Veikkaan että esim.400mm. sähköflektillä saadaan melko lailla sama tuuletusteho kuin alkuperäisellä,ei se ropellin koko oikeesti niin paljoa vaikuta jos ei sitä ilmavirtaa kanavoida. Mun kotelossa se kanava on lähinnä vitsi,mutta vaikuttaa kyllä sekin. Esim. alareuna sattuneesta syystä jos vaikka repsottaa nii visko kytkee käytännössä koko ajan kiinni ja kävyt lentelee auton alla kylmänäkin. On toi visko kyllä varmaan loppu muutenkin,mutta alavesiletkulta mittasin noin 45 asteista vettä ja ropeli huutaa ku mikäki kaheli. Ei hyvä. Lämpömittarin neulan suunnatessa noin 70-80 astetta,oli alavesiletkun lämpö jotakuinkin 50-60. Eli syyläri jäähdyttää kyllä,vaikka mittari näyttäskin lämmintä. Uskoisin että kuhan ei paljoa yli sadan asteen nouse ni homma pelaa kyllä. Termarihan sen sit loppupeleissä sanoo paljonko se koneen lämpö oikein on. Ja kait ny sähkönen singleflektikin vastaa jonkinmoista ajoviimaa kuitenkin.
Lämmöt muuten mittarin mukaan tippu noin 5 astetta ainaki,ku räpläsin syöttöpumpun ennakkoa. Eikä nouse vaikka kuinka mäkeen kiusaa menolle. Tarttee varmaan syöttöä lisää...
Itse ajattelin kokeilla seuraavaa reseptiä.
2x 400mm flektiä kahdella anturilla. Anturit alavesiletkuun peräkanaa,toinen noin 70-80 ast. ja toinen sinne 88-90 välimaastoon,eli karvan alle termostaatin aukeamisen. En kyllä tiedä kummonen termari ees on,mut saa kai sitä koklata. Jos lämmöt nousee sinne satasen kieppeille huudattaen (en edes semmosta usko) ni sit saa mun puolesta nousta.
Kyllä ne lämmöt maa-autoissaki tuppas oleman aika herkässä nousta toisinaan,ikinä ei konetta kajahtanu. Eipä ollu kyllä miljoonaa ajettukkaan.
Jokatapauksessa itse uskoisin lämpöjen karkailun johtuvan jostain muusta ku sähköflektistä,jos vaan liikaa karkaa.
Nii sanoinks mä jo et toi alkuperäinen systeemi on susi.