Ruma ja ruosteinen tuo B:ni on, mutta oma ja maksettu - Tällä hetkellä Haapakylän komein tila-auto, kun tuo yksi Ukkosen tuunaama muutti muualle. Tai jotain...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Irizariin pätee hyvin vanha sanonta "moni kakku päältä kaunis vaan silkkoa sisältä". Sekä sähköiltä, mekaanisilta osilta että korirakenteelta. Mutta luukkujen moottorikoneisto on hieno!
Wonderi kirjoitti:Irizariin pätee hyvin vanha sanonta "moni kakku päältä kaunis vaan silkkoa sisältä". Sekä sähköiltä, mekaanisilta osilta että korirakenteelta. Mutta luukkujen moottorikoneisto on hieno!
Hieno on ja ainakin silloin kun toimii on kokemusta siitä kun ei toimi, joutu vetään kuormaliinalla luukun kiinni kun ei kehdannut ajella luukku auki
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Kyllä kai näissä vempeleissä pätee samat säännöt ku pikkuautoissaki. Jos se on tehty Etelä-Euroopassa, se toimii etelä-Euroopassa. Ei oo Espanjassa asuva vm2000 Xantia yhtään niin huono ku toi mikä makaa mun pihassa.
Montako Izaria romutetaan vuosittain Suomessa? Voipi olla varaosien saanti vaikeampaa romuttamolta kuin esim. Volvoon tai Scanjan alustalla oleviin yleisesti käytetyillä (Suomessa) korimalleilla.
Rantarosvo kirjoitti:mie oon ollu siiinä uskossa et ne on scanioita kaik.
En oo muilla alustoilla nähny. Miksi niihin ei löytys osia. Koppi on sit toinen juttu. Tän ketjun perusteella ei uutenakaan oo mitään toimivaa ruuvattu kiinni.
Ehjä Irizar on kyllä aivan erinomainen auto ajella. Se tunne ei vaan kestä kovin pitkään... Ja on niitä muillakin alustoilla tehty kuin Scanialle, messuilla pari vuotta sitten oli rivissä Scanian, Volvon, Mersun, Manin, Ivecon ja Daf koneiset Irizarit.
Ei Espanjan ihme olis ihan heti tullut mieleen. Mulla on kuitenkin yks vähäosainen kaveri, joka on niin köyhä ettei sillä oo varaa maksaa lämmityslaskuja talvella. Se asuu kesät Pärnussa ja valuu sitten Benalmadenaan Torremolinoksen lähelle syssymmällä. Kun välimeren rannalla säät heikkenee niin paljon,ettei matkaoppailla oo enää muuta tekemistä kun heitellä toisiaan kivillä se lähtee Aasiaan. Vuodesta toiseen sama rundi jatkuu, kyllä elämä voi olla tylsää.
Kun toi köyhä p...kiainen näki mun rojektin ja kuuli sen korjaukseen laitetun summan, se irvisti ja sanoi että yhellä tutulla aurinkorannikolla on rivi täysin ruosteettomia ja teknisesti parempia samaan hintaan ja kaikki on 2000+ vuosimallia. Ajattelin, että harrastekäytössä menis, mut karvaranteet on tietty tehny parhaansa rikkoakseen hyvän alustan ja ei oo ikinä ees ajateltu huoltoa.
Saattaapi olla, että paineilmapuolelta puuttuu muutama lämmitysvastus ja muutenkaan ei tykkää kylmästä. Tänne uutena kaupattuja kai myydään Scandinavia-versiona (mitä se sitten tarkoittaakin). Ehkä lasipesuneste on stydimpää. Mikä niissä toimii? Muuttuuko kanikan alusta heti ihan paskaksi, jos siihen ruuvataan espanjalainen koppa kiinni? Onko näissä alustan sähköt niin totaalisen naimisissa korin kanssa, ettei mikään enää toimi? Mullahan on se tilanne, ettei auto tuu juurikaan Suomenlahden sillä rannalla näkymään. Mun elinaikana ei noihin tarttis ruostekorjauksia tehdä ja sen jälkeen ei enää kiinnosta.
Wowbagger kirjoitti:Ei Espanjan ihme olis ihan heti tullut mieleen. Mulla on kuitenkin yks vähäosainen kaveri, joka on niin köyhä ettei sillä oo varaa maksaa lämmityslaskuja talvella. Se asuu kesät Pärnussa ja valuu sitten Benalmadenaan Torremolinoksen lähelle syssymmällä. Kun välimeren rannalla säät heikkenee niin paljon,ettei matkaoppailla oo enää muuta tekemistä kun heitellä toisiaan kivillä se lähtee Aasiaan. Vuodesta toiseen sama rundi jatkuu, kyllä elämä voi olla tylsää.
Kun toi köyhä p...kiainen näki mun rojektin ja kuuli sen korjaukseen laitetun summan, se irvisti ja sanoi että yhellä tutulla aurinkorannikolla on rivi täysin ruosteettomia ja teknisesti parempia samaan hintaan ja kaikki on 2000+ vuosimallia. Ajattelin, että harrastekäytössä menis, mut karvaranteet on tietty tehny parhaansa rikkoakseen hyvän alustan ja ei oo ikinä ees ajateltu huoltoa.
Saattaapi olla, että paineilmapuolelta puuttuu muutama lämmitysvastus ja muutenkaan ei tykkää kylmästä. Tänne uutena kaupattuja kai myydään Scandinavia-versiona (mitä se sitten tarkoittaakin). Ehkä lasipesuneste on stydimpää. Mikä niissä toimii? Muuttuuko kanikan alusta heti ihan paskaksi, jos siihen ruuvataan espanjalainen koppa kiinni? Onko näissä alustan sähköt niin totaalisen naimisissa korin kanssa, ettei mikään enää toimi? Mullahan on se tilanne, ettei auto tuu juurikaan Suomenlahden sillä rannalla näkymään. Mun elinaikana ei noihin tarttis ruostekorjauksia tehdä ja sen jälkeen ei enää kiinnosta.
Ei kai se naapurimaan alusta huonommaksi muutu ku se etelään menee. Voihan siellä olla jotain "ei niin suolan kestävää" mutta lähinnä kori on se ero, näin minä ymmärrän. Eli siis eristeet ehkä puuttuu, mut samat jutut siellä etelässä on mut toiseen suuntaan, kuuma koitetaan pitää ulkona niin miksi ei olisi eristettä... Kerro kaveris yht vaikka yv:llä niin voisin kysellä ( pas***) kalustoa!
Skandinavia-varusteissa Irizarissa kyllä tarkeneekin talvella oikein mukavasti, jos lämmityslaitteet toimii. Mutta kun epsanjalainen osaa tehdä mm. tankin huohottimen semmoiseksi että se jäätyy Suomen talvessa. Sähkökeskus on auton alimmassa kulmassa märimmässä ja arimmassa paikassa. Kori aloittaa ruostumisen mm. ikkunatolpista ja sitten vesi meneekin jo sisään sikan ja ruosteen välistä.
Reddewil kirjoitti:Kerro kaveris yht vaikka yv:llä niin voisin kysellä ( pas***) kalustoa!
Mä laitan sille viestii. En ole kyllä lainkaan varma kyseisen herran esittämistä hinnoista, mutta asiasta täytyy ottaa selvää. Epsanjasta tuotaessa tulee kuitenkin muutama ajettava kilometri, ja mulla ei riitä voima kortissa bussille. Kai se on koko euroopan neuvostoliitossa sama lähestymistapa? Virossa maksais C->D kaikkineen n. 700€.
Pukaatti kirjoitti:voix virossa ajaa kortin ja se on pätevä suomessa?
C->D 40 teoriatuntia ja 20 tuntia ajokoulutusta, teoriakoe ja leimavero pitäs olla noin 700€ Etelä-Virossa. Päivässä on jokin maksimituntimäärä, mitä ei saa ylittää. Kielipuolen vaikutuksesta hintaan en osaa sanoa ja Tallinnassa taitaa olla kalliimpaa. Mulla ois muuten Tartossa asunto vuokrattavana.