tulee kiiltävänappisia saatat olla todella vaikeuksissa jollei moista kulkinetta saisi edes olla ko. maassaLahti32 kirjoitti: Tuskinpa missään Kilpisjärven tullissa ketään kiinnostaa meneekö siitä 255 vai 260 leveä auto.