sisäkorkeus ei täyty
Näitä kun lueskelee niin mielenkiinnolla odottelen auton papereita AKE:sta. Trader kun painaa varmaan 3500-4000kg (punnitaanko tämä jossain?) Sisäkorkeus 1,9m/40% ei täyty. Autossa on reissusisustus mutta en tiedä onko se joskus katsastettu matkailuautoksi vai joksikin muuksi...
1+8(vai mikä) bussiksi toi kai on helpoin katsastaa jos ei aikaisemmat paperit anna helpotusta.
1+8(vai mikä) bussiksi toi kai on helpoin katsastaa jos ei aikaisemmat paperit anna helpotusta.
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Jos katsastettu aikaisemmin matkailuautoksi, se on ja pysyy. Siis katsastettu silloisilla pykälillä. Auto on varmaan erikoisauto tai kuorma-auto= ei perusveroa. Rekisteröinikatsastus ja baanalle kun on tekniikka kunnossa. Jos ei löydy merkintää matkailuautosta sinun täytynee katsastaa linjä-autona (voihan se olla jo lnja-auto). Ei tommoista herkkua kannata pilkkoa korkeuden lisäämiseksi. Kokonaispaino joka on rekisteriotteessa, on ja pysyy. Ei tarvitse punnita jos ei itse halua Tv Aripossu kirjoitti:Näitä kun lueskelee niin mielenkiinnolla odottelen auton papereita AKE:sta. Trader kun painaa varmaan 3500-4000kg (punnitaanko tämä jossain?) Sisäkorkeus 1,9m/40% ei täyty. Autossa on reissusisustus mutta en tiedä onko se joskus katsastettu matkailuautoksi vai joksikin muuksi...
1+8(vai mikä) bussiksi toi kai on helpoin katsastaa jos ei aikaisemmat paperit anna helpotusta.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 168
- Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
- Paikkakunta: Haapajarvi
Miten sait,,,???
Sisu,, Miten sait katsatettua erikoisautoksi eikos koko luokka pitanyt pistuman?? Vai oliko niin etta se olikin erikoisauto ja uusintakatsastit sen samaan luokkaan. Erikoisautoksi kerran katsatettu pysyy sellaisena ellei sitten ehdottomasti halua katsastaa sita muuhun luokkaan (jos se mittojensa puolesta niihin sopii). Tamahan menee todella mielenkiintoiseksi,, erikoisajoneuvon luokitusesta olisi selvaa rahallista hyotya.
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
Tämähän se on mullakin ongelmana, ettei sisäkorkeus täyty. En vihtisi yhtään pilata tuota hyvää koria tekemällä mitään muutoksia, että saisi autoverottoman matkailuauton. Taitaa olla viisain nyt olla asentamatta kiinteästi niitä liesiä/uuneja/jääkaappeja, jos tahtoo olla maksamatta 35% autoveroa. Mikähän summa tuolle tulisi, jos sen sitten tekisi henkilöautoksi ja valtio perisi sen 35% veron?
Kokonaismassa yltää tuonne 4500 kg, että n2g olisi oikea luokka mun kamppeelle. Kun tuossa on ambulanssikori, niin siellä tiloissa on turvavyöt ja istumapaikat 1+8.
Saas nährä mitä teen. Voihan tuon aina katsastaa ilman koria pelkällä rungolla, koska sen saa muutamalla pultilla pois. Hähää!! Mutta entäs polliisi valvova tienpiellä?
Kokonaismassa yltää tuonne 4500 kg, että n2g olisi oikea luokka mun kamppeelle. Kun tuossa on ambulanssikori, niin siellä tiloissa on turvavyöt ja istumapaikat 1+8.
Saas nährä mitä teen. Voihan tuon aina katsastaa ilman koria pelkällä rungolla, koska sen saa muutamalla pultilla pois. Hähää!! Mutta entäs polliisi valvova tienpiellä?
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Erikoisauto luokka poistui vuonna 1993 jonka jälkeen ei ole voinut katsastaa siihen luokkaan. Erikoisauto pysyy erikoisautona niin kauan kuin auton käyttötarkoitus on muuttumaton. esim. televerkon huoltoauto jos sitä käytetää muuhun tarkoitukseen se joudutaan muutoskatsastamaan kuorma-autoksi tai muuksi nykyisistä ajoneuvoluokista.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen