Team Keimo II

Kerro omasta projektistasi
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Kävin katsomassa tänään kaverilla että miten sujuu tuo sohvan verhoilu, ihan kivastihan tuo on mennyt. Ensiviikon aikana saa sohvan kotiin ja saa taas vähän uutta ilmettä autoon ja pääsee pöytiä veistelemään. Pöytiin meinasin laittaa pellin pintaviilun alle niin saa magneeteilla mukit ja sipsikipot pysymään paikallaan.

Kuva
http://aijaa.com/5ZfcaU
Bussit rakennellaan öisin
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No kerpeles että on hyvän näkönen soffa! Mitä se mahtas tahtoo jos duunais vastaavan mun auton etuosaan?
Tuo pöytä on varsinainen innovaatio, magneetit mukin pohjaan niin pysyy rojut pöyvällä! Tai sitten magneettipöytä ja intin pellimukit!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja neppi »

Mahtaa olla rosteria ne peltimukit? Ei tartu maneetti ei.

N
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Hiano sohva ! Laita sit kuvia kun saat sen paikoilleen.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

neppi kirjoitti:Mahtaa olla rosteria ne peltimukit? Ei tartu maneetti ei.

N
Pakko sanoa että en muista intin mukia testanneeni, desimittaan ei ottanu kotona. Ferriittisiä ruostumattomia teräksiä on, kokeiles Neppi magneetilla vaikka keittiöveitseen :wink: Ei ole niin yksioikonen asia tuo "magneetti ei tartu rosteriin"
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja neppi »

Jos ei desinmittaan tartu, ni ei varmaan siihen intin mukiinkaan, ku onhan se nyt ainaki puol litraa! Ü

Onks tää vähän off topic? Ü

N
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja pelti »

no voihan sen testata induktioliedelläkin, jos juoma lämpenee, tarttuu magneettikin....
peltiliiteri.com
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Ollu vähän hässäkkää auton kanssa. Parin viikon päästä pitäisi jo suunniitella paluuta Rukalta.
Aika paljon on vielä laiteltavaa siellä täällä, Nii ja pitäishän toi vielä muutoskatsastaakin.

Kuva
http://aijaa.com/5sHk6B
Pöytien lakkaukset vielä vaiheessa

Kuva
http://aijaa.com/HIQdus
Ei nyt ihan oikeita kultahippuja toi teksti, mut parhaita mitä tiimarista sai.
Bussit rakennellaan öisin
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Tänään kävin muutoskatsastamassa paikkaluvuksi 1+19, eli linja-autona pysyy. Ainoa huomautettava oli yhden niskatuen puute, ja sekin vaikutti vain 100 km/h:n säilyvyyteen. se niskatuki oli tarkoitåus siihen tehdäkkin.
Bussit rakennellaan öisin
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Hienoa! Laskettiinko toi sohva istumapaikoiksi :roll: ja missä kävit katsastaa jos laskettiin ? :wink:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

No niin 17 kerta toden sanoo. Helpompaa rakentaa bussia kuin laittaa kuvat tänne, Tai ainakin niin monta kertaa tää homma on pitänyt tehdä. Rakennushommat menee ylensä kerralla tai toisella.

Ollu vähän kiirettä auton laiton kanssa, mutta kutakuinkin valmista kuitenkin tuli. Päästiin koeajolle Rukalle suunnitelmien mukaan. Mikäli täällä muitakin Kylähulluja niin koputtelemaan caravaanari alueelle.

ÄJoistakin asioista jouduttiin luopumaan, Esim peltilevyt pöydistä jouduttiin jättämään pois, kun magneetin pellin väli ei saa olla kuin mm tai kaks. Ajateltiin toteuttaa pöytään upotettavilla magneeteilla, ja laskea astia sitten sen päälle.

Sohva rekisteröity kuudelle. Baarijakkarat ei rekisteröity :lol: ne on tarkoitus kiinnittää käytävän nurkkiin jämptillä turvavyöllä.

KuvaDSC 0017
http://aijaa.com/x0ezVx

Kuva
http://aijaa.com/l66Arw

Kuva
http://aijaa.com/ABSCf2
Bussit rakennellaan öisin
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Hieno
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Hienolta näyttää :D
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Hienoa jälkeä. Tuo sohva vaikuttaa todella mukavalta.

Tuliko tuohon sohvaan turvavöitä?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Tämän ikäisessä autossa (-93) pitää olla vyöt jossei ole istuinta edessä. Joten sohvaan vaadittiin vyöt.
Vyöt tuli laitettua sohvaan kuudelle, mahtuu kyllä isojakin miehiä muttei kovin mukava, eli kuudelle lapselle tai viidelle aikuiselle sopiva. Selkänoja voisi olla korkeampi mutta en halunut nostaa kiinteää selkänojaa ikkunalinjaa ylemmäs, ajattelin vielä tehdä sellaisen pyöreän pitkän tyynyn ikkunalle joka hiukan korottaa selkänojaa. Talveksi sekä ulkonäkösyistä voisi ottaa pois. Ajattelin solumuovista uimalelua vähän päälystää ensin vaahtomuovilla ja sen jäkeen tuolla samalla kankaalla. Baarijakkarat osoittautui todella mukaviksi tuossa koeajoreissussa.
Bussit rakennellaan öisin
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Painevesijärjestelmä on toteutettu yksinkertaisesti 150 l painesäiliöllä josta vesi lähteee paineilman avulla jakotukkien ja varaajan kautta hanoille. Paineilma otetaan auton omasta järjestelmästä takaiskuventtiilin kautta 60l säiliöön josta paineenalentajan kautta vesisäiliön päälle. Pienempikin ilmasäiliö riittäisi hyvin mutta tuo sattui olemaan. Vessan lavuaarin ja keittiön jätevedet johdetaan tuohon siniseen säiliöön. Toi vesijärjestelmä toimii hyvin eikä tarvitse mitään pumppuja ja sähköä toimiakseen (tietyst varaajan lämmitys).
Wc on auton alkuperäinen jolla on oma alkuperäinen jätesäiliö n.150l

Kuva
http://aijaa.com/ncDTSa

Sähköt autoon tulee verkosta ups invertterin kautta. Ekana kaksinapaisena pääkytkimelle jonka kautta kaksinapaisena vikavirtasuojakytkimelle jolta jaettuna kaksinapaisena kaksinapaisille sulakkeille. Kaikki pitää olla kaksinapaista koska nollan ja vaiheen paikka voi ajoneuvossa vaihdella. Nyt jos johdonsuojakatkaisija laukaisee niin sähköt katoaa verkosta oli napaisuus kumminpäin vain.
kWh mittarin mittamuuntaja keskuksen vasemmassa alakulmassa, ja näyttö kojelaudassa niin näkee että paljonko saa verkosta vedettyä.
Maadoituskiskossa väärä merkintä kun ei slo:ssa ollu hyllyssä muutakaan. Rungon maadoitusjohdin puuttuu vielä kuvanottohetkellä.

Kuva
http://aijaa.com/DlIuvt


Webaston kytkentää täytyy vähän muokata koska nyt toimii vain tunnin kerrallaan, paitsi jos olis autossa avaimesta käännettynä virrat päälle niin toimii jatkuvana.

Pääkytkimen olen vaihtanut kolmiasentoiseksi. Ajoakut-0-Hupiakut, Ajaessa voi tietysti käyttää kumpia vain ja saa ladattua jos on jäänyt parkissa vajaiksi.
Bussit rakennellaan öisin
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Laitoin linjakilpien väliin kameran, jonka kuvaa voi katsella telkkarista. Pysyy kärryillä missä mennään ja mitä tapahtuu, Lisäksi tässä tilassa on kamera jotta näkee peruutuskameran näytöltä että lapset istuu kiltisti ja vöissä.
Kuva
http://aijaa.com/l66Arw
Bussit rakennellaan öisin
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kiinnostavaa. Sulla on siis 60 litran painesäiliö, joka toimii voimana vedelle. Oletko mitannut paljonko tuolla ilmamäärällä voi pumpata. Miten ratkaisit sen ettei veteen mene öljyä paineilman mukana?
Tulevaisuus on sähköinen
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Kismittää kun on kirjoittanut sepustuksen ja sit on nettiyhteys pätkässyt ja se ei menekkään tänne.

Laitoin ilmasäiliön pystyyn ja tuleva ilma puoleenväliin, lähtevä ilma lähtee ylhäältä. Virtaushan on tässä hyvin pientä, eli tuskin vesi ja öljy jaksaa kiivetä ylös. Tämän lisäksi on paineenalentajassa vedenerotin ja suodatin. Onhan vielä olemassa esim hiekkapuhaltimissa hengitysilmasuodattimia, mut ajattelin et noi riittäis.

Miten muuten yleisesti kun noissa säiliöissä vesi reissujen aikana seisoo niin puhdistetaanko niitä joillain aineilla joskus vai onko vain yksinkertaisinta että ottaa raikkaan juomaveden erilliseen purkkiin. Tämän järjestelmän tyhjentäminen on muuten helppoa, kun vesi loppuu niin jäljelle jäävällä paineilmalla puhaltaa pelkällä ilmalla putket tyhjiksi, ja ilman mitään virittelyjä.

Ilmasäiliössä on ilmaa 60l x 8bar = 480l. Vesisäiliö tarvitsee 2bar x 150l = 300l. En ole mitannut kummasta 8 vai 12 bar piiristä ilma tuli otettua. Jos olisi 12bar niin käytössä olisi vielä 240l lisää ilmaa. Otin vain siitä auton viereisestä ilmasäiliöstä. (Ari voi tarkistaa laskut)
Bussit rakennellaan öisin
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Muistilistaksi itsellenikin, ennen Rukalle lähtöä pitäisi tehdä:
Liesituuletin
led valot
lattialämmitys
lisätään pienempi webasto
sänkyjen verkot
lasten sänky
mahdollisesti ikkunoiden irroitettava eristys
magneetti venttiilin vaihto oveen
verhot ovi aukkoihin
ja hifejä pitäis vähän hienosäätää
Bussit rakennellaan öisin
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Hienon näköistä settiä. Varsinkin tuo sohva. Omaankin piti laittaa tuollainen reunakäytävä, mutta keskellä se menee. Respect
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Kyllähän tuo reunakäytävä tuo vähän ulottuvuuksia muuten pitkulaiseen muotoon. on vaan hankala toteuttaa korkeuden takia. Korkeudeksi sain n. 180, sai kyllä hakea kaikki löysät pois. Lattia levytkin laitoin runkopalkkien väliin, jolloin sai taa 15mm lisää korkeutta. Ja käytävällä on pieni porras reunaan mennessä Puhallin kanavaan en kajonnut, koska halusin säilyttää ilmastointilaitteen toimivuuden.
Bussit rakennellaan öisin
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Juu tuo korkeus on haastava. Berkhofin keskikäytävällä on pari metriä tilaa, mutta ikkunan vieressä 175. Katiskassa oli tasalattia tehtaalta lähtiessä.

On tuolla takapunkan edessä pikku mutka olan puolella.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Team Keimo
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 02 Helmi 2005 21:05
Location: Lohja
Viesti:

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja Team Keimo »

Muistilistaksi itsellenikin, ennen Rukalle lähtöä pitäisi tehdä:
Liesituuletin Idea valmis ja pienellä laitolla väliaikaisesti käyttökunnosssa
led valot Tuli laitettua
lattialämmitys Ebeco, tuli hyvä ja lämmin. Vaikuttaa paljon auton sisälämpöön ja mukavuuteen
lisätään pienempi webasto. 5,2 Kw. Riittää näissä oloissa hyvin
sänkyjen verkot Verkko hommattu mutta toteutus tuonnempana
lasten sänky. Raakavedos tehty ja on toimiva
mahdollisesti ikkunoiden irroitettava eristys. Ei tänäkään vuonna.
magneetti venttiilin vaihto oveen. Tuli kuntoon
verhot ovi aukkoihin. sängiyn päiväpeitto neppareilla kiinni, Eli kaks käyttö varuste
hifejä pitäis vähän hienosäätää, Nyt laulaa nätimmin.
Bussit rakennellaan öisin
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Team Keimo II

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ikkunoiden irrotettavan lisäeristyksen tekee paremman puutteessa kuplamuovilla! Ei maksa paljoo, helppoo työstää, eikä tarvii särkee yhtään ompelukonetta.

Tekee ne lopulliset sit ku ehtii...

N
Vastaa Viestiin