Horror Lines
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines
Ei tuommoinen 12mm kovin paljoa vastaan pane. Ruuvaa ylhäältä karmin porakärjillä kiinni ja tunkkaa alareunan kaarelle. Lasiin ei tule yhtään rasitusta. Vaneria ei liimata eristeisiin kiinni.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Horror Lines
Tommonen systeemi pitää tehhä itekkin, hankkia noita keppipuristimia yms. Pitää kokeilla millä saa siistin tuloksen tulemaan (waemo kokelas hirween tarkka ) hänelle kun merkkaa vain ulkonäkö asiat. .. tiiä kyllä miks miun kaa pyörii sit 

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Horror Lines
Jokaisella on heikkoutensaPukaatti kirjoitti:hänelle kun merkkaa vain ulkonäkö asiat. .. tiiä kyllä miks miun kaa pyörii sit

Muista sit, et ei se kylmä kahvikaan mahottomuuksiin pysty

Rosmo
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Eilen (lauantai) illalla tai pikemminki yöllä "Karu Karnevaali" -Rockshow Forssan torilla. Horror Lines toi joukkueen paikalle ja toimi bäkkärinä, kuvassa make-up ennen keikkaa.
: Tolpasta löyty yllättäen kaks 16A Shuko-lähtöä ja yks voimavirta.
Horrorin huumoriakut päätti kuolla torstaina (en oo vielä selvittäny mikä niistä oikeesti) ja nyt oltiin hyvinki pitkälti ulkoisen sähkön varassa. Virittelin foliot ikkunoihin, nostin roikan pihalle ja aloin ettii aggregaatille paikkaa ku huomasin ton boksin tossa tolpassa. En nostanu keneraattoria ulos...
Puskaparkki parhaasta päästä!
N
Aamulla herättiin tästä. Tunnistustehtävä esim 'Leemu'lle, mikä paikka?: Tolpasta löyty yllättäen kaks 16A Shuko-lähtöä ja yks voimavirta.
Horrorin huumoriakut päätti kuolla torstaina (en oo vielä selvittäny mikä niistä oikeesti) ja nyt oltiin hyvinki pitkälti ulkoisen sähkön varassa. Virittelin foliot ikkunoihin, nostin roikan pihalle ja aloin ettii aggregaatille paikkaa ku huomasin ton boksin tossa tolpassa. En nostanu keneraattoria ulos...
Puskaparkki parhaasta päästä!
N
Viimeksi muokannut neppi, 01 Marras 2015 23:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Horror Lines
Miula on yx 225 joutavana jos ajelet ohitte joskus. Ja yx loma-akku 200a.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Horror Lines
Noita 155Ah Marathoneja saa puoli-ilmaiseksi jos on sopivat kontaktit.
Vinkkasin kaverille, jos se vaikka innostuisi täällä itse kaupittelemaan.
Nuo on suljettuja AGM-akkuja, saa olla vaikka alassuin eikä valu mitään ulos. Käytettyjähän ne on tokkiinsa mutta hyvin on pelanneet.

Nuo on suljettuja AGM-akkuja, saa olla vaikka alassuin eikä valu mitään ulos. Käytettyjähän ne on tokkiinsa mutta hyvin on pelanneet.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Puoli-ilmaisuuden huono puoli nollabudjettiprojektissa on se "puoli-".
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Horror Lines
kävitkö neppi aamulla uimassa 

- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Horror Lines
Voin vaihtaa vaikka nuo omat akut bussiajeluun
tai esittely bussin eristämisestä kahveen kera.

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Horror Lines
Olisin kiinnostunut akuistaZuikkis kirjoitti:Noita 155Ah Marathoneja saa puoli-ilmaiseksi jos on sopivat kontaktit.Vinkkasin kaverille, jos se vaikka innostuisi täällä itse kaupittelemaan.
Nuo on suljettuja AGM-akkuja, saa olla vaikka alassuin eikä valu mitään ulos. Käytettyjähän ne on tokkiinsa mutta hyvin on pelanneet.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
En käyny aamu-uinnilla. Piti lähtee heti herättyä liikkeelle. Kuvat otin puskapissireissulla. Sit foliot veke, piuhat kyytiin ja renkaat savuten kohti uusia päätähuimaavia seikkailuja.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Bilteman asuntoauton lämpösuoja-seteistä (oisko ollu Transit), kanttinauhasta, IKH muovisista purjerenkaista ja alumiiniteipistä.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Horror Lines
Neppi on oman elämän MacGyverneppi kirjoitti:Bilteman asuntoauton lämpösuoja-seteistä (oisko ollu Transit), kanttinauhasta, IKH muovisista purjerenkaista ja alumiiniteipistä.

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
No ehämmä ny purkasta oo tota dösää rakentanu?!?
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Horror Lines
no ei mutta tyhjästä kuitenkin ...Kausalan mc kiipeli 

- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Horror Lines
Vapaa-aika tarviketalo ja ainakin Best cravan saa metritavarana ja yleismallia mitä voi leikellä ja ommella reunanauhat ja imukupitkin oli mukana.Pukaatti kirjoitti:Mistä oot askarrellu muut3s nuo foliot?
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Saksasta saa tilaamalla sikapaljo halvemmalla ku Härmästä. Tosin kerran olin oikeeseen aikaan Nastolassa ja hommasin supertarjouksella rullanloput.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Täs ny parina päivänä lätkiny viimesiä eristeitä kattoon. Alunperinki suunnitelma oli, et keittiöstä taaksepäin eristetään katto ja seinät. Keittiön vastapäisen ikkunan levytin umpeen jo joskus mitälie pari viikkoo sitte ja nyt sain myös keittiön katon umpeen. Samalla vaihtui epäkuntoinen 24V kattotuuletin kuntoiseen 12V tuulettimeen. Meni samaan reikään.
Samalla nytkäytin keittiöremppa taas kappaleen matkaa eteenpäin. Purin hattuhyllystä verhoilut pois ja kokkeilin hioa liimoja pois ja pintoja tasaseks. Siihen tulee keittiön kaapinrungonmaalia tilalle.
En tiä mitä tästä tulee, mut kyyneliin se jokatapauksessa päättyy.
Huonosti puhaltanut etukenno koki vuosihuollon. Paineilmalla ja pölynimurilla (tolmuimeja eestikeeles) vuosisataiset paskat pois kennosta ja kanavista. Vuotamaan repsahtanu kanava ruuvailtiin takas paikoilleen ja lisättiin pari suutinta. Löysin jostain varastosta semmosia vähän supistavia tuulilasin ilmasuuttimia. Samanlaisia ku mulla muutenki, mut inan verran ahdistaa ilmankulkua. Laitoin niitä sinne repsikanpäähän sitä kanavaa, ni riittää paremmin ilmaa kuskin ikkunalle. Toimii!
Kuskille ei ollu etukennolta muuta räppänää ku vasemmalle nilkalle. Tein sen putkeen haaran ja lisäsin suuttimen myös vasemmalle polvelle. Kyllä nyt kelpaa olla vasen jalka!
Huomattavan suuri oli vaikutus lämmitykseen ja huurteenpoistoon sillä, että siellä alko liikkuu ilma.
N
Samalla nytkäytin keittiöremppa taas kappaleen matkaa eteenpäin. Purin hattuhyllystä verhoilut pois ja kokkeilin hioa liimoja pois ja pintoja tasaseks. Siihen tulee keittiön kaapinrungonmaalia tilalle.
En tiä mitä tästä tulee, mut kyyneliin se jokatapauksessa päättyy.
Huonosti puhaltanut etukenno koki vuosihuollon. Paineilmalla ja pölynimurilla (tolmuimeja eestikeeles) vuosisataiset paskat pois kennosta ja kanavista. Vuotamaan repsahtanu kanava ruuvailtiin takas paikoilleen ja lisättiin pari suutinta. Löysin jostain varastosta semmosia vähän supistavia tuulilasin ilmasuuttimia. Samanlaisia ku mulla muutenki, mut inan verran ahdistaa ilmankulkua. Laitoin niitä sinne repsikanpäähän sitä kanavaa, ni riittää paremmin ilmaa kuskin ikkunalle. Toimii!
Kuskille ei ollu etukennolta muuta räppänää ku vasemmalle nilkalle. Tein sen putkeen haaran ja lisäsin suuttimen myös vasemmalle polvelle. Kyllä nyt kelpaa olla vasen jalka!
Huomattavan suuri oli vaikutus lämmitykseen ja huurteenpoistoon sillä, että siellä alko liikkuu ilma.
N
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Horror Lines
Kolmetolppasessa scaniassa ja vanhemmissakin oli näppärä räppänä kaasujalan kohdalla. Siihen sais siis aukastua reijä suoraan keulaan ja ai että(tm jethto) oli varpailla raikas olo talvipakkasella. Huonona puolena ehkä se, että räppänää ei saanu täysin tiiviiks.
Rosmo
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Land Roverissa on toi sama, samoin reunaehdoin, mut naamalle.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Horror Lines
Series malleissa on ja alkupään defeissä myös. Uusimmissa jäänyt jo pois muistaakseni. Omassa vielä on, mutta ei niillä väliä oo ku veto käy vaikka mistä 

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Taas on ollu raivoisaa.
Katon eristykset vihdoin valmiit, kyllä kesti, ja keittiöö taas vähän sipistelty. Ei juuri mitään näkyvää mut etistystä kuitenki. Keittiön vastapäisestä hattuhyllystä purin verhoilut pois, hioin ja maalasin keittiön kaapinrungonmaalilla. Keittiön ylähylly koki saman kohtalon.
Liesituulettimelle vaihtui uus hormi ja sähköremontin esivalmisteluja suoritettu vetelemällä suojaputkia vähän pitkin poikin.
Torstaina mentiin, samalla meiningillä ku alkusyksyn ravintolapäivänä, vastaanottokeskuksen pihaan, paistettiin muurinpohjalettuja, makkaraa ja keiteltiin kahvia. Oli hyvä!
Tällä keikalla selvis, että Biltsun venevessa on tiltissä taas! Moottori ei jaksa pyöriä. Purin koko keksinnön ja kasasin takas. Huonosti pyöri pelkkä moottoriki, pumput kiinni ei meinaa jaksaa vispaa ees pelkkää vettä. Samalla selvis rakenne, joka ei siis joistakin mielipiteistä poiketen sisällä minkäänlaista takaiskuventtiiliä.
Tämän selvitin aamulla ennen Turkuun lähtöä. Näissä hötäköissä tapahtu paljon muutaki, mut en jaksa täs alkaa tilittää. Jos oot yhtään tätä topikkia lukenu, tiedät että on ollu sutinaa...
Matkalla Turkuun alko jossain 54:n varrella kuuluu yläkerrasta huutoo. Piti kuulemma pysähtyy heti. No bussipysäkki siinä ja siihen seis. Opaspenkinjäbä sai siinä jarrutuksessa melkein pakkasnestepuron niskaansa. Ei osunu. Eihän se ois ollu ku joku 70+ asteista.
Kahen patterin välistä klemmarin vierestä letku poikki. Horrorin lämmityskierto on rakennussarja (niinku itseasiassa koko dösä!) ja patterit on monessa kohtaa liitetty toisiinsa letkulla. Tämä siis sekä moottorin-, että Alden kierroissa. Tää letkunpätkä päätti jostain syystä loppua nyt. Ja juurikin moottorinkierrossa, että tuli paineella!
Alakertahan tyhjennettiin pari viikkoa sitte Rockshow kuntoon ja eilen lettumakkarakahvikuntoon ja tänään aamulla vielä festarikuntoon, niin että varaosia ei varmasti ollu saatavilla. Jostain kuitenki kaivoin kaks 15cm pätkää 22mm kumiletkua ja kaheksan senttiä 22mm kuparia ja pari lisäklemmaria. Näistä tein korjaussarjan ja puolen tunnin varikkopysähdyksen jälkeen matka jatkui. Sattu vielä niin että vanhempi asentaja oli just ennen meidän lähtöö nostanu helmaluukkuun puoltoist pääläriä jäähdytysnestettä. Ü
Nyt kuitenki Turussa, Maata Näkyvissä Festarin parkkiksella auto, jos oot maisemissa, tuu pyörähtää! Soita kuite eka ku oon pääsääntöisesti tuolla sisällä ni tiedän tulla opastetulle kierrokselle! Ü
Numeroa yv:nä.
Täältä tähän.
Neppi
Katon eristykset vihdoin valmiit, kyllä kesti, ja keittiöö taas vähän sipistelty. Ei juuri mitään näkyvää mut etistystä kuitenki. Keittiön vastapäisestä hattuhyllystä purin verhoilut pois, hioin ja maalasin keittiön kaapinrungonmaalilla. Keittiön ylähylly koki saman kohtalon.
Liesituulettimelle vaihtui uus hormi ja sähköremontin esivalmisteluja suoritettu vetelemällä suojaputkia vähän pitkin poikin.
Torstaina mentiin, samalla meiningillä ku alkusyksyn ravintolapäivänä, vastaanottokeskuksen pihaan, paistettiin muurinpohjalettuja, makkaraa ja keiteltiin kahvia. Oli hyvä!
Tällä keikalla selvis, että Biltsun venevessa on tiltissä taas! Moottori ei jaksa pyöriä. Purin koko keksinnön ja kasasin takas. Huonosti pyöri pelkkä moottoriki, pumput kiinni ei meinaa jaksaa vispaa ees pelkkää vettä. Samalla selvis rakenne, joka ei siis joistakin mielipiteistä poiketen sisällä minkäänlaista takaiskuventtiiliä.
Tämän selvitin aamulla ennen Turkuun lähtöä. Näissä hötäköissä tapahtu paljon muutaki, mut en jaksa täs alkaa tilittää. Jos oot yhtään tätä topikkia lukenu, tiedät että on ollu sutinaa...
Matkalla Turkuun alko jossain 54:n varrella kuuluu yläkerrasta huutoo. Piti kuulemma pysähtyy heti. No bussipysäkki siinä ja siihen seis. Opaspenkinjäbä sai siinä jarrutuksessa melkein pakkasnestepuron niskaansa. Ei osunu. Eihän se ois ollu ku joku 70+ asteista.
Kahen patterin välistä klemmarin vierestä letku poikki. Horrorin lämmityskierto on rakennussarja (niinku itseasiassa koko dösä!) ja patterit on monessa kohtaa liitetty toisiinsa letkulla. Tämä siis sekä moottorin-, että Alden kierroissa. Tää letkunpätkä päätti jostain syystä loppua nyt. Ja juurikin moottorinkierrossa, että tuli paineella!
Alakertahan tyhjennettiin pari viikkoa sitte Rockshow kuntoon ja eilen lettumakkarakahvikuntoon ja tänään aamulla vielä festarikuntoon, niin että varaosia ei varmasti ollu saatavilla. Jostain kuitenki kaivoin kaks 15cm pätkää 22mm kumiletkua ja kaheksan senttiä 22mm kuparia ja pari lisäklemmaria. Näistä tein korjaussarjan ja puolen tunnin varikkopysähdyksen jälkeen matka jatkui. Sattu vielä niin että vanhempi asentaja oli just ennen meidän lähtöö nostanu helmaluukkuun puoltoist pääläriä jäähdytysnestettä. Ü
Nyt kuitenki Turussa, Maata Näkyvissä Festarin parkkiksella auto, jos oot maisemissa, tuu pyörähtää! Soita kuite eka ku oon pääsääntöisesti tuolla sisällä ni tiedän tulla opastetulle kierrokselle! Ü
Numeroa yv:nä.
Täältä tähän.
Neppi