VOLVO B10M "VIVVI"
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
oisko bussissa parin litran luokkaa talvipyörällä kulutuksen nousu.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Ookkepookke.
Ketkä täällä on busseilla ajellut ruattissa? Missä hinnoissa gargo ollu? Ootteko varannu bussille oman matkan vai koko juttu matkustuspuolelta?
Siljalta sain tämmösen vastauksen mut en ymmärtänyt?
Hei,
Jos bussi menee tyhjänä sen voi varata rahdista mutta matkustajien kanssa se varataan matkapuolelta numerosta:
0600 15700
Sit vielä edittii ni mimmoset sängyt teillä on makkarissa? (Bussin) Vai nukutteko yleensä pihamaalla tai naapurin kapiinissa
Ketkä täällä on busseilla ajellut ruattissa? Missä hinnoissa gargo ollu? Ootteko varannu bussille oman matkan vai koko juttu matkustuspuolelta?
Siljalta sain tämmösen vastauksen mut en ymmärtänyt?
Hei,
Jos bussi menee tyhjänä sen voi varata rahdista mutta matkustajien kanssa se varataan matkapuolelta numerosta:
0600 15700
Sit vielä edittii ni mimmoset sängyt teillä on makkarissa? (Bussin) Vai nukutteko yleensä pihamaalla tai naapurin kapiinissa

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Kärsivällinen on heppu, joka B10M Volvoa vihreän alarajalla ajelee... Vihreän ylärajalla saattaa myötätuuleen päästä mäen ylös.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 513
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Oon käyny bussilla
halvimmillaan alle 300e naantali -kappelsär meno paluu
ruuat kuuluu molempiin suuntiin
2 henkilöä 12m ajoneuvo korkea
vähintään ale 3 viikkoa ennakossa lippujen tilaus ale 20%
halvimmillaan alle 300e naantali -kappelsär meno paluu
ruuat kuuluu molempiin suuntiin
2 henkilöä 12m ajoneuvo korkea
vähintään ale 3 viikkoa ennakossa lippujen tilaus ale 20%
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Oolrightithen. Yritin karkosta kysellä tilaa juhannuksen aikoihin, mutta ei vastanneet mtn.? Wierd. Noh täytyy kysyä lähempänä. Eli Naantali /ruotti paras väylä?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
toi on omien havaintojenkin pohjalta edullisin. Jossain tuolla matka-osiossa on noita mun kyselemiä/maksamia hintoja parin vuoden takaa.
peltiliiteri.com
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Mitä hemmettiä? Kyllä mulla on ihan asiallisesti vetoja koko vihreen. Tietysti siellä nyt on enemmän taphtumaan kun antaa kierroksia, mutta jos tarve on vaan nopeuden ylläpitoon, niin sellaisia vuoria olekaan jossa pienempää kaipaisi. Tosin oon ajellut vaan tyhjällä autolla, mutta tuskin se koneen käytös siitä sen kummemmaksi muuttuu.Rosvolinna kirjoitti:Kärsivällinen on heppu, joka B10M Volvoa vihreän alarajalla ajelee... Vihreän ylärajalla saattaa myötätuuleen päästä mäen ylös.
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
B10M Volvossa se ei sitten taasen tarkoita juuri koskaan "parasta vetoa". Uusimmissa DH10 -koneissa oli sentään vähän alavääntöä, mutta vanhemmissa (jollainen "VIVVI" on) se veto löytyy usein juuri tuolta 1600-2000 väliltä. Vähän ruuvattuna 2000-2500 kierroksen paikkeiltaJule kirjoitti:Yleensä se varvikellon vihreä alue markkeeraa parasta taloudellisuutta

Re: VOLVO B10M "VIVVI"
No, toisaalta kun itse maksaa löpöt, niin vapaastihan sen saa valita kumpi on tärkeämpää.b12m kirjoitti:B10M Volvossa se ei sitten taasen tarkoita juuri koskaan "parasta vetoa". Uusimmissa DH10 -koneissa oli sentään vähän alavääntöä, mutta vanhemmissa (jollainen "VIVVI" on) se veto löytyy usein juuri tuolta 1600-2000 väliltä. Vähän ruuvattuna 2000-2500 kierroksen paikkeiltaJule kirjoitti:Yleensä se varvikellon vihreä alue markkeeraa parasta taloudellisuutta

Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Tottahan toki - järkevä ihminenhän ajattelee muutakin kuin "kulkua" myös toisen piikkiin ajellessaan...
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Kyllä savuruuvilla saa lisää vääntöä myös alakierroksille. Jostain sen savun on synnyttävä - eli talonpojan lompakosta. Tuolla vihreän ylärajalla on ihan leppoisa ajella. Toisaalta tuo 6 eteen ja yksi taakse aski ilman puolittajaa jättää sinne tänne monttuja vääntökäyrään. Tai sitten tuo katiskni ei ole tikissä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Miula 7 lovinen, mut joskus kaipais 8 lovista sillai et ois 6.5 numeroinen vaihdekki
Nyt tuli pölöhölän liikenteen hattu

Nyt tuli pölöhölän liikenteen hattu

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Mitä ne Volvo kuskit aina valittaa, ettei ole vääntöä ja puutuu mäkiin, ostakaa Scania 

Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Juu juu. Samoja vehkeitä ne on, erilailla välitettyjä ja säädettyjä. Kanikan oisin ostanu, mutta en mahurina löytänyt. ..kaikki nää on hyviä ja huonoja. Esmes vaikka Kanikan kytkin ja jakopää, volvolla vissii kansissa jotai ja kompuroissa vikoja. No kaikissa kaikkea, en sano mitään huonoksi enkä hyväksi. Semmonen on hyvä minkä voi pitää 10vuotta tekemättä mitää
ja semmosta ei ookkaa. Ja ennenkuin joku rupee kirjoittaa vikalistaa merkeistä ni älä rupee. Kaikki tiedetään mikä hajos ja maksoi nii paljon et kiukuttaa vieläki.

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Sehä siinä 8-lovisessa EGS:ssä justiisa onkii hauskaa, että se "puuttuva palanen" tulee välityksien suhteen kakkosen ja kolmosen väliin... Eli pikkupuolelta otetaan kaikki vaihteet käyttöön. Eli ei tuo apua toiveeseesiPukaatti kirjoitti:Miula 7 lovinen, mut joskus kaipais 8 lovista sillai et ois 6.5 numeroinen vaihdekki![]()

Välitysvalikoiman suhteen tuo vanha pitkäkeppinen 6-vaihteinen puolittajalla on minusta kaiken paras, sellaisella operoidessa löytyy vähävääntöisenkin koneen jatkoksi useimmiten sopiva pykälä.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Tuossa piti välissä käydä pihalla tutkii ilmanottoa putsarille. .. en halua edes näyttää missä kunnossa oli uusihaitariputki, ostin auton ni näytti ihan tulenmunalta, on vieläki mut mut 10 cm rutussa! Ei keekele. .. just siit rungon läpiviennistä 50cm enne putsaria 
Pitää kysellä uutta tolvolta tai käyä LVI palvelussa. Nyt vedin sormilla ruttua pois ulospäin ja Jeesusteippiä lisää.

Pitää kysellä uutta tolvolta tai käyä LVI palvelussa. Nyt vedin sormilla ruttua pois ulospäin ja Jeesusteippiä lisää.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Ei tuo muualle, mutta 5 ja kutosen välille, kun olisi yksi pykälä tarjota niin helpottaisi kovasti.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Juu, kevyessä ajossa (kulkurina) se varmasti olisi se kaivatuin lisäpykälä. Itse tykkäsin ammattiajossa tuosta puolittajalaatikosta kovasti, kun tosiaan "tuntuman mukaan" oli käytännössä aina valittavissa kahdesta, joskus kolmestakin sopivasta pykälästä kulloiseenkin tilanteeseen se sopivinRosvolinna kirjoitti:Ei tuo muualle, mutta 5 ja kutosen välille, kun olisi yksi pykälä tarjota niin helpottaisi kovasti.

- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Musta tuntuu että mulla ois ylimääräisiä pykäliä jos joku tarttee. 12 vaihteinen salkku ja 310hv 1300-2500rpm alueella on veto ja perävälityskin on aika pitkä.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Miusta tuntuu et kuhan tässä vapaata tulee niin omasta menee venttiilit säätöön ja tankit putsaukseen ja parit suotimet taas. Sit ois jokapaikassa uudet suotimet ja aivan kaikki öljyt.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Jos siellä alkaa turbossa olemaan viimeinen miljoona menossa, niin kyllähän se yleensä juuri sieltä alapäästä alkaa ensin paineita kadottamaan.
Olen mä joskus ajanut vajaatehoisemmillakin autoilla. Yksi viimeisen miljoonansa jo ajanut Volvo F725 kuorkki, jonka trubo ainakin suhinasta päätellen teki vielä vähän painetta jonka se sitten päästi jostain saumoista ulos. 80 ajaminen tyhjälläkin autolla tuuttasi kokoajan jonkunverran mustaa putken päästä. Kantavuuskuormalla (eli yli-) alkoi tuntua 4 lovisessa aluelaatikossa 7 ja 8 väli liian pitkältä. Useamman kerran tuli tilanne jossa vähän liian ennen vaihtoi "pitkän tupaan" niin saikin vaihta takaisin pienemmälle kun vauhti alkoikin hidastua. Siinä vehkeessä ei paljoa vihreällä alueella viisaria voinut lepuuttaa. Ainakin jos vauhtia yritti kehittää lisää, niin nuseammin se punaisella kuin vihreellä oli.
Olen mä joskus ajanut vajaatehoisemmillakin autoilla. Yksi viimeisen miljoonansa jo ajanut Volvo F725 kuorkki, jonka trubo ainakin suhinasta päätellen teki vielä vähän painetta jonka se sitten päästi jostain saumoista ulos. 80 ajaminen tyhjälläkin autolla tuuttasi kokoajan jonkunverran mustaa putken päästä. Kantavuuskuormalla (eli yli-) alkoi tuntua 4 lovisessa aluelaatikossa 7 ja 8 väli liian pitkältä. Useamman kerran tuli tilanne jossa vähän liian ennen vaihtoi "pitkän tupaan" niin saikin vaihta takaisin pienemmälle kun vauhti alkoikin hidastua. Siinä vehkeessä ei paljoa vihreällä alueella viisaria voinut lepuuttaa. Ainakin jos vauhtia yritti kehittää lisää, niin nuseammin se punaisella kuin vihreellä oli.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Tää on varmaan joku euro 12 ku ei meinaa muute saaha savua tulee, 2 selta 4 selle ja lappu lattiaa ni sit saa vähä aikaseksi. Turbo ainaki mittari mukaa on normaalilla kun polettaa. Pääsis nyt vaa venttiilien säätöö ja sit lappeenrannassa pari reissua 100 kmh eestaas 
Muistaaks kukaa välyksiä imulle ja pakoile? Kylmänä?

Muistaaks kukaa välyksiä imulle ja pakoile? Kylmänä?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Sulla on venttiilikopassa semmonen keltanen tarra, missä lukee välykset. Ainaki uutena tehtaalla liimas kesätyötyttö sen siihe.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Mihkä asti siinä nousee ahtoviisari ?
Mulla on venttiilikopassa tarra imu 0.4 ja pako 0.7
Mulla on venttiilikopassa tarra imu 0.4 ja pako 0.7